Need for Speed Payback
Need for Speed Edge
Need for Speed
Need for Speed No Limits
Need for Speed (film)
Need for Speed Rivals
Need for Speed Most Wanted (2012)
Need for Speed The Run
Shift 2 Unleashed
Need for Speed Hot Pursuit (2010)
Need for Speed World
Need for Speed Nitro
Need for Speed Shift
Need for Speed Undercover
Need for Speed ProStreet
The Most Wanted: Powrót do Rockport
Need for Speed Carbon
Need for Speed Most Wanted
Need for Speed Underground 2
Need for Speed Underground
Need for Speed Hot Pursuit 2
Need for Speed Porsche 2000
Need for Speed Road Challenge
Need for Speed III: Hot Pursuit
Need for Speed II
The Need for Speed
  • sr_2954
  • sr_2953
  • sr_2952
  • sr_2951
  • sr_2950
  • sr_2949
  • sr_2948
  • sr_2947
  • sr_2946
  • sr_2945
  • sr_2944
  • sr_2943
  • sr_2942
  • sr_2941
  • sr_2940
  • sr_2939
  • sr_2938
  • sr_2937
  • sr_2936
  • sr_2935
  • sr_2934
  • sr_2933
  • sr_2932
  • sr_2931
  • sr_2930

Need for Speed Most Wanted (2012) - Zapowiedź

NFS - Need for Speed Most Wanted (2012) - Zapowiedź

16 listopad 2005 roku - na półkach sklepowych na całym świecie pojawia się najnowsza, dziesiąta wówczas (wliczając w cykl Motor City Online) odsłona serii Need for Speed - Most Wanted. Kilkadziesiąt (w większości niedostępnych dla przeciętnego zjadacza chleba) pojazdów do wyboru, arkadowy, lecz wymagający umiejętności od gracza model jazdy, prosta, idealnie wpadająca w mainstreamowe gusta fabuła, niezwykle inteligentne i sprytne AI radiowozów - mieszanka idealna, by zawładnąć sercami graczy na całym świecie. I tak się też stało - MW mimo niskiego budżetu stał się najbardziej rozpoznawalną grą spod szyldu NFS i udało mu się wspiąć na szczyt popularności. Do dziś uważany jest przez wielu za najlepszą odsłonę z całej serii i nadal tysiące osób wraca, by jeszcze raz wspiąć się na sam szczyt Czarnej Listy i dokopać Razorowi, który to na początku "podstępem" zabiera nasz wóz. Są ludzie, którzy przeszli przez to setki razy i do tej pory im się to nie znudziło. Co stało się później - dobrze wiemy. Rozmienianie serii NFS na drobne jest już Wam chyba znane, więc nie będę o tym przypominał.

Obecnie, po siedmiu latach od debiutu, studio Criterion Games - pracujące do niedawna przy Burnoucie, a teraz panujące nad serią NFS - postanowiło przywrócić ten tytuł do życia. Przed targami E3 nie było jeszcze do końca wiadomo, w jakim kierunku pójdzie seria NFS - i teraz już wiemy: będzie drogo, szybko i... zabawnie.

Fakt o tym, iż dostaniemy nowe Most Wanted, na nowo u milionów spowodował szybsze bicie serca, spowodowane nagłym napływem dużej ilości benzyny do krwi. Nie wiedzieliśmy, co to będzie aż do momentu samej prezentacji - zresztą co można było wywnioskować po jednym screenie z M3 E92 i kilkoma radiowozami?

No właśnie - nic. Tym bardziej więc internet wrzał i huczał od licznych plotek: "Czy dostaniemy tuning?", "Czy będzie fabuła?", "A pojawi się M3 GTR z poprzedniego MW?" - to tylko nieliczne spośród nich. Gdy doszło już do konferencji, napięcie stopniowo rosło, gdyż sprytne EA postanowiło zostawić najbardziej oczekiwaną premierę targów praktycznie na sam koniec. W końcu jednak chwila ta musiała nadejść... Trzy... dwa... jeden... Let's Go!



