Need for Speed
Need for Speed Edge
Need for Speed
Need for Speed No Limits
Need for Speed (film)
Need for Speed Rivals
Need for Speed Most Wanted (2012)
Need for Speed The Run
Shift 2 Unleashed
Need for Speed Hot Pursuit (2010)
Need for Speed World
Need for Speed Nitro
Need for Speed Shift
Need for Speed Undercover
Need for Speed ProStreet
The Most Wanted: Powrót do Rockport
Need for Speed Carbon
Need for Speed Most Wanted
Need for Speed Underground 2
Need for Speed Underground
Need for Speed Hot Pursuit 2
Need for Speed Porsche 2000
Need for Speed Road Challenge
Need for Speed III: Hot Pursuit
Need for Speed II
The Need for Speed
  • sr_2791
  • sr_2790
  • sr_2789
  • sr_2788
  • sr_2787
  • sr_2786
  • sr_2785
  • sr_2784
  • sr_2783
  • sr_2782
  • sr_2781
  • sr_2780
  • sr_2779
  • sr_2778
  • sr_2777
  • sr_2776
  • sr_2775
  • sr_2774
  • sr_2773
  • sr_2771
  • sr_2770
  • sr_2769
  • sr_2767
  • sr_2766
  • sr_2765

Need for Speed Underground 2 - Recenzja

Need for Speed Underground okazał się strzałem w dziesiątkę. Gra sprzedała się w niespotykanej wcześniej liczbie egzemplarzy. Undergroundowy klimat i nielegalne wyścigi niemalże całkowicie zawładnęły umysłami graczy. Nic więc dziwnego, że Electronics Arts nie przeszło obok tego obojętnie i postanowiło wydać drugą część tego hitu - Need for Speed Underground 2.

Choć na rynku pojawiły się gry innych firm czerpiących całymi garściami z pomysłu EA (jak chociażby Juiced), żadna z tych produkcji nie odniosła większego sukcesu.
Need for Speed Underground 2 można zdefiniować krótko: Underground do kwadratu. Twórcy przenieśli z pierwowzoru wszystko co najlepsze, poprawiając przy okazji dźwięk i grafikę, usunęli niedoróbki, a także dodali mnóstwo ficzerów urozmaicających grę.

O tym, że Need for Speed Underground 2 jest ścisłą kontynuacją jedynki, dowiadujemy się wybierając tryb kariery. Fabuła (która swoją drogą jest znacznie bardziej rozbudowana od poprzedniczki) stanowi kontynuację wydarzeń, jakie miały miejsce w Olympic City: po zdobyciu samochodu Eddiego staliśmy się gwiazdą ulicznych wyścigów i regularnie pisały o nas największe magazyny motoryzacyjne. Niestety, nasz sukces nie trwał długo. Jeden z kierowców postanowił wyeliminować nas z undergroundowego życia. W efekcie ulegamy wypadkowi, a nasza kariera w Olympic City zostaje zakończona. Pół roku później wylatujemy do Bayview w celu poukładania swojego życia. Na parkingu lotniska czeka na nas należący do Rachel, przyjaciółki Samanthy z Olympic City, Nissan 350Z. Prowadząc go możemy wziąć udział w kilku wyścigach, a następnie udać się do salonu samochodowego w celu wybrania swojego samochodu.



Lista pojazdów dostępnych w grze wzrosła do dwudziestu siedmiu plus dwóch dodatkowych modeli dostępnych w zależności od regionu. I ponownie prym wiodą samochody japońskich koncernów, choć ich udział procentowy już tak nie razi. Jeśli zaś chodzi o klasę tych aut, to niewiele się w tej kwestii zmieniło. W dalszym ciągu są to w większości budżetowe pozycje. Sporą niespodzianką jest obecność trzech SUV-ów - i bynajmniej nie są one po to, by sztucznie podnieść liczbę pozycji na liście - część wyścigów jest dostępna wyłącznie po wybraniu którejś z tych olbrzymich bestii.

