Need for Speed
Need for Speed Edge
Need for Speed
Need for Speed No Limits
Need for Speed (film)
Need for Speed Rivals
Need for Speed Most Wanted (2012)
Need for Speed The Run
Shift 2 Unleashed
Need for Speed Hot Pursuit (2010)
Need for Speed World
Need for Speed Nitro
Need for Speed Shift
Need for Speed Undercover
Need for Speed ProStreet
The Most Wanted: Powrót do Rockport
Need for Speed Carbon
Need for Speed Most Wanted
Need for Speed Underground 2
Need for Speed Underground
Need for Speed Hot Pursuit 2
Need for Speed Porsche 2000
Need for Speed Road Challenge
Need for Speed III: Hot Pursuit
Need for Speed II
The Need for Speed
  • sr_2791
  • sr_2790
  • sr_2789
  • sr_2788
  • sr_2787
  • sr_2786
  • sr_2785
  • sr_2784
  • sr_2783
  • sr_2782
  • sr_2781
  • sr_2780
  • sr_2779
  • sr_2778
  • sr_2777
  • sr_2776
  • sr_2775
  • sr_2774
  • sr_2773
  • sr_2771
  • sr_2770
  • sr_2769
  • sr_2767
  • sr_2766
  • sr_2765

Need for Speed Most Wanted - Recenzja

Rok 2005 okazał się nie lada wyzwaniem dla studia Black Box. Jak bowiem powinien wyglądać następca Undergrounda 2 - gry uznawanej przez wielu za samochodówkowy ideał? Pokuszono się o połączenie niektórych cech z kilku ostatnich części i stworzenie produktu, który udowodni, że wyścigi samochodowe mogą być jeszcze bardziej emocjonujące - tak powstał Need for Speed Most Wanted.

Pierwszą zmianą, jaka rzuca się w oczy już na pierwszym wyścigu jest pożegnanie się z nocną porą, koniec z ukrywaniem się po zachodzie słońca! Autorzy ścigałki nie kryli, że sztandar, jakim był tuning w dwóch poprzednich odsłonach gry, zszedł na dalszą pozycję. Teraz pałeczkę pierwszeństwa przejęły pościgi z udziałem policji - tak jest - do serii Need for Speed ponownie zawitały gliny! Ich obecność jest nie tylko niezbędna do przejścia poszczególnych etapów gry, ale też stanowi świetną odskocznię między kolejnymi wyścigami. Tak jak w Undergroundzie 2, tak i tutaj możemy swobodnie poruszać się po terenie, a ten jest dużo większy niż Bayview i dzieli się na trzy dzielnice, które odblokowujemy w miarę postępu kariery. Co prawda zabrakło krętych zbocz gór, ale i tak jest gdzie przetestować nasze autko.



Ponownie kluczowym elementem gry stał się tryb kariery, którego przejście pozwala nam uzyskać dostęp do praktycznie wszystkich początkowo zablokowanych części i samochodów. Przedstawiona historia jest z pozoru banalna: oto przyjeżdżamy do miasta by wziąć udział w nielegalnych wyścigach i zdobyć reputację. Niestety na naszej drodze staje Razor - nikczemny typ, który podstępem unieruchamia nas podczas jednego z wyścigów i przywłaszcza sobie nasze BMW M3. Dodatkowo zaczyna się nami interesować miejscowy sierżant z zastępami policji. Na szczęście poznajemy Mię - piękną dziewczynę, która organizuje nam kryjówki, a także dostarcza nam informacji o miejscowych zwyczajach. Od tej chwili naszym głównym celem staje się odebranie naszego samochodu Razorowi. I to tyle jeśli chodzi o początek treści fabuły. Formę opiszę osobno, bo prezentuje się tak sobie. Cutscenki cieszą oko, bowiem zostały przygotowane w profesjonalnym studiu nagraniowym, jednak niektóre ujęcia wołają o pomstę do nieba rażąc brakiem naturalności. W miarę postępu gry (a właściwie po kilku pierwszych wyścigach) miejsce przerywników filmowych zajmują znane z Undergroundów wiadomości tekstowe.

Wracając do treści fabuły: po utracie samochodu Mia podrzuca nas do salonu samochodowego, w którym musimy wybrać nowy pojazd. Ilość gotówki jaką dysponujemy zmusza nas do wybrania jednego z czterech najtańszych modeli. Szału nie ma - jak więc odzyskać nasze stuningowane BMW dysponując na początku gry seryjnym Golfem? Z pomocą przychodzi Mia, która przedstawia nam "Czarną listę" będącą zestawieniem piętnastu najlepszych kierowców Rockport z Razorem na czele. Jednak by się do niego dobrać, musimy po kolei, od dołu wyzwać każdego gracza na pojedynek. Łatwe, prawda? Nie do końca.



