Need for Speed
Need for Speed Edge
Need for Speed
Need for Speed No Limits
Need for Speed (film)
Need for Speed Rivals
Need for Speed Most Wanted (2012)
Need for Speed The Run
Shift 2 Unleashed
Need for Speed Hot Pursuit (2010)
Need for Speed World
Need for Speed Nitro
Need for Speed Shift
Need for Speed Undercover
Need for Speed ProStreet
The Most Wanted: Powrót do Rockport
Need for Speed Carbon
Need for Speed Most Wanted
Need for Speed Underground 2
Need for Speed Underground
Need for Speed Hot Pursuit 2
Need for Speed Porsche 2000
Need for Speed Road Challenge
Need for Speed III: Hot Pursuit
Need for Speed II
The Need for Speed
  • sr_2808
  • sr_2807
  • sr_2806
  • sr_2805
  • sr_2804
  • sr_2803
  • sr_2802
  • sr_2801
  • sr_2800
  • sr_2799
  • sr_2798
  • sr_2797
  • sr_2796
  • sr_2795
  • sr_2794
  • sr_2793
  • sr_2792
  • sr_2791
  • sr_2790
  • sr_2789
  • sr_2788
  • sr_2787
  • sr_2786
  • sr_2785
  • sr_2784
  • sr_2783
  • sr_2782
  • sr_2781
  • sr_2780
  • sr_2779
  • sr_2778
  • sr_2777
  • sr_2776
  • sr_2775
  • sr_2774
  • sr_2773
  • sr_2771
  • sr_2770
  • sr_2769
  • sr_2767
  • sr_2766
  • sr_2765
  • sr_2764
  • sr_2763
  • sr_2762
  • sr_2761
  • sr_2760
  • sr_2759
  • sr_2758
  • sr_2757
  • sr_2756
  • sr_2755
  • sr_2754
  • sr_2753
  • sr_2752
  • sr_2751
  • sr_2750
  • sr_2749
  • sr_2748
  • sr_2747
  • sr_2746
  • sr_2745
  • sr_2744
  • sr_2743
  • sr_2742
  • sr_2741
  • sr_2740
  • sr_2739
  • sr_2738
  • sr_2736
  • sr_2735
  • sr_2734
  • sr_2733
  • sr_2732
  • sr_2731
  • sr_2730
  • sr_2729
  • sr_2728
  • sr_2727
  • sr_2726
  • sr_2725
  • sr_2724
  • sr_2723
  • sr_2722
  • sr_2721
  • sr_2720
  • sr_2719
  • sr_2718
  • sr_2717
  • sr_2716
  • sr_2715
  • sr_2714
  • sr_2713
  • sr_2712
  • sr_2711
  • sr_2710
  • sr_2709
  • sr_2708
  • sr_2707
  • sr_2706

Need for Speed (2015) - Prowadzenie (poradnik)

Witajcie, fani NFS! Jestem Andy Manches, projektant w studiu GHOST. Cieszymy się, że oprócz innych fajnych opcji w najnowszej części Need for Speed powróci możliwość tuningu, obejmująca również zachowanie auta na ulicach Ventura Bay.


NFS - Need for Speed - Prowadzenie

Postawiliśmy na prostotę – do regulacji służy jeden suwak, na krańcach którego znajdują się opcje drift i przyczepność. Przeciągnięcie suwaka w jedną ze stron skonfiguruje znajdujące się niżej kontrolki – możesz dokonać ogólnych zmian w sposobie prowadzenia auta. Możesz też podejść do sprawy bardziej szczegółowo i wybrać ustawienia dla każdego z suwaków z osobna, by jak najlepiej wykorzystać możliwości swojego auta. W ten sposób masz szansę stać się mistrzem tuningu prowadzenia.

Osobiście radzę od razu rzucić się na głęboką wodę, próbować do woli różnych kombinacji i tuningować zgodnie z własnymi upodobaniami. Poniżej znajdziesz kilka porad, dzięki którym lepiej zrozumiesz niektóre opcje gry. Pamiętaj o kupnie wszystkich części ulepszających osiągi, aby móc do woli regulować suwaki i uzyskać dostęp do najbardziej ekstremalnych ustawień.

Wstęp
Aby skutecznie tuningować sposób prowadzenia auta, najprościej podzielić go na trzy etapy:
• jazda bez driftu (nazwiemy go fazą A)
• przejście w drift (faza B)
• zachowanie auta podczas driftu (faza C)
Każdy suwak odpowiadający za sposób, w jaki prowadzi się auto, zmienia jego zachowanie na co najmniej jednym z tych etapów.
Regulowanie sprawi, że suwak główny przesunie się w stronę driftu lub przyczepności. Da ci to ogólny obraz zachowań twojego auta, a także wpływu, jaki mają na nie poczynione przez ciebie zmiany. Choć suwak ten bywa pomocny, pamiętaj, że to tylko czubek góry lodowej. Regulacja poszczególnych suwaków pozwoli ci uzyskać upragniony rezultat na nieskończenie wiele sposobów.
Pamiętaj, że bazowy sposób prowadzenia każdego z aut jest nieco inny, co oznacza, że regulacja suwaków wpłynie na każde z nich inaczej.


