Need for Speed Payback
Need for Speed Edge
Need for Speed
Need for Speed No Limits
Need for Speed (film)
Need for Speed Rivals
Need for Speed Most Wanted (2012)
Need for Speed The Run
Shift 2 Unleashed
Need for Speed Hot Pursuit (2010)
Need for Speed World
Need for Speed Nitro
Need for Speed Shift
Need for Speed Undercover
Need for Speed ProStreet
The Most Wanted: Powrót do Rockport
Need for Speed Carbon
Need for Speed Most Wanted
Need for Speed Underground 2
Need for Speed Underground
Need for Speed Hot Pursuit 2
Need for Speed Porsche 2000
Need for Speed Road Challenge
Need for Speed III: Hot Pursuit
Need for Speed II
The Need for Speed
  • sr_2912
  • sr_2911
  • sr_2910
  • sr_2909
  • sr_2908
  • sr_2907
  • sr_2906
  • sr_2905
  • sr_2904
  • sr_2903
  • sr_2901
  • sr_2900
  • sr_2899
  • sr_2898
  • sr_2897
  • sr_2896
  • sr_2895
  • sr_2892
  • sr_2891
  • sr_2890
  • sr_2889
  • sr_2888
  • sr_2887
  • sr_2886
  • sr_2883

Need for Speed Underground - Recenzja

Co roku programiści z Electronics Arts starają się przygotować dla nas grę, która spełni nasze oczekiwania; sprawi że spędzimy przy niej mnóstwo godzin, a i tak nie będziemy mieli jej dość.
Każda część względem poprzedniej, wnosiła poprawioną grafikę, kilka nowych modeli samochodów oraz nowe trasy, w większości umiejscowione w malowniczo położonych terenach zielonych. Pomysł powoli się wyczerpywał. Następna część potrzebowała czegoś, co na nowo pobudzi młodych fanów czterech kółek.

W roku 2001 do kin trafił film Szybcy i wściekli ukazujący środowisko młodych ludzi, którzy nielegalnie ścigali się na ulicach amerykańskich miast. Film został na tyle dobrze przyjęty przez widzów (w znacznej większości nastoletnich), że nakręcono sequel, którego premiera nastąpiła w 2003 roku. Sukcesowi pierwszej części przyjrzało się EA i postanowiło wykorzystać zaistniały fanatyzm nielegalnych imprez z udziałem stuningowanych samochodów. Tak narodził się Need for Speed Underground.

W poprzednich odsłonach nie mieliśmy wyraźnie określonego celu gry. Ścigaliśmy się z losowymi osobami, które nie miały żadnego wpływu na naszą dalszą grę. Pierwsze miejsca zajmowaliśmy, by odblokowywać nowe samochody i wyścigi. W Undergroudzie po raz pierwszy zdecydowano się na wprowadzenie fabuły. Nie jest ona może zbyt skomplikowana i rozbudowana, ale dzięki niej w końcu wyścigi nabrały dla mnie drugiego, głębszego sensu. Już nie ścigam się dla samego ścigania - ścigam się, by przeżyć konkretną historię i sprawia mi to jeszcze większą frajdę. Fabuła jest przedstawiana w dwóch przeplatających się metodach: na kilkusekundowych cut-scenkach oraz w opisach niektórych wyścigów. Jako młody kierowca przybywamy do miasta Olympic City, gdzie wkraczamy w świat rządzony przez samochody, pieniądze i kobiety. Naszym celem jest bycie najszybszym. By to osiągnąć, musimy wygrywać wyścigi, które nie tylko powiększą stan naszego konta, ale też odblokują ulepszenia w postaci mocniejszych silników lub nowej karoserii. Dostępne modyfikacje są konieczne nie tylko po to, by pokonać rywali w wyścigach, ale też by w ogóle wystartować w wyścigu. Kilkukrotnie podczas gry zostałem poproszony o kupienie i zainstalowanie wszystkich możliwych ulepszeń osiągów oraz dodatkowo kilku modyfikacji wizualnych (spoilerów, vinyli). Od samego początku w osiągnięciu szczytu tej nietypowej kariery pomaga nam Samantha. Pierwszy wyścig rozegrałem prowadząc (w marzeniach) stuningowaną Acurę RSX. Niestety, piękną wizję przerwała mi Samantha tłumacząc, że muszę się sporo napracować, aby ją urealnić. Zgodnie z zasadą "od zera do milionera" zaczynamy od wyboru samochodu z najniższej półki. Mamy też dostęp do kilku wizualnych modyfikacji, jednak ich liczba w tej fazie gry jest na tyle mała (nie mówiąc o wielkości gotówki), że pierwsze wyścigi musiałem rozgrywać "gołym" wózkiem.



