Need for Speed Payback
Need for Speed Edge
Need for Speed
Need for Speed No Limits
Need for Speed (film)
Need for Speed Rivals
Need for Speed Most Wanted (2012)
Need for Speed The Run
Shift 2 Unleashed
Need for Speed Hot Pursuit (2010)
Need for Speed World
Need for Speed Nitro
Need for Speed Shift
Need for Speed Undercover
Need for Speed ProStreet
The Most Wanted: Powrót do Rockport
Need for Speed Carbon
Need for Speed Most Wanted
Need for Speed Underground 2
Need for Speed Underground
Need for Speed Hot Pursuit 2
Need for Speed Porsche 2000
Need for Speed Road Challenge
Need for Speed III: Hot Pursuit
Need for Speed II
The Need for Speed
  • sr_3014
  • sr_3013
  • sr_3012
  • sr_3011
  • sr_3010
  • sr_3008
  • sr_3007
  • sr_3006
  • sr_3005
  • sr_3004
  • sr_3003
  • sr_3002
  • sr_3001
  • sr_3000
  • sr_2999
  • sr_2998
  • sr_2997
  • sr_2996
  • sr_2995
  • sr_2994
  • sr_2993
  • sr_2992
  • sr_2991
  • sr_2990
  • sr_2989

Need for Speed Underground 2 - Recenzja

Need for Speed Underground okazał się strzałem w dziesiątkę. Gra sprzedała się w niespotykanej wcześniej liczbie egzemplarzy. Undergroundowy klimat i nielegalne wyścigi niemalże całkowicie zawładnęły umysłami graczy. Nic więc dziwnego, że Electronics Arts nie przeszło obok tego obojętnie i postanowiło wydać drugą część tego hitu - Need for Speed Underground 2.

Choć na rynku pojawiły się gry innych firm czerpiących całymi garściami z pomysłu EA (jak chociażby Juiced), żadna z tych produkcji nie odniosła większego sukcesu.
Need for Speed Underground 2 można zdefiniować krótko: Underground do kwadratu. Twórcy przenieśli z pierwowzoru wszystko co najlepsze, poprawiając przy okazji dźwięk i grafikę, usunęli niedoróbki, a także dodali mnóstwo ficzerów urozmaicających grę.

O tym, że Need for Speed Underground 2 jest ścisłą kontynuacją jedynki, dowiadujemy się wybierając tryb kariery. Fabuła (która swoją drogą jest znacznie bardziej rozbudowana od poprzedniczki) stanowi kontynuację wydarzeń, jakie miały miejsce w Olympic City: po zdobyciu samochodu Eddiego staliśmy się gwiazdą ulicznych wyścigów i regularnie pisały o nas największe magazyny motoryzacyjne. Niestety, nasz sukces nie trwał długo. Jeden z kierowców postanowił wyeliminować nas z undergroundowego życia. W efekcie ulegamy wypadkowi, a nasza kariera w Olympic City zostaje zakończona. Pół roku później wylatujemy do Bayview w celu poukładania swojego życia. Na parkingu lotniska czeka na nas należący do Rachel, przyjaciółki Samanthy z Olympic City, Nissan 350Z. Prowadząc go możemy wziąć udział w kilku wyścigach, a następnie udać się do salonu samochodowego w celu wybrania swojego samochodu.



Lista pojazdów dostępnych w grze wzrosła do dwudziestu siedmiu plus dwóch dodatkowych modeli dostępnych w zależności od regionu. I ponownie prym wiodą samochody japońskich koncernów, choć ich udział procentowy już tak nie razi. Jeśli zaś chodzi o klasę tych aut, to niewiele się w tej kwestii zmieniło. W dalszym ciągu są to w większości budżetowe pozycje. Sporą niespodzianką jest obecność trzech SUV-ów - i bynajmniej nie są one po to, by sztucznie podnieść liczbę pozycji na liście - część wyścigów jest dostępna wyłącznie po wybraniu którejś z tych olbrzymich bestii.