Trailer stuprocentowo dokonał tego, czego miał dokonać - opad szczeny, nagły skok stężenia testosteronu, podbicie tętna i ciśnienia do poziomu stanu przedzawałowego. Panom z Criterion Games udało się stworzyć zdecydowanie NAJLEPSZY zwiastun gry wyścigowej, jaki kiedykolwiek można było ujrzeć. Strugami lejące się nuty barytonowych i tenorowych dźwięków najbardziej ekscytujących pojazdów na świecie w połączeniu z niezwykle dynamicznym, przywodzącym na myśl pierwowzór podkładem muzycznym wywołują dosłownie ciary na całym ciele. Do tego efektowne przejścia z wolniejszych na zdecydowanie szybsze ujęcia i mnóstwo gniecionej blachy... filmik ten chwycił nie tylko za serce, lecz także za krocze. Po prostu zmiażdżył.

Po chwili odpoczynku przyszedł jednak czas na pokazanie, jak wygląda to w praktyce. Nadeszła więc solidna porcja równie solidnego gameplayu.



Po obejrzeniu fragmentu czystej rozgrywki nasuwa się kilka wniosków: po pierwsze, wreszcie wraca ukochane przez nas, ogromne, otwarte miasto - tym razem pod nazwą Fairhaven City. Wiadomo, iż ma to być największa z metropolii, które dotychczas pojawiły się w serii NFS. Ponadto, z ogromną liczbą terenów pozamiejskich i naprawdę dużym zróżnicowaniem - dostaniemy więc coś na wzór terenu z Burnouta Paradise.

Nie jest to jednak jedyne skojarzenie z ostatnią obecnie częścią najbardziej szalonej serii ścigałek wszechczasów: nie trzeba wprawnego oka, by dostrzec mnogość przeróżnych skoczni, skrótów czy billboardów. Do tego naprawianie pojazdu następujące dzięki przejeżdżaniu przez specjalne warsztaty... Skojarzenia z Burnoutem przywodzi też na myśl brak granic - są tylko start i meta, a to, jak do niej dotrzemy, zależy już tylko od naszych sprytu i wyobraźni. W uczucie lekkiego deja vu wpędzić mogą też takedowny - lecz to widzieliśmy również w Hot Pursuicie, pierwszej pozycji spod szyldu NFS autorstwa CG.

Przy okazji, pokazano nam zawartość Edycji Limitowanej - dzięki niej od początku rozgrywki zasiąść będziemy mogli za sterami Porsche 911 Carrera S i Maserati GranTurismo MC Stradale, a ponadto - w zależności od tego, gdzie zakupimy grę - jeden z trzech pojazdów w specjalnej wersji; mogą być to Mercedes SL65 AMG Black Edition, Ford SVT 150 Raptor lub Caterham Superlight R500.

Po zakończonej powodzeniem prezentacji na E3 i zdobyciu wielu nagród (czasem nawet dla najlepszej gry całych targów!) nastała cisza. Owszem, dostaliśmy trochę informacji (i to dość istotnych), lecz istota ludzka chciwą jest i chciała czegoś więcej. A tu - klops. Musieliśmy więc w smutku i trwodze czekać aż do sierpniowego Gamescomu... wiemy jednak, że było warto - EA znowu rozłożyła konkurencję na łopatki i pokazała, jak powinno się tworzyć konferencje prasowe. Istotnie podsyceni i "zajarani" zapowiedzią zwiastuna oczekiwaliśmy wielkiego BOOM. I wielkie "bum" nadeszło. Panie i Panowie - przed Wami Multiplayer Trailer.



Nie wiem, jak Wam, ale mi skojarzyło się to z wielką "bibą" w wykonaniu samochodów, z alkoholem w postaci wysokooktanowej benzyny. Skaczą, robią przeróżne akrobacje, bawią się w kotka i myszkę, ścigają, driftują, popisują... wygląda na to, że tryb Multiplayer dostarczy nam niezapomnianych wrażeń. (O nim jednak przeczytacie trochę później.) Dźwięki kilkudziesięciu samochodów zmieszane ze sobą i zestawione z podkładem muzycznym znanym nam z seriali kryminalnych CSI - The Who - Baba O' Riley. Trailer zapewnia nam klimat, dzięki któremu możemy poczuć się jak dzieci-kwiaty - tak beztrosko... Następne, gdy efektowny zwiastun dobiegł końca, nastąpił gameplay.