Kierowcy z Czarnej listy nie od razu stają z nami na linii startu - najpierw musimy spełnić określone wymagania dla każdego z nich: wygrać kilka imprez wyścigowych, zdobyć odpowiednio duże notowania, a także zaliczyć tzw. kamienie milowe. W przypadku wyścigów nastąpiło kilka zmian. Oprócz dobrze znanych z poprzednich części gry sprintów czy okrążeń pojawiły się eliminacje, w których po każdym okrążeniu wyścig opuszcza ostatni zawodnik. Nowością są próby prędkości - tu nie tyle ważna jest pozycja, na której kończymy, lecz prędkości uzyskane w określonych miejscach trasy wyścigu. Nie mogło również zabraknąć prób czasowych, w których naszym jedynym przeciwnikiem jest czas - te jednak dostępne są tylko w serii prób. I gdy tak pędzimy przez miasto z prędkością ponad 200km/h możemy czasami napotkać funkcjonariuszy policji. Wówczas kończy się zabawa, a zaczyna pościg. W pierwszych etapach gry jest to nawet bardzo przyjemne - ściga nas zaledwie kilka zwykłych, miejskich radiowozów. Ale wraz z postępem kariery zainteresowanie policji rośnie i możemy napotkać radiowozy stanowe oraz masywne SUV-y. Pod koniec gry w większości pościgów bierze udział całkiem spory oddział Corvett C6, a nad naszą głową całą akcję patroluje helikopter - miejscami jest naprawdę ciężko, zwłaszcza że policja oprócz zwykłego siedzenia na ogonie korzysta z różnych taktyk uprzykrzających nam życie jak taranowanie, blokady czy kolczatki. Na szczęście nie jesteśmy bezbronni. W różnych miejscach miasta rozlokowano tzw. spowalniacze pościgów - są nimi najczęściej podpory ciężkich konstrukcji, które spadając mogą unieszkodliwić kilka radiowozów. Niejednokrotnie wjeżdżając w nie udało mi się tymczasowo schłodzić zbyt gorącą atmosferę. Niszczenia jakie dokonujemy na policji czy otoczeniu są bardzo skrupulatnie liczone w punktach notowań - to druga ważna rzecz, którą wcześniej wymieniłem. Trzecią są zadania nazywane kamieniami milowymi. By zakończyć pościg, musimy zgubić policję, a następnie ukryć się, ponieważ po naszym zniknięciu radiowozy zaczynają patrolować okolicę i jeśli nie chcemy wznowić pościgu, lepiej się schować w jakiejś bocznej uliczce. Oczywiście może się też zdarzyć sytuacja, że zostaniemy złapani. Taki finał pościgu kończy się niemiłą dla nas cutscenką, po której musimy zapłacić za szkody czy to gotówką czy to specjalnymi kartami, a nasz samochód zostaje odcholowywany do warsztatu.



Najbardziej niezadowoleni z recenzowanej gry będą tunerzy. Oczywiście śladem dwóch poprzednich części nadal istnieje możliwość stworzenia unikalnie wyglądającego samochodu, jednak zestaw modyfikacji uległ znacznemu uszczupleniu. Możemy zapomnieć o dekoracji świateł, nitra czy, z oczywistych względów, neonów. Twórcy oddali nam do dyspozycji możliwość modyfikacji podstawowych części jak maski, progi, spoilery czy kolor nadwozia. Częściowo to rozumiem - w Most Wanted przeważają średniej i wysokiej klasy samochody sportowe. I tak prócz wspomnianego wcześniej Golfa, możemy pojeździć kilkoma modelami Porsche czy Lamborghini. Twórcy chcieli w ten sposób ograniczyć czasami nadmierne oszpecanie samochodów przez pseudotunerów.

Recenzowana gra przedstawia się bardzo okazałe - widać, że podwojenie objętości gry w stosunku do Undergroundów pozytywnie wpłynęło na wygląd gry. Wszystkie licencjonowane pojazdy są szczegółowe, a otoczenie - realistyczne: dzieniegdzie zauważymy nawet liście strącane z drzew przez wiatr. Twórcy zdecydowali się na umieszczenie świata w jesiennej aurze i to był strzał w dziesiątkę. Na szczególną pochwałę zasługują zmienne warunki atmosferyczne. Choć nie wpływają one na sterowność samochodu, to odbijające się od wilgotnej drogi promienie jesiennego słońca urzekną niejednego kierowcę. Wzorem poprzedników samochody nie ulegają zupełnym zniszczeniom podczas zderzeń, choć po przepychankach z policją niejednokrotnie kończyłem pościg ze stłuczoną szybą i poważnymi starciami lakieru.



Need for Speed Most Wanted jest typowo zręcznościową grą wyścigową, dzięki czemu nikt nie powinien mieć problemów nawet na pierwszych kilometrach spędzonych w Rockport. Sterowanie jest przyjemne, choć potrafi się dość znacznie różnić w niektórych samochodach, szczególnie po tuningu.

I w końcu przyszedł czas na ocenę oprawy dźwiękowej . I tym razem EA nie zawiadła: dźwięki wydawane przez samochody są bardzo realistyczne, a ich brzmienie zmienia się w zależności od części, jakie w nich zamontujemy. Na pochwałę zasługuje również muzyka - mieszanka hip-hopu i rapu doskonale oddają klimat gry. Smaczku dodaje fakt, że osobna (i zarazem wyśmienicie skomponowana) ścieżka dźwiękowa
jest dostępna wyłącznie podczas pościgów, dzięki czemu ucieczki przed policją nabierają niepowtarzalnego klimatu.