Największą nowością Undergrounda 2 jest możliwość swobodnej jazdy po mieście. Do dyspozycji mamy całkiem duży i zróżnicowany teren: od dzielnicy przemysłowej, przez centrum miasta, aż po kręte trasy na zboczach gór. Oczywiście, nie od razu będziemy mieli do dyspozycji całe miasto - poszczególne dzielnice otwierają się przed nami w miarę postępu kariery. Możliwość swobodnego przemieszczania się znacznie wpłynęła na rozgrywkę, ponieważ teraz praktycznie każde działanie (np. rozpoczęcie wyścigu) wymaga dojechania we wskazane miejsce. Na szczęście twórcy gry dali nam do dyspozycji system GPS, który po zaznaczeniu celu, wskaże najkrótszą drogę. Swobodne poruszanie się po mieście z początku daje wiele frajdy, jednak wraz z postępem kariery staje się coraz bardziej niechcianym elementem towarzyszącym każdemu wyścigowi. Szczególnie gdy ten znajduje się na drugiej stronie miasta.



Liczba wyścigów w grze jest ogromna. W trybie kariery, by się ścigać, musimy najpierw dojechać w określone miejsce. Większość wyścigów jest zaznaczona na mapie, jednak jest też kilkadziesiąt ukrytych, które samodzielnie musimy zlokalizować. Gra oferuje nam kilka rodzajów wyścigów, w tym te, znane już z poprzedniej części gry: tor, sprint, drift, drag i próba czasowa. Ten pierwszy to klasyczny wyścig składający się z kilku okrążeń. Sprint polega na przejeździe z jednego punktu do drugiego po z góry wytyczonej trasie. Drag to typowy wyścig na 1/4 mili z użyciem manualnej skrzyni biegów. W drifcie czas odgrywa rolę drugorzędną. Tu najważniejsze są punkty zdobywane podczas ślizgów. Im dłuższy i bardziej skomplikowany drift, tym zdobywamy więcej punktów. Pewną nowością w grze jest Street-X. To wyścig składający się z kilku okrążeń, ale rozgrywany na niewielkich, zamkniętych torach. Dodatkowo, na czas jego trwania dezaktywowane jest nitro. W próbach czasowych naszym jedynym przeciwnikiem jest czas. Na dodatek nie ma wyznaczonej konkretnej trasy dojazdu do celu. Ten rodzaj wyścigów pojawia się tylko przy okazji zdobywania okładek magazynów i DVD, a także w celu uzyskania unikalnych części do samochodu. Co jakiś czas możemy brać udział w Lidze Nielegalnych Wyścigów (URL) - turnieju składającym się z kilku wyścigów rozgrywanych na zamkniętych torach. Zupełną nowością są wyścigi Outrun. Polega on na zbliżeniu się podczas zwykłej jazdy po mieście do potencjalnego rywala i zasygnalizowaniu, że chcemy się z nim ścigać. Wyścig kończy się, gdy jeden z zawodników wyprzedzi przeciwnika na odległość jednej mili.

To, co odróżnia Undergrounda, od poprzednich Need for Speedów, to tuning. Jeśli ktoś myślał, że nie można stworzyć bardziej szczegółowego trybu modyfikacji niż ten z jedynki, to jest w dużym błędzie. Twórcy gry postanowili nie przebierać w środkach i to co nam zaproponowali, przeszło wszelkie wyobrażenie. Teraz mamy np. możliwość zamontowania neonu nie tylko pod samochodem, ale też w silniku, czy w bagażniku. A jeśli Wam mało, to w bagażniku możecie zamontować kilka głośników, ekranów LCD czy butli z nitrem. Ponieważ drzewo modyfikacji znacznie się rozrosło, twórcy gry postanowili podzielić je na 4 grupy i w trybie kariery każdą z grup umieścić w innym sklepie w Bayview. W sklepie tuningowym kupujemy części wpływające na osiągi samochodu. By pomalować jakikolwiek fragment czy kupić naklejki, udajemy się do sklepu graficznego. Nowe zderzaki, spoilery i wloty powietrza nabywamy w sklepie z karoserią, a modyfikacji wnętrza dokonujemy z kolei w sklepie z dodatkami. Każdy sklep ma kilka lokalizacji, dzięki czemu nie ma większych problemów z dojazdem. Sam tuning pełni w grze dość istotną rolę. Kupując pakiety silnika, skrzyni biegów lub turbo możemy znacznie zwiększyć moc naszych czterech kółek do tego stopnia, że praktycznie całą karierę na poziomie łatwym i średnim możemy przejść kierując jedynie dwoma samochodami. Z kolei tuning wizualny jest niezbędny do zdobywania okładek magazynów i DVD, zaś te są potrzebne, by przejść grę. Wspomniane okładki również przeszły modyfikację. Niestety w dalszym ciągu nie mamy możliwości wybierania modelek i ich pozycji, ale możemy za to odpowiednio przygotować nasz samochód do zdjęcia przestawiając go w ładniejsze miejsce lub otwierając drzwi i stuningowany wcześniej bagażnik.