Po dość przydługawym wstępie, który polegał na zaprezentowaniu majestatu pięknego Astona V12 Vantage, wreszcie pracownik CG przeszedł do właściwej rozgrywki: trochę jazdy po obrzeżach miasta i... przesiadka do Mercedesa SL65 AMG Black. Okazuje się, iż pojazdy nie będą przez nas odblokowywane, lecz znajdywane (resztę na ten temat przeczytacie niżej). Za sterami najbardziej ekscytującego Benza ostatnich lat kierowca bierze udział w wyścigu. I tutaj kolejna ciekawostka: okazuje się, iż nasza droga nie będzie ściśle określona od startu do mety, lecz pojawią się checkpointy, przez które musimy przejechać, by ukończyć dane wyzwanie. Naprawdę świetny pomysł.

Po tym wydarzeniu informacje nt. Most Wanteda pojawiają się co prawda powoli, lecz stopniowo - pozwala to budować odpowiednie napięcie przed premierą, zaplanowaną na 1 listopada. Co ogółem można wywnioskować z tego, co do tej pory pokazano?


NFS - Need for Speed Most Wanted (2012) - Zapowiedź NFS - Need for Speed Most Wanted (2012) - Zapowiedź NFS - Need for Speed Most Wanted (2012) - Zapowiedź

Most Wanted będzie pierwszym NFS-em, w którym ogromny nacisk położono na rozgrywkę wieloosobową. Pojawi się system Autolog w wersji 2.0, tym razem jeszcze bardziej rozbudowany, inteligentny i w ogóle... lepszy. Poza zapisywaniem wszystkich naszych rekordów Autolog tym razem sam analizował będzie wyniki nasze i naszych znajomych, wybierając, które są dla nas najważniejsze. Do tego niespotykane wcześniej możliwości personalizacji: sami możemy wybrać, które cele są priorytetowe i które rekomendacje chcemy otrzymywać. Wreszcie zniknie również tak bardzo denerwujące nas w wielu grach lobby, a za dobieranie nam wyzwań odpowiedzialna będzie funkcja Playlist Director. Za porównywanie wszelkich rekordów zaś pieczę sprawować będzie Cloud Compete.

Autolog znajduje też zastosowanie w - i tu UWAGA - ... Czarnej Liście. Tyle, że tym razem pod nazwą Most Wanted List i nieco inną postacią. Za wszystkie swoje działania w grze dostajemy Speed Points, dzięki to którym możemy awansować na szczyt listy Najbardziej Poszukiwanych i uzyskać ów - jakże zaszczytny - tytuł.

Tym razem nie tylko wyniki z wyścigów znajdą odwzorowanie w Autologu - w końcu w Most Wanted mamy również mnóstwo skoczni, billboardów (tym razem ze zdjęciami znajomych) i innych popierdółek - również z tego brane są rekordy. Ba, można nawet walczyć o jak najszybsze przejechanie określonej ulicy! W multi zabraknie jednak wszechobecnej policji na drogach - może to i dobrze, gdyż...

W najnowszej produkcji Criterion Games tryb Multiplayer dostanie ponadto coś, czego w poprzednikach bardzo brakowało - możliwość jazdy dowolnej po mieście. Tak, wreszcie będziemy mogli wybrać się ze znajomymi na przejażdżkę. W każdej chwili dodatkowo można zacząć jakiś event. Jest ich kilka rodzajów. Oto i one:
-Race - standardowy wyścig z punktu A do B - wygrywa ten, kto dojedzie najszybciej;
-Team Race - wszystko wygląda tak samo, jak w powyższym trybie, lecz gramy drużynowo - nic nam więc nie da, jeśli my dojedziemy jako pierwsi, a kolega zaliczy przykładowo dzwona i osiągnie metę na szarym końcu;
-Speed Camera Challenge - tryb polegający na osiągnięciu jak najwyższej prędkości w określonym czasie;
-Jump Event - konkurs na najdłuższy skok.

Wszystko to starczyć ma nam podobno aż na 500-600 godzin zabawy - zapowiada się więc, iż od najnowszego Most Wanteda zbyt szybko się nie oderwiemy. Poniżej mały gameplay z trybu Multiplayer.



