Need for Speed Payback
Need for Speed Edge
Need for Speed
Need for Speed No Limits
Need for Speed (film)
Need for Speed Rivals
Need for Speed Most Wanted (2012)
Need for Speed The Run
Shift 2 Unleashed
Need for Speed Hot Pursuit (2010)
Need for Speed World
Need for Speed Nitro
Need for Speed Shift
Need for Speed Undercover
Need for Speed ProStreet
The Most Wanted: Powrót do Rockport
Need for Speed Carbon
Need for Speed Most Wanted
Need for Speed Underground 2
Need for Speed Underground
Need for Speed Hot Pursuit 2
Need for Speed Porsche 2000
Need for Speed Road Challenge
Need for Speed III: Hot Pursuit
Need for Speed II
The Need for Speed
  • sr_2853
  • sr_2852
  • sr_2851
  • sr_2850
  • sr_2849
  • sr_2848
  • sr_2847
  • sr_2846
  • sr_2845
  • sr_2844
  • sr_2843
  • sr_2842
  • sr_2841
  • sr_2840
  • sr_2839
  • sr_2838
  • sr_2836
  • sr_2835
  • sr_2834
  • sr_2833
  • sr_2832
  • sr_2831
  • sr_2830
  • sr_2829
  • sr_2828

Shift 2 Unleashed - Zapowiedź

Seria Need For Speed od dawna wzbudza mieszane uczucia. Raz są one pozytywne, a raz negatywne, ale jak to się ma w przypadku ich diamentowego dziecka jakim jest SHIFT? Sama myśl przewodnia by stworzyć grę, gdzie będziemy mieli możliwość ścigania się na przepięknych i malowniczych torach wyścigowych, prowadząc dziką sportową maszynę, musiała wypalić. Need For Speed Shift był czymś, czego nie zapomnimy na pewno na długo, bo jest to jedna z najlepszych do tej pory części sagi NFS. Zdobywa bardzo dobre opinie u wielu graczy, jest dobrze oceniany przez magazyny jak i recenzowany przez portale internetowe.

64133699966824257513.png


Więc, pytanie jakie wielu może sobie zadać, jest takie: "czy nadchodząca druga część tego jakże dobrego tytułu, będzie w stanie zadowolić nas po tym co zostawił Shift i co ważne: czy zagrozi serii Gran Turismo," a szczególnie mowa oczywiście o 5 części owej sagi. Same zapowiedzi producentów Shift 2 Unleashed są takie, że produkt Polyphony Digital zostanie znokautowany przez Slightly Mad Studios.

Zacznijmy więc od tego co już wiemy na temat dwójki.
W Shift 2 Unleashed dostaniemy to, co było siłą poprzedniej części, czyli przede wszystkim świetną oprawę wizualną, wymagający model jazdy, prawdziwe samochody oraz system doświadczenia. Nie zabraknie trybu kariery, dziesiątków tras oraz multiplayera. Jednak nadal nie będzie to gra typowo tunerska, tak więc nie mamy co liczyć na jakieś dopracowanie działu "tun wizualny" a bardziej postawiono na tuning osiągów, co nie zmienia faktu że w porównaniu do pierwowzoru będzie o wiele więcej do zmodyfikowania. Deweloper, natomiast postawił sobie po raz kolejny wyzwanie byśmy grając w Shift 2, czuli się jak prawdziwy kierowca.

24218000992418579145.png


Nowe pojazdy, pozwolą nam odczuć prędkość i wszelkie przeciążenia jeszcze bardziej niż dotychczas. Pokonywanie tras przy widoku z kokpitu ponownie stanie się mocnym przeżyciem – elementy wnętrza samochodu będą drgały pod wpływem wibracji, a kamera, przysłonięta szybką kasku ochronnego, ma realistycznie wychylać się podczas ostrych zakrętów, imitując ruchy głowy kierowcy. Odwzorowane zostaną także reakcje oczy na ogromną prędkość – poświaty, pomroki i rozmycia. Podobno wiele z tych dodatków zasugerowali zawodowcy, poproszeni przez EA o opinię.

Jeśli chodzi o model jazdy to będzie on bardzo podobny do tego z jedynki aczkolwiek no logiczną tezą jest stwierdzenie że i tak będzie on poprawiony i dopracowany lepiej niż oryginał. Mówiąc inaczej, do opanowania wozu potrzeba będzie kilku zakrętów. Naturalnie dzięki różnym poziomom trudności niedoświadczeni kierowcy skorzystają chociażby z linii pomocniczej i innych ułatwień. Za wszystkie dokonania otrzymamy punkty doświadczenia, do których fani wyścigów już zdążyli przywyknąć.

19178461571833005234.png


Diametralnej zmianie ma ulec również efekt podczas zderzeń, kiedy to obraz staje się na krótką chwilę czarno-biały, a wisienką na torcie będzie nocna wersja toru prowadzącego przez belgijskie lasy czy przeprawa przez Szanghaj oświetlony dziesiątkami miejskich świateł. Już na samą myśl tego że przedzierając się nocą po torze, natkniemy się na rywala i niechcący zderzymy się z nim powodując uszkodzenie świateł, zostając tym samym wystawionym na próbę i jazdę po ciemku, czuję się spełniony pisząc tą zapowiedź.