Największą nowością Undergrounda 2 jest możliwość swobodnej jazdy po mieście. Do dyspozycji mamy całkiem duży i zróżnicowany teren: od dzielnicy przemysłowej, przez centrum miasta, aż po kręte trasy na zboczach gór. Oczywiście, nie od razu będziemy mieli do dyspozycji całe miasto - poszczególne dzielnice otwierają się przed nami w miarę postępu kariery. Możliwość swobodnego przemieszczania się znacznie wpłynęła na rozgrywkę, ponieważ teraz praktycznie każde działanie (np. rozpoczęcie wyścigu) wymaga dojechania we wskazane miejsce. Na szczęście twórcy gry dali nam do dyspozycji system GPS, który po zaznaczeniu celu, wskaże najkrótszą drogę. Swobodne poruszanie się po mieście z początku daje wiele frajdy, jednak wraz z postępem kariery staje się coraz bardziej niechcianym elementem towarzyszącym każdemu wyścigowi. Szczególnie gdy ten znajduje się na drugiej stronie miasta.



Liczba wyścigów w grze jest ogromna. W trybie kariery, by się ścigać, musimy najpierw dojechać w określone miejsce. Większość wyścigów jest zaznaczona na mapie, jednak jest też kilkadziesiąt ukrytych, które samodzielnie musimy zlokalizować. Gra oferuje nam kilka rodzajów wyścigów, w tym te, znane już z poprzedniej części gry: tor, sprint, drift, drag i próba czasowa. Ten pierwszy to klasyczny wyścig składający się z kilku okrążeń. Sprint polega na przejeździe z jednego punktu do drugiego po z góry wytyczonej trasie. Drag to typowy wyścig na 1/4 mili z użyciem manualnej skrzyni biegów. W drifcie czas odgrywa rolę drugorzędną. Tu najważniejsze są punkty zdobywane podczas ślizgów. Im dłuższy i bardziej skomplikowany drift, tym zdobywamy więcej punktów. Pewną nowością w grze jest Street-X. To wyścig składający się z kilku okrążeń, ale rozgrywany na niewielkich, zamkniętych torach. Dodatkowo, na czas jego trwania dezaktywowane jest nitro. W próbach czasowych naszym jedynym przeciwnikiem jest czas. Na dodatek nie ma wyznaczonej konkretnej trasy dojazdu do celu. Ten rodzaj wyścigów pojawia się tylko przy okazji zdobywania okładek magazynów i DVD, a także w celu uzyskania unikalnych części do samochodu. Co jakiś czas możemy brać udział w Lidze Nielegalnych Wyścigów (URL) - turnieju składającym się z kilku wyścigów rozgrywanych na zamkniętych torach. Zupełną nowością są wyścigi Outrun. Polega on na zbliżeniu się podczas zwykłej jazdy po mieście do potencjalnego rywala i zasygnalizowaniu, że chcemy się z nim ścigać. Wyścig kończy się, gdy jeden z zawodników wyprzedzi przeciwnika na odległość jednej mili.

To, co odróżnia Undergrounda, od poprzednich Need for Speedów, to tuning. Jeśli ktoś myślał, że nie można stworzyć bardziej szczegółowego trybu modyfikacji niż ten z jedynki, to jest w dużym błędzie. Twórcy gry postanowili nie przebierać w środkach i to co nam zaproponowali, przeszło wszelkie wyobrażenie. Teraz mamy np. możliwość zamontowania neonu nie tylko pod samochodem, ale też w silniku, czy w bagażniku. A jeśli Wam mało, to w bagażniku możecie zamontować kilka głośników, ekranów LCD czy butli z nitrem. Ponieważ drzewo modyfikacji znacznie się rozrosło, twórcy gry postanowili podzielić je na 4 grupy i w trybie kariery każdą z grup umieścić w innym sklepie w Bayview. W sklepie tuningowym kupujemy części wpływające na osiągi samochodu. By pomalować jakikolwiek fragment czy kupić naklejki, udajemy się do sklepu graficznego. Nowe zderzaki, spoilery i wloty powietrza nabywamy w sklepie z karoserią, a modyfikacji wnętrza dokonujemy z kolei w sklepie z dodatkami. Każdy sklep ma kilka lokalizacji, dzięki czemu nie ma większych problemów z dojazdem. Sam tuning pełni w grze dość istotną rolę. Kupując pakiety silnika, skrzyni biegów lub turbo możemy znacznie zwiększyć moc naszych czterech kółek do tego stopnia, że praktycznie całą karierę na poziomie łatwym i średnim możemy przejść kierując jedynie dwoma samochodami. Z kolei tuning wizualny jest niezbędny do zdobywania okładek magazynów i DVD, zaś te są potrzebne, by przejść grę. Wspomniane okładki również przeszły modyfikację. Niestety w dalszym ciągu nie mamy możliwości wybierania modelek i ich pozycji, ale możemy za to odpowiednio przygotować nasz samochód do zdjęcia przestawiając go w ładniejsze miejsce lub otwierając drzwi i stuningowany wcześniej bagażnik.