Czym jednak byłaby porządna "wyścigówa" bez trybu dla pojedynczego gracza? Niczym. Jeśli jednak chcecie wiedzieć, na czym się ona będzie opierać, to od razu mogę Wam odpowiedzieć, iż... fabuły nie będzie. A dlaczego? Tego nie wiemy, jednak w końcu studio Criterion Games doświadczenia w tworzeniu wątków fabularnych nie ma żadnego, więc woleli zapewne nie ryzykować. Poza tym, wiemy, jak sprawdziło się to w przypadku NFS: The Run, który starczał pod tym względem na około 5 godzin zabawy.

Tutaj kampania opierać się będzie również na Most Wanted List, co oznacza, iż pokonać przyjdzie nam dziesięciu kierowców - w przeciwieństwie do pierwowzoru będą oni anonimowi, a to, co odróżnia ich od setek innych, z którymi przyjdzie nam się zmierzyć to unikalnie stuningowane wózki. Do tego takie, których na starcie nie odblokujemy - do dyspozycji będą dopiero po pokonaniu określonego "bossa".

Niestety, samo doprowadzenie do konfrontacji z najlepszymi kierowcami w Fairhaven łatwym zadaniem nie będzie - zależne jest to od Speed Points, które zdobywamy za wyścigi, pościgi, skoki, rozbijanie billboardów etc.

Na szczęście, w przeciwieństwie do trybu wieloosobowego, tutaj życie uprzykrzać nam będzie nie kto inny, jak policja. Zaczną nas gonić wtedy, gdy nie będziemy trzymać się przepisów ruchu drogowego - co oznacza, iż o przyjemnej jeździe po Fairhaven możemy zapomnieć...

Sama rozgrywka przedstawiona została na poniższym filmie - na szczęście znajomości "inglisza" tutaj nie trzeba, gdyż udostępniono go w polskiej wersji językowej.



Przejdźmy teraz do fizyki jazdy: po wszelakich gameplayach wywnioskować można, iż będzie to coś pomiędzy Hot Pursuitem, The Runem, a starym Most Wantedem. Auta nadal się ślizgają, ale przejeżdżanie zakrętów nie polega już tylko i wyłącznie na tym. Widać, iż pojazdy są odpowiednio dociążone i nie każdy zakręt przejechać można na pełnym gazie.


NFS - Need for Speed Most Wanted (2012) - Zapowiedź NFS - Need for Speed Most Wanted (2012) - Zapowiedź NFS - Need for Speed Most Wanted (2012) - Zapowiedź

Przyjrzyjmy się grafice: prezentuje się ona tak ślicznie, iż głupstwem byłoby przypuszczać, że gra pracuje na silniku innym niżli Frostbite 2.0 (znany z BF3, The Run i Medal of Honor: Warfighter). A jednak - okazuje się, że użyto podrasowaną wersję podstarzałego już Chameleona, którego pracę podziwiać mogliście w ostatnich tytułach studia Criterion Games.

Ma to jeden plus: wymagania nie będą odstraszały potencjalnych odbiorców. I faktycznie, nie robią tego - są trochę niższe aniżeli w przypadku poprzedniej części - The Runa. Znajdziecie je w zakładce Most Wanted, znajdującej się w menu serii. Postawiono chyba więc na optymalizację, bo tak piękne widoczki w normalnych warunkach wygenerować może tylko prawdziwy potwór, któremu pożywienia skąpić nie wolno.

Idealnie odwzorowane otoczenie, fotorealistyczne tekstury budynków i dróg, pojazdy wyglądające na prawdziwe i bajeczny system oświetlenia, który strug światła lejących się niczym żar z nieba nam nie skąpi sprawiają, że oglądając niektóre fotografie odnieść można wrażenie, że wszystko to znajduje się w prawdziwym świecie. Criterion zdecydowało się wycisnąć ostatnie soki z silnika - i chwała im za to. I mimo małego uszczerbku, jakim jest brud na samochodach, który notabene perfekcyjnie nie wygląda - na screeny można gapić się godzinami. I ta wiecznie mokra droga... Ach, po prostu "it looks cool". Zresztą, poniżej znajdziecie kilka przykładowych fotek.