Need for Speed Most Wanted należy do niewielkiego grona gier, które można nabyć w ciemno i zakup ten na pewno nie będzie zmarnowany. Duży teren, wyśmienita fabuła i policyjne pościgi gwarantują świetną zabawę na wiele godzin.


Oceny: 0/5 (0%) (0 ocen)

Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Shoutbox
avatar
Siekierka
23-04-2017 01:04
Nie da się poważnie podejść do tej pierwszej Szeroki uÅ›miech nie no, przypominając sobie czwartą część już dziwnie patrzeć na ósmą.
avatar
Slight
22-04-2017 23:12
pożartować nie można UÅ›miech nic nie mam do takiego kina akcji ale jak człowiek przypomni sobie pierwszą część no to nie da się poważnie podejść do tych nowszych Pokazuje jÄ™zyk
avatar
Siekierka
22-04-2017 22:05
Poza tym, F&F 8 zanotowało rekord otwarcia w historii kina - 534 mln $ w weekend (!). Przebiło nowe Gwiezdne Wojny, a i to więcej niż 1, 2, 3 i 4, a i tylko ciut mniej niż 5 w całym swoim dorobku.
avatar
MadaFaster
22-04-2017 22:04
Kelesky - pisz na forum co się dzieje, SB jest od luźnych dyskusji Z przymrużeniem oka
avatar
Siekierka
22-04-2017 22:04
Jezus, nie przesadzajcie w kwestii nierealistyczności Szybkich i Wściekłych. Seria idzie stopniowo pod tym kontekstem - czwórka wydaje się przy ósemce strasznie mało prawdopodobna. Piątka zresztą też.
Czekam na NFS w tym kontekście - choć niestety, co sprzedaje się w kinie to graczom średnio. Undercover w sumie nawiązywał do takich nowych wątków - ale spaprali go niedopracowaniem.
avatar
kelesky69
22-04-2017 21:42
Panowie mam problem z NFS 2016 na PC ktoś moze zechce mi pomóc ?
avatar
Kuchsee
22-04-2017 21:38
pewnie będzie miał koła
avatar
Slight
22-04-2017 21:32
w 10 będą się ścigać z falconem millenium.
avatar
Kuchsee
22-04-2017 21:22
i tak 2f2f najlepsze

ale musze przyznac ze f8 podobalo mi sie bardziej niz 7
avatar
Radzio
22-04-2017 21:15
Według mnie powinni zamknąć już wątek Toretto i reszty xd Mogliby robić spin-offy jak Tokyo Drift.
avatar
Siekierka
22-04-2017 18:25
Gustaw - w 9. części powinni zrobić jeszcze większą rozwałkę i taką akcję jakiej kino nie pamiętało, a w 10., by spiąć całą serię zwolnić i pokazać trochę wyścigów. I najlepiej na zakończeniu serii zrobić Paula w CGI.
avatar
Siekierka
22-04-2017 18:24
No fabuła jest poplątana, łączy większość wątków i jest bardzo szybka.
avatar
Kuchsee
22-04-2017 16:54
ja nie moge, nie oglądałem 6 części i gdyby nie to ze czytałem całą fabułę szóstki kilka dni temu to nic bym nie wiedział xd
avatar
MadaFaster
22-04-2017 16:21
I pewnie w następnej części znowu będzie zabawa z blondi Pokazuje jÄ™zyk
avatar
Radzio
22-04-2017 15:26
Ja tam wszystko pamiętam xd
avatar
MadaFaster
22-04-2017 15:17
Do tych co nie oglądali F8 - radzę przejrzeć na świeżo przed seansem co najmniej od F5, bo fabuła jest poplątana w ch................j
avatar
Gregi
22-04-2017 14:52
Miłego seansu UÅ›miech
avatar
Kuchsee
22-04-2017 13:28
ja też właśnie do kina zaraz ide Szeroki uÅ›miech
avatar
MadaFaster
22-04-2017 10:25
W stargardzkim kinie ciasno, nie ma jak nóg wyciągnąć xD
avatar
Allure
22-04-2017 10:15
to ty kina w zst nie masz?
Forum
0 / 17
6 / 88
121 / 18521
17 / 289
1356 / 128109
2 / 940
2 / 68
7 / 114
306 / 28813
0 / 150
0 / 3011
2 / 131
21 / 4638
164 / 41712
116 / 2515
5 / 198
8 / 193
8 / 162
18 / 20776
44 / 543
Ostatnie komentarze
Ankieta
Czym jest NFS Arena?

Europejskim wydaniem NFS Edge
38% [12 głosów]
Nową produkcją od studia Ghost
16% [5 głosów]
Grą mobilną
16% [5 głosów]
Czymś zupełnie innym
31% [10 głosów]
Ogółem głosów: 32
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 28.02.17

Archiwum ankiet
Online
PSP
Polska Strefa Pr?dko?ci