Oprawa graficzna względem pierwszej części uległa poprawie, choć nie ma jakiś ogromnych różnic. Samochody prowadzone zarówno przez nas jak i przeciwników są bardzo szczegółowo odwzorowane. Ponieważ pojazdy są licencjonowane, nie mamy co liczyć na jakiekolwiek zniszczenia w przypadku zderzenia. Jedynymi efektami kolizji jest dźwięk tłuczonego szkła oraz pękająca na kilka sekund szyba. Przynajmniej tyle mogła zrobić EA w tej kwestii. Nie można się też przyczepić do otoczenia - układ ulic i budynków jest przemyślany i odpowiednio dobrany. Na pochwałę zasługują też warunki atmosferyczne, których zmiana następuje płynnie, a krople deszczu padające na ekran monitora są znakomicie odwzorowane. Najgorzej wypadły pojazdy ruchu publicznego - wyglądają jak kartonowe pudła i nijak mają się do poziomu szczegółowości pozostałej części gry.

Model jazdy jest typowo arcade'owy, toteż samochody prowadzi się łatwo i przyjemnie. Nikogo nie powinny też dziwić zbyt długie drifty nawet podczas zwykłej jazdy po mieście. Niestety trzeba uważać na hamulec ręczny - używanie jego na zakrętach bardziej przeszkadza niż pomaga.

Electronics Arts zawsze przywiązywało ogromną wagę do ścieżki dźwiękowej. Nie inaczej jest i tym razem. Utwory zostały podzielone na dwie grupy: w menu gry i tuningu usłyszymy wolniejsze, typowo hiphopowe kawałki, natomiast na ulicach Bayview jazdę umilą nam bardziej żwawe, rockowe utwory. W jedynce wielu graczy narzekało na dość płytkie i prawie identyczne odgłosy samochodów. Teraz wyraźnie słychać różnicę, a gdy jeszcze wymienimy silnik, skrzynię biegów i turbo, to przy dodaniu gazu usłyszymy ryk, jakim nie pogardziłaby część sportowych aut.

Bez wątpienie Need for Speed Underground 2 jest bardzo udaną produkcją. Twórcy wyciągnęli właściwe wnioski i poprawili niedogodności z jedynki. Dodanie swobodnej jazdy urozmaiciło rozgrywkę, szczególnie w wyzwaniach Outrun, w których długość i trasy wyścigów zależą od startujących. I mimo, że gra jest tylko rozwinięciem pomysłu sprzed roku, prezentuje się świetnie. Zapraszam na ulice Bayview - naprawdę warto.