Oprawa graficzna względem pierwszej części uległa poprawie, choć nie ma jakiś ogromnych różnic. Samochody prowadzone zarówno przez nas jak i przeciwników są bardzo szczegółowo odwzorowane. Ponieważ pojazdy są licencjonowane, nie mamy co liczyć na jakiekolwiek zniszczenia w przypadku zderzenia. Jedynymi efektami kolizji jest dźwięk tłuczonego szkła oraz pękająca na kilka sekund szyba. Przynajmniej tyle mogła zrobić EA w tej kwestii. Nie można się też przyczepić do otoczenia - układ ulic i budynków jest przemyślany i odpowiednio dobrany. Na pochwałę zasługują też warunki atmosferyczne, których zmiana następuje płynnie, a krople deszczu padające na ekran monitora są znakomicie odwzorowane. Najgorzej wypadły pojazdy ruchu publicznego - wyglądają jak kartonowe pudła i nijak mają się do poziomu szczegółowości pozostałej części gry.

Model jazdy jest typowo arcade'owy, toteż samochody prowadzi się łatwo i przyjemnie. Nikogo nie powinny też dziwić zbyt długie drifty nawet podczas zwykłej jazdy po mieście. Niestety trzeba uważać na hamulec ręczny - używanie jego na zakrętach bardziej przeszkadza niż pomaga.

Electronics Arts zawsze przywiązywało ogromną wagę do ścieżki dźwiękowej. Nie inaczej jest i tym razem. Utwory zostały podzielone na dwie grupy: w menu gry i tuningu usłyszymy wolniejsze, typowo hiphopowe kawałki, natomiast na ulicach Bayview jazdę umilą nam bardziej żwawe, rockowe utwory. W jedynce wielu graczy narzekało na dość płytkie i prawie identyczne odgłosy samochodów. Teraz wyraźnie słychać różnicę, a gdy jeszcze wymienimy silnik, skrzynię biegów i turbo, to przy dodaniu gazu usłyszymy ryk, jakim nie pogardziłaby część sportowych aut.

Bez wątpienie Need for Speed Underground 2 jest bardzo udaną produkcją. Twórcy wyciągnęli właściwe wnioski i poprawili niedogodności z jedynki. Dodanie swobodnej jazdy urozmaiciło rozgrywkę, szczególnie w wyzwaniach Outrun, w których długość i trasy wyścigów zależą od startujących. I mimo, że gra jest tylko rozwinięciem pomysłu sprzed roku, prezentuje się świetnie. Zapraszam na ulice Bayview - naprawdę warto.


Oceny: 0/5 (0%) (0 ocen)

Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Shoutbox
avatar
Inventer89
23-04-2017 14:33
Dziś mogą pojawić się przerwy w dostępności portalu.
avatar
Reev
23-04-2017 13:56
A w 10 części dzieci Briana będą jeździć by upamiętnić jego imię. Ta seria to już taśmowiec, ale ósemkę obejrzę z czystej ciekawości.
avatar
Cubix-zkz
23-04-2017 11:12
Moim zdaniem cokolwiek by powstało w następnych częściach nie przebije klimatu z pierwszych 3 Z przymrużeniem oka
avatar
Siekierka
23-04-2017 01:04
Nie da się poważnie podejść do tej pierwszej Szeroki uÅ›miech nie no, przypominając sobie czwartą część już dziwnie patrzeć na ósmą.
avatar
Slight
22-04-2017 23:12
pożartować nie można UÅ›miech nic nie mam do takiego kina akcji ale jak człowiek przypomni sobie pierwszą część no to nie da się poważnie podejść do tych nowszych Pokazuje jÄ™zyk
avatar
Siekierka
22-04-2017 22:05
Poza tym, F&F 8 zanotowało rekord otwarcia w historii kina - 534 mln $ w weekend (!). Przebiło nowe Gwiezdne Wojny, a i to więcej niż 1, 2, 3 i 4, a i tylko ciut mniej niż 5 w całym swoim dorobku.
avatar
MadaFaster
22-04-2017 22:04
Kelesky - pisz na forum co się dzieje, SB jest od luźnych dyskusji Z przymrużeniem oka
avatar
Siekierka
22-04-2017 22:04
Jezus, nie przesadzajcie w kwestii nierealistyczności Szybkich i Wściekłych. Seria idzie stopniowo pod tym kontekstem - czwórka wydaje się przy ósemce strasznie mało prawdopodobna. Piątka zresztą też.
Czekam na NFS w tym kontekście - choć niestety, co sprzedaje się w kinie to graczom średnio. Undercover w sumie nawiązywał do takich nowych wątków - ale spaprali go niedopracowaniem.
avatar
kelesky69
22-04-2017 21:42
Panowie mam problem z NFS 2016 na PC ktoś moze zechce mi pomóc ?
avatar
Kuchsee
22-04-2017 21:38
pewnie będzie miał koła
avatar
Slight
22-04-2017 21:32
w 10 będą się ścigać z falconem millenium.
avatar
Kuchsee
22-04-2017 21:22
i tak 2f2f najlepsze

ale musze przyznac ze f8 podobalo mi sie bardziej niz 7
avatar
Radzio
22-04-2017 21:15
Według mnie powinni zamknąć już wątek Toretto i reszty xd Mogliby robić spin-offy jak Tokyo Drift.
avatar
Siekierka
22-04-2017 18:25
Gustaw - w 9. części powinni zrobić jeszcze większą rozwałkę i taką akcję jakiej kino nie pamiętało, a w 10., by spiąć całą serię zwolnić i pokazać trochę wyścigów. I najlepiej na zakończeniu serii zrobić Paula w CGI.
avatar
Siekierka
22-04-2017 18:24
No fabuła jest poplątana, łączy większość wątków i jest bardzo szybka.
avatar
Kuchsee
22-04-2017 16:54
ja nie moge, nie oglądałem 6 części i gdyby nie to ze czytałem całą fabułę szóstki kilka dni temu to nic bym nie wiedział xd
avatar
MadaFaster
22-04-2017 16:21
I pewnie w następnej części znowu będzie zabawa z blondi Pokazuje jÄ™zyk
avatar
Radzio
22-04-2017 15:26
Ja tam wszystko pamiętam xd
avatar
MadaFaster
22-04-2017 15:17
Do tych co nie oglądali F8 - radzę przejrzeć na świeżo przed seansem co najmniej od F5, bo fabuła jest poplątana w ch................j
avatar
Gregi
22-04-2017 14:52
Miłego seansu UÅ›miech
Forum
1 / 28
6 / 88
121 / 18522
17 / 290
1356 / 128115
2 / 940
2 / 69
7 / 115
306 / 28818
0 / 151
0 / 3011
2 / 132
21 / 4639
164 / 41717
116 / 2515
5 / 199
8 / 193
8 / 163
18 / 20777
44 / 543
Ostatnie komentarze
Ankieta
Czym jest NFS Arena?

Europejskim wydaniem NFS Edge
38% [12 głosów]
Nową produkcją od studia Ghost
16% [5 głosów]
Grą mobilną
16% [5 głosów]
Czymś zupełnie innym
31% [10 głosów]
Ogółem głosów: 32
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 28.02.17

Archiwum ankiet
Online
PSP
Polska Strefa Pr?dko?ci