NFS - Need for Speed Most Wanted (2012) - Zapowiedź NFS - Need for Speed Most Wanted (2012) - Zapowiedź NFS - Need for Speed Most Wanted (2012) - Zapowiedź

Co widnieje na pierwszym planie każdego ze zdjęć? Tak, samochody. To właśnie one stały się symbolem każdej ścigałki spod szyldu Need for Speed. Tym razem do dyspozycji dostaniemy (co dla niektórych może być lekkim rozczarowaniem) ponad 40 najbardziej wyróżniających się bryk na Ziemi. Dlaczego "tylko" tyle? Ano dlatego, iż w przypadku Hot Pursuita narzekaliśmy na to, że jest za dużo odmian jednego pojazdu. Teraz dobrano je tak, by tych narzekań nie było. I dobrze - w końcu skończą się dylematy, którym autem wybrać się na przejażdżkę. Niepotrzebne przecież nam po 5 odmian Gallardo czy 911. Dodatkowo, po raz pierwszy w historii znajdziemy tak ogromne zróżnicowanie jak tutaj: na liście znajdują się nawet SUV-y i Pick-upy! Podzielono je na 6 klas: Sportowe, Egzotyki, Muscle, Klasyczne, SUV oraz Superlekkie (Ariel Atom itp.). Dodatkowo aż jedna trzecia spośród nich to absolutni debiutanci w NFS! Kompletną (praktycznie) CarListę znajdziecie tutaj.

Ciekawi także system odkrywania pojazdów: tym razem ani nie będziemy ich kupować, ani wygrywać za wyścigi - trzeba je po prostu znaleźć. Jak to działa? Po prostu jeżdżąc po Fairhaven natykamy się na jakiś pojazd i za pomocą jednego przycisku się do niego przesiadamy. Nie tyczy się to jednak wszystkich aut - te, których właściciele należą do Most Wanted List, odblokujecie dopiero pokonując danego przeciwnika.

I przechodzimy do tematu... tuningu. Czy znalazł się on, wzorem poprzednika, w najnowszym MW? I tak, i nie. Tak, gdyż dostaniemy specjalnie pakiety tuningu mechanicznego, zróżnicowane na silnik, nitro, opony etc., a nie, ponieważ... zabraknie wizualnych przeróbek. Niestety, MW nie weźmie udziału w napędzaniu Showroomu. Chociaż z drugiej strony - pojazdy, które dobrano są tak piękne, że absolutnie nie potrzeba im jakichkolwiek przeróbek.


NFS - Need for Speed Most Wanted (2012) - Zapowiedź NFS - Need for Speed Most Wanted (2012) - Zapowiedź NFS - Need for Speed Most Wanted (2012) - Zapowiedź

Reasumując: Nowy Most Wanted zapowiada się na jedną z najlepszych części NFS i kolejny ogromny hit studia Criterion Games. Może i nie posiada fabuły i rozbudowanego tuningu jak poprzednik, lecz przecież NIE JEST to sequel, tylko remake, dlatego nie uważam go za profanację tej marki - wręcz przeciwnie. MW stanowi godną kontynuację serii NFS i powinien ostatecznie przywrócić ją na właściwe tory. Ba, według mnie ma nawet szanse na przebicie kultowego już poprzednika.




Dodaj komentarz
Nissan Skyline 2000 GT-R dostępny w Payback jeszcze przez
79 / 1476
686 / 28341
58 / 3770
2 / 60
0 / 20
0 / 267
2 / 33
0 / 24
1 / 67
4 / 57
4 / 83
2 / 67
2 / 101
1 / 61
3 / 103
7 / 159
1 / 79
56 / 10111
1402 / 170756
1 / 76
avatar
Inventer89
17-02-2018 23:54
Nie, to nie ja
avatar
Kubaa
17-02-2018 23:11
Z dzisiaj, taki krótki w stylu "Miej trochę dystansu"
avatar
Inventer89
17-02-2018 23:09
N właśnie dlatego się pytam jaki komentarz, z którego dnia?
avatar
Kubaa
17-02-2018 23:08
Jak to jaki?? XD. To ma znaczyć, że można usuwać komentarze pod swoim autem?