Samochody w NFS zawsze były licencjonowane - tak jest i tym razem, choć ich liczba oraz klasa nie oszałamia. Nie uświadczymy żadnego modelu Porsche, Lamborghini ani innych typowo sportowych samochodów. Prym wiodą marki japońskie, które zajmują na liście aż 16 z 20 pozycji. Taka lista częściowo odzwierciedlała sytuację panującą w środowisku nielegalnych wyścigów na przełomie wieków. To właśnie tanie modele japońskich marek były najczęściej spotykane na tego rodzaju imprezach. Na szczęście Underground to też (a może przede wszystkim) tuning - zarówno wewnętrzny jak i zewnętrzny. Do każdego modelu możemy dokupić nowy silnik, turbinę, hamulce, nitro, a także zredukować wagę czy obniżyć zawieszenie, co pozytywnie wpłynie na przyspieszenie, prędkość maksymalną lub prowadzenie. Każda modyfikacja występuje w trzech konfiguracjach oraz jednej "unikalnej", którą odblokowujemy w czasie kariery. Ale prawdziwym rajem jest tuning zewnętrzny. Możemy zmienić praktycznie każdy kawałek samochodu: lakier, kolor szyb, felgi, zderzaki, progi, maski, reflektory na przód i tył, spoilery, końcówki wydechu, a także dodać neony, wloty powietrza i vinyle. Każdy znajdzie coś dla siebie. W miarę postępu kariery kilkukrotnie musiałem zmienić samochód na szybszy. Twórcy w tej kwestii postawili na dość nietypowe rozwiązanie. Mianowicie kupno samochodu odbywa się na zasadzie wymieniamy (za niewielką dopłatą), ale co ważne: nowo wybrany model zachowuje wszystkie dotychczasowe modyfikacje, a więc nie ma potrzeby kupowania tych samych modyfikacji drugi raz.

Wyścigi w grze (wzorem tych prawdziwych) są prowadzone w nocy na ulicach miasta. Olympic City jest dość duże i dobrze oświetlone. Gdzieniegdzie, prócz latarni drogę oświetlają neony i wielkie bilbordy. Piękną scenerię potęgują też karoserie samochodów i wilgotna jezdnia, w których odbijają się liczne światła, a także blur pojawiający się przy większych prędkościach. Niektóre miejsca wyglądają tak wspaniale, że podczas wyścigów miałem chęć zatrzymać się i obejrzeć je dokładniej.



Model jazdy w grze jest typowo zręcznościowy. Każdy samochód prowadzi się łatwo i przyjemnie, co w połączeniu z dobrze zorganizowanymi trasami wyścigów skutkuje pokonaniem większości drogi "na pełnym gazie". Miejsc, w których musiałem ostro przyhamować jest dosłownie kilka. W ostateczności zawsze możemy "wspomóc się" bandami poustawianymi w strategicznych miejscach. Musimy się jednak liczyć z tym, że takie działanie będzie spowalniało samochód. Mimo, że akcja gry toczy się w nocy, pojawia się niewielki ruch uliczny. Dlatego radzę unikać w niektórych przypadkach jazdy po prąd lub przy krawędzi drogi, by uniknąć zderzenia z innymi samochodami. Kolizje w żaden sposób nie wpływają na stan naszego samochodu, nie ma żadnych wizualnych skutków, prócz tego że nasza prędkość gwałtownie maleje i tracimy cenne sekundy.