33665862649204883628.png


Zniszczenia będą bardziej wyraziste i głębsze, niż zaledwie lekkie wgniecenia i rysy na karoserii.

52430825948464392387.png


Podczas prezentacji producenci ujawnili że rezygnują z 60 klatek animacji na sekundę na rzecz bardziej widowiskowej, dopracowanej i kolorowej oprawy, która doczeka się kilku poprawek względem pierwowzoru. Wielkiego skoku jakościowego oczywiście nie będzie, ale ładnych widoków ma być w bród.

34597228060244166482.png


Patrząc tak na to wszystko z boku, dochodzę do wniosku że ostatnie produkcje tego typu przekonują nas do tego że nie lubimy ścigać się sami z komputerem, ale że lubimy pojedynki z innymi graczami jak to ma miejsce w Gran Turismo 5 czy Need For Speed Hot Pursuit, i tak pisząc to mam na myśli to że system Autolog'u zostanie wykorzystany również w Shift 2 Unsleashed. Miłośnicy gry studia Criterion Games doskonale wiedzą, o czym mowa: Autolog to kilka powiązanych ze sobą pomysłów na urozmaicenie zabawy i osadzenie jej w sieciowo-społecznym kontekście. Wszystko to pozwoli zbudować społeczność, i zachęcić graczy do przyjaznej rywalizacji co wydłuży żywotność gry.

24723246566182884994.png


Shift 2 Unleashed zapowiada się bardzo obiecująco i nie powinien mieć problemów z zyskaniem wielu fanów nie tylko Shift'a czy Hot Pursuit'a, ale i Gran Turismo 5, które na PC dostępne nie jest. Twórcy, przede wszystkim założyli sobie za cel: poprawę niedociągnięć oraz wprowadzenie efektownych dodatków, co jeszcze bardziej przyciągnie masę graczy. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to dostaniemy widowiskową produkcję, która być może nie wgniecie nas w fotel, ale na pewno podniesie poziom adrenaliny, który zostanie w nas na długo.


Opracował i napisał: Sebastian "Se3a" Cieślak

Oceny: 0/5 (0%) (0 ocen)


Dodaj komentarz
11
Matz
dnia grudzień 07 2010 10:19:02

Bardzo ciekawie napisane UÅ›miech Krótko, ale więcej na temat tej gry na razie nie wiemy, więc myślę, że wyczerpałeś temat Szeroki uÅ›miech Moja ocena (jak w szkole) = 5+/6

Uważam, że porównywanie SHIFT2 do GT5 to wg mnie czysty absurd, te produkcje nie mają nic wspólnego między sobą poza tym, że się w nich ścigamy (jest jeszcze może kilka mniejszych podobieństw, ale w końcowym rozrachunku nie mają one znaczenia). Podstawową i jakże ważną w tym aspekcie różnicą jest fizyka jazdy. W SHIFcie mówi nam, że to arcade (dobra, powiedzmy, że nieco trudniejszy od tego casualowego), a w GT5, że to 100% symulator, kolejną może być czas przygotowania gry - SHIFT2 6 miesięcy (to jest po prostu śmieszne), GT5 6 lat. Jak to podkreślił ~pytownik, NFS to gra dla mas, choć nie usprawiedliwia to tak krótkiego czasu między premierami kolejnych części, EA po prostu chce zyskać dużo, małym wkładem i tak już jest niestety od czasu Undergrounda 1, po roku mieliśmy 2 i po kolejnym już MW itd itd. Grą podobnie wychodzącą do GT5 jest nasze kochane GTA <3, nie jest to co prawda różnica 6 lat, ale 2,3 są, po to, aby wykorzystać jej caluteńki potencjał Z przymrużeniem oka

P.S. Chyba napiszę jakiś artykuł o tym problemie UÅ›miech
25
Se3a
dnia grudzień 07 2010 12:40:45

Wiesz, porównywać można gdyż Shift to jak na razie jedyna obok Race Driver Grid, gra która może nam oddać w jakiejś części to co czują wszyscy posiadacze konsol i mających na swoich półkach Gran Turismo czy Forze Motorsport...
20
Irson
dnia grudzień 07 2010 15:44:25

Praca fajna, dobrze się czyta i na temat :]

Matz, co do czasu przygotowania gry, zgodziłbym się z Tobą, gdyby HP i Shifta 2 przygotowywało to samo studio, ale tak nie jest. O shifcie 2 było już głośno kilka miesięcy temu, więc można wyjść z założenia że rozpoczęli nad nim prace już dawno. Ale i tak rok czasu to za mało, aby przygotować super gierke. Powinni przeznaczyć na to, "minimum" półtora roku. A z kolei GT5 robili za długo. Gra ma dużo błędów i samochody chyba najgorszej klasy i niektóre trasy wyglądają jakby były wycięte z gt4. Zrobienie dobrej gry nie zależy tylko od czasu, ale także od tego, ile pracy i serca włoży się w swoją prace. Szeroki uÅ›miech
1
Profesor
dnia grudzień 07 2010 19:09:26