Nie no, nie można. To może ktoś inny to zrobił.
avatar
Inventer89
17-02-2018 23:04
Jaki komentarz? Kiedy go napisałeś? Z ciekawostek: w ostatnich 30 dniach różnica między wejściami z PC, a mobile (telefon + tablet) wyniosła tylko 2% na korzyść PC.
avatar
Kuchsee
17-02-2018 23:02
ale koma yosiego już nie usunięcie xD
avatar
Kubaa
17-02-2018 22:44
Nie rozumiem, czemu usunąłeś mój komentarz Przemo. Chciałem nim dać znać, że poprzedni nie był z intencją obrazy, tylko sarkastycznym nawiązaniem do jego komentarza. Widzę, że tutaj wszyscy wszystko na serio biorą xdd.
avatar
Gregi
17-02-2018 21:44
Nasti - ok, nie pomyślałbym, zastosowałeś skrót myślowy Z przymrużeniem oka
avatar
Marcin665
17-02-2018 19:21
Jest ktoś tu kto gra w Need For Speed? 2016
avatar
Inventer89
17-02-2018 14:21
zapraszam do tematu o interaktywnych mapach Uśmiech
avatar
Inventer89
17-02-2018 14:20
Ok, dziś wieczorem
avatar
Allure
17-02-2018 14:16
i złoto Stocha! ;D
avatar
nasti888
17-02-2018 12:17
Gregi pierwsza w nfs15
avatar
Kuchsee
17-02-2018 10:38
auto miesiąca dalej grudzień XD
avatar
Yosimoro
17-02-2018 10:09
Zaktualizowalibyście AT i AM na stronie, bo już minęło trochę czasu UÅ›miech
avatar
Bazyl
15-02-2018 19:30
Dodatkowo dochodzą kwestie odbiorników na jeden nadajnik, im więcej jest w okolicy ludzi którzy korzystają z bezprzewodowego internetu takiego jak my tym prędkość spada.
avatar
Bazyl
15-02-2018 19:26
Internet bezprzewodowy zależny jest od odległości od nadajnika. Ja u siebie w Orange mam w godzinach szczytu 30-40mb/s, a w nocy 60 mb/s. Komórka + internet bezprzewodowy w domu 70zł/msc rozmowy smsy bez limitu, transfer internetu 210GB na oba urządzenia dzielony.
avatar
laster
15-02-2018 11:21
Na Pro nie miałem żadnej ścinki ani crasha jeśli chodzi o optymalizacje.
avatar
Inventer89
15-02-2018 00:39
Komórkę mam w Play i jestem zadowolony. W domu długo miałem radiowy (jeszcze rok temu 10mb/s). Po przeprowadzce do Warszawy mam najtańszą Vectrę 100mb/s na kablu i 20mb/s po WiFi (karta sieciowa w lapku nie wyrabia). I poza update do gier w zupełności te 20mb wystarcza.
avatar
MadaFaster
14-02-2018 22:05
Siekier pier***icie Hipolicie, ja mam z plusa telefon, TV, internet i nie narzekam (tak, tv z cyfrowego polsatu jakby kto się czepiał)
Ostatnie komentarze
Dominik
18-02-2018 01:12
Inventer89
17-02-2018 23:58
Gregi
17-02-2018 22:36
MadaFaster
17-02-2018 22:02
MadaFaster
17-02-2018 21:59
Kuchsee
17-02-2018 19:57
Kubaa
17-02-2018 19:37
Kubaa
17-02-2018 19:15
Slight
17-02-2018 17:35
Slight
17-02-2018 17:32
Chad_MC
17-02-2018 16:40
Allure
17-02-2018 15:29
Allure
17-02-2018 15:29
Yosimoro
17-02-2018 14:29
Kajmanv8
17-02-2018 14:24
Yosimoro
17-02-2018 13:22
Allure
17-02-2018 12:51
Kuchsee
17-02-2018 12:38
nasti888
17-02-2018 12:23
Gregi
17-02-2018 11:20
nasti888
17-02-2018 10:11
Kuchsee
16-02-2018 21:30
Yosimoro
16-02-2018 19:51
Slight
16-02-2018 09:06
Yosimoro
15-02-2018 19:39
Twój ulubiony członek ekipy to:

Tyler Morgan
46%
Jessica Miller
15%
Sean McAlister
40%
Ogółem głosów: 68
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 25.11.17

Archiwum ankiet
Ostatnio dostępni użytkownicy
PSP
Polska Strefa Pr?dko?ci
Reklama