Tryb fabuły składa się z nieco ponad stu wyścigów. I tu również spotkamy się z kilkoma nowościami - oprócz czasówek, torów i sprintów możemy brać udział w driftach czy dragach. Te ostatnie to wyścigi na 1/4 mili, w których używamy wyłącznie manualnej skrzyni biegów, a każde zderzenie z otoczeniem bądź innym pojazdem lub zatarcie silnika kończy wyścig. Dragi trwają średnio ok. 30 sekund, więc by wygrać nie możemy popełnić żadnego błędu. W drifcie jeździmy na zamkniętym, krętym torze. Naszym zadaniem jest wykonanie jak najdłuższych poślizgów przy jak największej prędkości - czas ukończenia ma tu drugorzędne znaczenie. Eliminacje i tor to z kolei wyścigi rozgrywane na zamkniętej trasie, składające się z kilku okrążeń. Jedyną różnicą jest to, że w pierwszym przypadku po każdym okrążeniu odpada zawodnik, który zajmuje ostatnie miejsce. W próbie czasowej naszym celem jest dojechanie do wyznaczonego punktu przed upływem określonego czasu. Za wygraną w tego typu wyścigach najczęściej otrzymujemy jakąś unikatową część, oferowaną przez osobę rzucającą wyzwanie. Zwieńczeniem kilku zwycięstw są mistrzostwa - turniej składający się z kilku (najczęściej czterech) tras jednego trybu. Każde miejsce jest odpowiednio punktowane. By wybrać mistrzostwa musimy w głównej klasyfikacji zająć pierwsze miejsce. Jeśli chcemy się zapoznać dokładnie z trasą któregoś z wyścigów, możemy go uruchomić w trybie dowolnego wyścigu. Jest to swojego rodzaju wolna jazda, ale tylko po wyznaczonej trasie. Nie ma możliwości zwiedzania terenów poza nią. Każdy z wyścigów ma trzy poziomy trudności, które wybieramy tuż przed przystąpieniem do zawodów, a nie na początku kariery jak to bywa w większości gier. Im trudniejszy, tym więcej pieniędzy możemy zdobyć w przypadku zwycięstwa. Taki wybór jest o tyle wygodny, że wyścigi w których czułem się dobrze, przeszedłem na wyższym poziomie zgarniając więcej gotówki, a te które mi "nie leżały" i z którymi się męczyłem (jak niektóre dragi), przeszedłem na łatwym. Wygranych wyścigów nie da się powtórzyć, jednak gotówka jaką otrzymujemy przechodząc wszystko nawet na łatwym poziomie, spokojnie wystarczy na najbardziej rozbudowany pakiet tuningu. W większości zawodów oprócz nas startuje jeszcze trzech innych zawodników, a ich umiejętności są zależne od poziomu trudności jaki wybraliśmy.



Ścieżka dźwiękowa w grze jest wyśmienita. Utwory bardzo dobrze współgrają z tym co się dzieje na ekranie. Podczas wyścigów możemy liczyć na szybkie kawałki rocka i techno, natomiast siedząc w trybie tuningu z głośników lecieć będą hip-hopowe utwory. Za to dużo gorzej wypadają odgłosy silników, którym niekiedy dużo brakuje do oryginałów.

Need for Speed Underground jest świetną grą. Wprowadzenie fabuły znacznie ją ożywiło - w końcu przechodzenie wyścigów miało większy sens niż zwykłe odblokowywanie nowych tras i samochodów. A tuning… no cóż. Rozbudowane opcje sprawiają, że możemy zarwać niejeden wieczór na tworzenie samochodu marzeń. Choć pod wieloma aspektami nie przypomina poprzednich części, to trzeba przyznać, że EA stanęła na wysokości zadania i stworzyło grę, która zapewni nam wiele godzin doskonałej rozrywki.




Dodaj komentarz
PSP
Polska Strefa Pr?dko?ci
Twój ulubiony członek ekipy to:

Tyler Morgan
37%
Jessica Miller
20%
Sean McAlister
43%
Ogółem głosów: 35
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 25.11.17