Dodaj komentarz
1 / 43
0 / 232
3 / 59
1 / 80
24 / 315
64 / 5957
887 / 43698
1 / 87
0 / 85
0 / 82
1 / 67
4 / 77
2 / 136
8 / 295
4 / 125
3 / 152
0 / 435
5 / 609
2 / 132
4 / 219
avatar
Kuchsee
19-04-2018 09:35
ale gt2 szanuj
avatar
Nissan
18-04-2018 21:25
Porównując do Gran turismo 6 takie Sport to sport można powiedzieć, że jest taką kupą wzbogacona o przyprawy by lepiej sie jadło... poszli bardziej w multiplayer a singla bardziej odpuścili. Poza grafiką i paroma bajerami niczym nie pociąga. zresztą jedyna część która może urzec to 4 reszta podobna do siebie jak dwie krople wody
avatar
Kuchsee
18-04-2018 08:40
ale nie pytam co to za gra tylko co z nią nie tak XD
avatar
Reev
18-04-2018 07:59
Siema, dzisiaj na forum pojawi się ciekawy wątek, wiec śledzcie, idealny dla tymczasowego przerwania sezonu ogórkowego Z przymrużeniem oka
avatar
Kajmanv8
17-04-2018 14:47
Jak nie ma wyscigowek na ps'a to kup tego XONE i nie marudz jeczydupo.
avatar
MadaFaster
17-04-2018 14:41
Gran Turismo Sport
avatar
Kuchsee
16-04-2018 22:32
co jest nie tak z gts?
avatar
SlavicBoy
16-04-2018 21:30
Jak tak dalej pojdzie to w przyszłych generacjach konsol kupie XBOXa bo przynajmniej Forza będzie do pogrania, na PS4 nie ma zadnej dobrej scigalki GTS to rak totalny
avatar
Inventer89
16-04-2018 21:29
Ja wiem tylko tyle, że Ben Walke, czyli koordynator społeczności NFS jest teraz koordynatorem Star Wars. Nie wiem kto się teraz "nami" zajmuje.
avatar
Kuchsee
16-04-2018 21:05
>nfs
>bomba xD
avatar
Ziutek68
16-04-2018 20:59
Zgaduje że za tydzień albo dwa
avatar
SlavicBoy
16-04-2018 20:42
Ja czekam caly czas na jakas bombe
avatar
Kajmanv8
16-04-2018 20:19
Kiedy ja ostatnio w Paybacka grałem? Z 2-3 tygodnie? xD
avatar
SlavicBoy
16-04-2018 19:54
Inventer ty masz w tyki w EA, kiedy będzie kolejne na masce?
avatar
SlavicBoy
16-04-2018 19:53
you turn me on guys ain't nothing can turn me off!
avatar
Allure
15-04-2018 21:24
to za przeproszeniem róbcie to kuźwa na forum a nie śmiecicie sb do wuja wafla...
avatar
Kajmanv8
15-04-2018 21:02
Piszemy fabułe do Forzy Horizon 4
avatar
Gregi
15-04-2018 20:50
Co tu się odwala XD ludzie XDDD
avatar
Kakarotto18
15-04-2018 19:47
Kajman nie mieszaj informacji. To Będzie dopiero w DLC.
avatar
Kajmanv8
15-04-2018 18:19
Musimy odzyskac auto. Razem z bandą uchodzcow lub bandą pisu (zalezy od gracza jaka bande wybierze) bedziemy niszczyc Radom ktory jest w opanowaniu chytrej baby. Po przejeciu wszystkiego chytra baba nas niszczy i umieramy na raka siusiaka.
Ostatnie komentarze
MadaFaster
19-04-2018 18:28
Allure
19-04-2018 17:38
Allure
19-04-2018 17:38
matenuw
19-04-2018 15:57
Dorgore
19-04-2018 13:20
Nissan
18-04-2018 21:29
Kajmanv8
17-04-2018 13:35
Siekierka
16-04-2018 17:48
MadaFaster
16-04-2018 14:37
MadaFaster
16-04-2018 14:36
Kajmanv8
16-04-2018 13:48
Kuchsee
16-04-2018 13:35
kapitan7891
16-04-2018 12:42
MadaFaster
16-04-2018 08:53
Milex1977
15-04-2018 21:53
Milex1977
15-04-2018 21:51
Milex1977
15-04-2018 21:48
Milex1977
15-04-2018 21:45
MadaFaster
14-04-2018 11:01
Allure
14-04-2018 05:24
Allure
11-04-2018 14:36
Allure
11-04-2018 14:29
Allure
11-04-2018 14:18
Inventer89
10-04-2018 21:18
vlad_8011
10-04-2018 18:48
Twój ulubiony członek ekipy to:

Tyler Morgan
51%
Jessica Miller
15%
Sean McAlister
35%
Ogółem głosów: 89
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 25.11.17

Archiwum ankiet
Ostatnio dostępni użytkownicy
PSP
Polska Strefa Pr?dko?ci
Reklama