Zapowiedź "Kozak" xD
62
Radon
dnia styczeń 06 2011 15:15:20

kozacka zapowiedź. Przekonała mnie bardziej do tej gry.
Premiera Need for Speed Payback
50 / 6392
9 / 101
9 / 74
4 / 73
44 / 1090
134 / 2721
156 / 2021
85 / 1254
0 / 104
6 / 72
1381 / 135856
2 / 153
4 / 134
4 / 117
2 / 212
7 / 222
4 / 157
15 / 2943
13 / 286
7 / 281
avatar
Radzio
17-08-2017 22:48
XD
avatar
Siekierka
17-08-2017 22:41
nfszonka :/ dawać jakiego przystojnego nfszoniaka!!! *.*
avatar
MadaFaster
17-08-2017 19:37
ja mam tylko MW12 xD
avatar
Beast69Pl
17-08-2017 19:17
Ktoś chętny na wspólną jazdę dziś wieczorkiem ?
avatar
Radzio
17-08-2017 17:29
Już kończę newsa UÅ›miech
avatar
Danio
17-08-2017 17:23
Dla graczy podczas Gamescom oprócz misji z E3, ma być też dostępny wyścig Z przymrużeniem oka
avatar
Beast69Pl
16-08-2017 19:45
lece kombinowac z kolejnym projektem Uśmiech
avatar
Beast69Pl
16-08-2017 19:30
w takim razie czekam Uśmiech
avatar
Radzio
16-08-2017 19:30
Tak UÅ›miech Jest to zabezpieczenie, żeby na głównej nie wylądowały jakieś dorodne piersi na przykład.
avatar
Pirr
16-08-2017 19:30
Spokojnie, też tak mam - Luqgreg pewnie mnie za to nienawidzi UÅ›miech
avatar
Beast69Pl
16-08-2017 19:29
Takie pytanko, czy dodając swoją prace do showroom'u musi ona zostać przez administatora zaakceptowana ?
avatar
Inventer89
16-08-2017 19:29
Lustra nie ma z mojego lenistwa i przyzwyczajenia do operacji na głównych plikach. Tu mamy %. Beast69Pl - tak, zatwierdza administracja
avatar
Pirr
16-08-2017 19:26
Co do responsywności - dodami jeszcze takie hasła jak flexbox, box-sizing: border-box i emy/remy/procenty jako jednostki Z przymrużeniem oka
Wbrew pozorom i na serwisie litościwie hostującym NFS Wiki... da się na tym przejechać UÅ›miech
avatar
Pirr
16-08-2017 19:24
Aż szukałem z ciekawości jakiegoś screena, ale domyślam się, że takie rzeczy nie są dostępne publicznie.
avatar
Siekierka
16-08-2017 19:21
w tej lepszej wersji czerwony pasek będzie Pokazuje jÄ™zyk
avatar
Pirr
16-08-2017 19:12
Trzeba też Radonowi przyznać rację - grzebiemy/grzebiecie (nie wiem jak stwierdzić) na żywej stronie zamiast na jakimś lustrze, nawet zdezaktualizowanym, by dopracować przed faktycznym wdrożeniem.
avatar
Pirr
16-08-2017 19:09
Inv, nie dziwię się - migracja z Mambo 4.5 (poprzednik Joomli) to katorga, a co dopiero tak różne systemy jak PHPF i Joomla.
avatar
Radon
16-08-2017 19:09
Tak czy inaczej strona znów wisi rozdupcona, któryś raz w ostatnim czasie.
avatar
Pirr
16-08-2017 19:08
Na pewno nie możemy iść drogą FANDOMu, który oferuje zupełnie inny interfejs pod mobile - i działa to słabo, o spójności nie wspomnę
avatar
Inventer89
16-08-2017 19:07
Miesiąc temu testowałem Shoutbox na każdej stronie forum - rozważam taką opcję. Tu mamy PHP-Fusion. Rozważałem zmianę na Joomlę, ale byłoby zbyt dużo roboty przy przerabianiu. Taką zmianę przeprowadziło e-nfs.pl ze 3-4 lata temu. Znam problem z przewijaniem prawych paneli. Mam zaprojektowane 2 opcje.
Ostatnie komentarze
SPOŁECZNOŚĆ
NFS - Need for Speed - Playstation Network     NFS - Need for Speed - Origin     NFS - Need for Speed - Xbox
Ostatnio dostępni użytkownicy
Co sądzisz o tuningu w NFS Payback po ostatnich newsach?

Rewelacyjny!
41% [11 głosów]
Ciekawie się zapowiada
41% [11 głosów]
Powinno być jeszcze więcej opcji
11% [3 głosów]
Bardzo słabo to wygląda
7% [2 głosów]
Ogółem głosów: 27
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 29.07.17

Archiwum ankiet
PSP
Polska Strefa Pr?dko?ci