Archiwum ankiet
517 / 15320
44 / 1336
2 / 142
3 / 87
0 / 65
17 / 1077
10 / 144
71 / 1359
3 / 51
2 / 79
1395 / 149638
1 / 88
9 / 392
4 / 210
26 / 6230
3 / 99
57 / 8531
4 / 98
3 / 137
11 / 3465
avatar
Danio
11-12-2017 08:39
Tylko ciekawe, kiedy w końcu wydadzą ten update
avatar
Inventer89
10-12-2017 20:20
Z carlistą czekamy do update, bo być może będą zmiany w nieobecnych samochodach.
avatar
Radzio
10-12-2017 20:10
Tam jest wszystko poplątane. Ale to wina artykułu na needforspeed.com - to oni tam namieszali i nic nie zgadza się z rzeczywistością, ceny też. Niedługo wszystko poprawimy.
avatar
Danio
10-12-2017 19:59
Trzeba będzie zaktualizować carlistę Payback, bo m.in. jest napisane, że M5 rzekomo nie jest dostępne w klasie Ucieczka.
avatar
Yosimoro
10-12-2017 16:11
uruchom menadżera i zakończ zadanie. Potem włącz od nowa, powinno zadziałać.
avatar
Beast69Pl
10-12-2017 15:59
siema. jak tam ? też macie problem z Originem ? uruchamiam apke, potem gre, pokazuje że włączona a nic sie nie dzieje...
avatar
MadaFaster
10-12-2017 13:05
Fraps sobie ogarnij i cykaj Pokazuje język
avatar
Allure
10-12-2017 10:39
Bee20, print screenem.
avatar
Kuchsee
10-12-2017 08:18
Ja za to nie umiem nawet przenieść naklejki w ps
avatar
Bee20
10-12-2017 07:41
Jak robić screeny w NFS Most Wanted? Jak ktoś napisze to wielkie dziękiUÅ›miech UÅ›miech
avatar
MadaFaster
09-12-2017 22:51
Kuch - spokojnie, muszę najpierw opanować ten edytor, bo strasznie niewygodny jest w obsłudze... przyzwyczajenia z PS wychodzą xD
avatar
Danio
09-12-2017 22:50
Holtzman pokonany Szeroki uÅ›miech Może w kolejny weekend dojdę do Gonitwy Banitów xDD
avatar
Radzio
09-12-2017 21:53
Ja tam nigdy nie używałem matowych winyli xd
avatar
SlavicBoy
09-12-2017 20:56
Z tym kolorem to wiadomo Ale potem oklejanie winylami odpada bo jest zepsute dobieranie materiału każda naklejka jest w połysku lub chrome nie działają nadal vinyle matowe
avatar
Bee20
09-12-2017 20:47
Jak wstawić zdjęcia aut do showroomu bo nie wiem jeśli ktoś powie to dzięki wiem gdzie ale jak zrobić zdjęcie
avatar
Kuchsee
09-12-2017 20:38
mada, najpierw dokończ to camaro w Pb albo je sprzedam x D
avatar
Gregi
09-12-2017 18:56
Panowie i panie, jeżeli ktoś płci żeńskiej tu jest, wyjeżdżam na tydzień, więc pewnie mnie tyle na stronie nie będzie. Au revoir!
avatar
MadaFaster
09-12-2017 18:23
Na ten rok na pewno jeszcze jedno auto poleci, potem już mi tam rybka Pokazuje jÄ™zyk
avatar
Slight
09-12-2017 18:18
Nie chce Ci dowalać ale może wyskilluj i wtedy coś lepszego wyjdzie w tych nowych nfsach
avatar
MadaFaster
09-12-2017 18:15
Bywa :v
Ostatnie komentarze
KubSoonTM
11-12-2017 19:39
Dominik
10-12-2017 12:42
Yosimoro
10-12-2017 12:22
MadaFaster
10-12-2017 11:24
Allure
10-12-2017 10:47
Allure
10-12-2017 10:46
Allure
10-12-2017 10:43
Allure
10-12-2017 10:42
Allure
10-12-2017 10:40
Dominik
09-12-2017 23:09
Dominik
09-12-2017 23:05
Dominik
09-12-2017 22:59
Kuchsee
09-12-2017 20:33
Kuchsee
09-12-2017 20:31
Siekierka
09-12-2017 18:24
Siekierka
09-12-2017 18:22
Radzio
09-12-2017 18:07
Radzio
09-12-2017 18:04
Slight
09-12-2017 18:04
Slight
09-12-2017 17:57
Radzio
09-12-2017 17:56
MadaFaster
09-12-2017 17:56
MadaFaster
09-12-2017 17:33
SlavicBoy
09-12-2017 17:18
Yosimoro
09-12-2017 17:04
Ostatnio dostępni użytkownicy
Reklama