NFS - Need for Speed - Prowadzenie

Asysta stabilności driftu [efekt: głównie w fazie C]
Asysta stabilności driftu – włączona czy nie? To jedna z najważniejszych decyzji, które musisz podjąć. Domyślnie opcja ta jest włączona, co umożliwia stabilne driftowanie w stylu NFS Rivals. Wyłączając tę opcję uzyskasz możliwość wykonywania głębszych driftów, zwiększysz jednak ryzyko wpadnięcia w poślizg. Musisz podjąć decyzję, czy warto ryzykować – po wyłączeniu asysty masz szansę uzyskać znacznie wyższe wyniki podczas zawodów w drifcie, trudniej ci jednak będzie zapanować nad autem.
Kolejnym czynnikiem, na który wpływa asysta kontroli driftu, jest zachowanie się auta podczas kontrowania w drifcie. Jeśli jest włączona, możesz w ten sposób wyjść z driftu i odzyskać przyczepność.
Jeśli zaś ją wyłączysz, możesz utrzymać kąt driftu lub nawet go zwiększyć, obracając koła w stronę, w którą porusza się auto, dzięki czemu zwiększysz jego przechył boczny. W takim przypadku najbezpieczniejszym sposobem na wyjście z driftu jest puszczenie pedału gazu.
Na koniec warto dodać, że po wyłączeniu asysty stabilności driftu możesz wykonać manewr zwany skandynawskim szarpnięciem.

Asysta driftu z hamowaniem [efekt: głównie w fazie B]
Opcja ta pozwala ci włączyć lub wyłączyć model jazdy, w którym wystarczy, że lekko naciśniesz hamulec i skręcisz kierownicę, żeby wejść w drift. Opcja ta domyślnie jest włączona, by ułatwić prowadzenie auta. Po jej wyłączeniu samochód będzie zachowywał się jak w starszych tytułach z serii NFS (Underground, MW i inne).
Samochód będzie stabilniej hamował, dzięki czemu bez problemu zwolnisz przed wejściem w zakręt i nie będziesz mieć problemu z precyzyjnym podążaniem za optymalnym torem jazdy. Model zachowań auta znany z ostatnich części gry na to nie pozwalał. Możesz wprawdzie wejść w drift, będzie to jednak wymagało mocnego szarpnięcia za hamulec ręczny.
Rzecz jednak w tym, że jeśli ustawisz auto tak, by przy skręcaniu kierownicy automatycznie wchodziło w drift, samochód zrobi to nawet z wyłączoną asystą driftu z hamowaniem. Nie ma więc znaczenia, czy wciśniesz hamulec, ponieważ wystarczy sam ruch kierownicą.


NFS - Need for Speed - Prowadzenie

Siła hamulca ręcznego [efekt: fazy A,B,C]
Może wydawać się dziwne, że niska siła hamulca ręcznego powiązana jest z driftem – można by się przecież spodziewać, że auto do driftów będzie potrzebowało jak najsilniejszego hamulca ręcznego. Jednak w przypadku Need for Speed mocny hamulec ręczny wiążę się z pewną przesadą. Powstający w rezultacie moment jest w stanie z łatwością obrócić auto o 180 stopni niezależnie od prędkości – jest to niezwykle ważne w przypadku rozgrywki w otwartym świecie z policją.
Hamulec ręczny o niskiej sile lepiej nadaje się do driftów, ponieważ jest on znacznie czulszy, dzięki czemu auto nie traci prędkości, jest jednak w stanie obrócić się na tyle mocno, by wejść w drift.
Odpowiednio wyregulowana siła hamulca może również pomóc ci łączyć ze sobą drifty wykonywane w różne strony, dzięki czemu zyskasz możliwość wykonywania fajnych manewrów w stylu gymkhany.

Kąt obrotu kierownicą [efekt: fazy A,B,C]
Zwiększenie kąta sterowania to popularna metoda tuningowania auta driftowego. W ten sposób możesz uzyskać wyższy kąt poślizgu podczas zakrętu, co zmniejszy nieco przyczepność, a następnie zapewnić sobie możliwość ustawienia kół zgodnie z kierunkiem jazdy, gdy już auto wejdzie w drift.
Osobiście jednak zauważyłem, że fajnie jest samodzielnie wyregulować to ustawienie, także w przypadku aut, których głównym atutem jest przyczepność.
Prowadzenie samochodu o wysokiej przyczepności może się kojarzyć ze starszymi grami z serii NFS, np. Underground. Pedał hamulca służył w nich do kontroli prędkości w zakrętach – nie do rozpoczynania driftów. Prawie niemożliwe było też wejście w drift za pomocą samych manewrów kierownicą – do tego służył przede wszystkim hamulec ręczny.
Obecnie masz możliwość powrotu do tego stanu rzeczy, jeśli wybierzesz pełną przyczepność. Ze swojej strony dodam, że auta stuningowane w ten sposób prowadzą się jak dla mnie nieco zbyt sztywno – zwłaszcza, gdy osiągają niewiarygodnie wysokie prędkości.
Jeśli twoje odczucia są podobne, spróbuj wybrać pełną przyczepność, a następnie zmień kąt obrotu na szeroki. Ten dodatkowy kąt może ci się przydać, jeśli poprzednio twoje auto miało skłonność do podsterowności.


NFS - Need for Speed - Prowadzenie

Ciśnienie w przednich/tylnych oponach [efekt: fazy A,B,C]
Do twojej dyspozycji są dwa suwaki regulujące ciśnienie w oponach – jeden dla opon przednich, drugi dla tylnych. Najlepiej potraktować je jako modyfikatory przyczepności, umożliwiające precyzyjne wyregulowanie przyczepności dla nowych opon, z których korzystasz.
Nieważne, czy zmniejszysz przyczepność z tyłu auta, czy też zwiększysz przyczepność z przodu, efekt będzie podobny. Przód stanie się bardziej stabilny, co będzie miało wpływ na prędkość auta na zakrętach, a w przypadkach ekstremalnych możesz także wejść w drift, mocniej obracając kierownicę.
Tak samo jest też w drugą stronę. Bardziej stabilny tył sprawi, że wejście w drift stanie się trudniejsze, a auto będzie bardziej stabilne. Dzięki temu możesz sprawić, że twoje auto będzie bardziej przewidywalne, a jego tor jazdy stanie się dokładniejszy.
Pamiętaj o kupnie wszystkich części ulepszających osiągi, aby móc do woli regulować suwaki i uzyskać dostęp do najbardziej ekstremalnych ustawień.


Oceny: 0/5 (0%) (0 ocen)

Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Shoutbox
avatar
MadaFaster
27-05-2017 19:36
avatar
Siekierka
27-05-2017 19:10
Gucio, i LaFerrari i standardowy P1 robiły kółka ale widocznie czasy poniżej oczekiwań Pokazuje jÄ™zyk
avatar
MadaFaster
27-05-2017 18:47
Łeb mnie nawala od temperatury, nogi mi wchodzą w dupę, stopy w bąblach, ale mam za to stos zdjęć ze zlotu Szeroki uÅ›miech jak zarzucę to dam linka do części z nich Szeroki uÅ›miech
avatar
laster
27-05-2017 15:44
Hehe
avatar
Allure
27-05-2017 15:43
Danke zostaw w spokoju.
avatar
laster
27-05-2017 15:42
Okej, danke.
avatar
Allure
27-05-2017 15:42
nie trzeba.
avatar
laster
27-05-2017 15:40
Tzn kiedyś jak jeszcze wstawialem prace częściej trzeba było w nazwie pliku dac date wstawienia,godzine i np nazwę auta. Dalej tak jest?
avatar
Inventer89
27-05-2017 15:03
Jaka formułka?
avatar
laster
27-05-2017 14:49
Okej
avatar
MadaFaster
27-05-2017 14:13
A LaFerrari robiło kółko czy już nie i po występie McL już na amen sobie podarowało?
avatar
Siekierka
27-05-2017 14:02
Okrążenie nieziemskie i widać że da się jeszcze więcej z McLarena wycisnąć.
avatar
MadaFaster
27-05-2017 12:39
Fakt, poprawiłem xD
avatar
Morvic
27-05-2017 11:19
ZIELINYM?
A okrążenie nieziemskie.
avatar
MadaFaster
26-05-2017 21:55
avatar
MadaFaster
26-05-2017 16:59
żeby kupić trzeba mieć za co :/
avatar
Siekierka
26-05-2017 15:40
Gucio kupuj klasyka i jedź na rajd jakiś ze znajomymi - większy fun Szeroki uÅ›miech
avatar
Radzio
26-05-2017 15:18
link Ja od Ubi chcę tylko to w tym oku Szeroki uÅ›miech
avatar
laster
26-05-2017 14:51
Ten FarCry może być dobry ;D
avatar
MadaFaster
26-05-2017 14:31
Dzisiaj w moim mieście zlot zabytków Szeroki uÅ›miech Kto chciałby małą fotorelację? Z przymrużeniem oka
Forum
0 / 3150
23 / 174
8 / 106
5 / 62
8 / 90
1362 / 130367
2 / 57
0 / 50
0 / 59
5 / 106
6 / 102
10 / 141
0 / 74
308 / 29768
5 / 210
4 / 145
18 / 443
1 / 133
123 / 18943
22 / 4875
Ostatnie komentarze
Online
Ankieta
Czym jest NFS Arena?

Europejskim wydaniem NFS Edge
34% [12 głosów]
Nową produkcją od studia Ghost
14% [5 głosów]
Grą mobilną
17% [6 głosów]
Czymś zupełnie innym
34% [12 głosów]
Ogółem głosów: 35
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 28.02.17

Archiwum ankiet
PSP
Polska Strefa Pr?dko?ci