Need for Speed Payback
Need for Speed Edge
Need for Speed
Need for Speed No Limits
Need for Speed (film)
Need for Speed Rivals
Need for Speed Most Wanted (2012)
Need for Speed The Run
Shift 2 Unleashed
Need for Speed Hot Pursuit (2010)
Need for Speed World
Need for Speed Nitro
Need for Speed Shift
Need for Speed Undercover
Need for Speed ProStreet
The Most Wanted: Powrót do Rockport
Need for Speed Carbon
Need for Speed Most Wanted
Need for Speed Underground 2
Need for Speed Underground
Need for Speed Hot Pursuit 2
Need for Speed Porsche 2000
Need for Speed Road Challenge
Need for Speed III: Hot Pursuit
Need for Speed II
The Need for Speed
  • sr_2912
  • sr_2911
  • sr_2910
  • sr_2909
  • sr_2908
  • sr_2907
  • sr_2906
  • sr_2905
  • sr_2904
  • sr_2903
  • sr_2901
  • sr_2900
  • sr_2899
  • sr_2898
  • sr_2897
  • sr_2896
  • sr_2895
  • sr_2892
  • sr_2891
  • sr_2890
  • sr_2889
  • sr_2888
  • sr_2887
  • sr_2886
  • sr_2883

Need for Speed (2015) - Prowadzenie (poradnik)

Witajcie, fani NFS! Jestem Andy Manches, projektant w studiu GHOST. Cieszymy się, że oprócz innych fajnych opcji w najnowszej części Need for Speed powróci możliwość tuningu, obejmująca również zachowanie auta na ulicach Ventura Bay.


NFS - Need for Speed - Prowadzenie

Postawiliśmy na prostotę – do regulacji służy jeden suwak, na krańcach którego znajdują się opcje drift i przyczepność. Przeciągnięcie suwaka w jedną ze stron skonfiguruje znajdujące się niżej kontrolki – możesz dokonać ogólnych zmian w sposobie prowadzenia auta. Możesz też podejść do sprawy bardziej szczegółowo i wybrać ustawienia dla każdego z suwaków z osobna, by jak najlepiej wykorzystać możliwości swojego auta. W ten sposób masz szansę stać się mistrzem tuningu prowadzenia.

Osobiście radzę od razu rzucić się na głęboką wodę, próbować do woli różnych kombinacji i tuningować zgodnie z własnymi upodobaniami. Poniżej znajdziesz kilka porad, dzięki którym lepiej zrozumiesz niektóre opcje gry. Pamiętaj o kupnie wszystkich części ulepszających osiągi, aby móc do woli regulować suwaki i uzyskać dostęp do najbardziej ekstremalnych ustawień.

Wstęp
Aby skutecznie tuningować sposób prowadzenia auta, najprościej podzielić go na trzy etapy:
• jazda bez driftu (nazwiemy go fazą A)
• przejście w drift (faza B)
• zachowanie auta podczas driftu (faza C)
Każdy suwak odpowiadający za sposób, w jaki prowadzi się auto, zmienia jego zachowanie na co najmniej jednym z tych etapów.
Regulowanie sprawi, że suwak główny przesunie się w stronę driftu lub przyczepności. Da ci to ogólny obraz zachowań twojego auta, a także wpływu, jaki mają na nie poczynione przez ciebie zmiany. Choć suwak ten bywa pomocny, pamiętaj, że to tylko czubek góry lodowej. Regulacja poszczególnych suwaków pozwoli ci uzyskać upragniony rezultat na nieskończenie wiele sposobów.
Pamiętaj, że bazowy sposób prowadzenia każdego z aut jest nieco inny, co oznacza, że regulacja suwaków wpłynie na każde z nich inaczej.


NFS - Need for Speed - Prowadzenie

Asysta stabilności driftu [efekt: głównie w fazie C]
Asysta stabilności driftu – włączona czy nie? To jedna z najważniejszych decyzji, które musisz podjąć. Domyślnie opcja ta jest włączona, co umożliwia stabilne driftowanie w stylu NFS Rivals. Wyłączając tę opcję uzyskasz możliwość wykonywania głębszych driftów, zwiększysz jednak ryzyko wpadnięcia w poślizg. Musisz podjąć decyzję, czy warto ryzykować – po wyłączeniu asysty masz szansę uzyskać znacznie wyższe wyniki podczas zawodów w drifcie, trudniej ci jednak będzie zapanować nad autem.
Kolejnym czynnikiem, na który wpływa asysta kontroli driftu, jest zachowanie się auta podczas kontrowania w drifcie. Jeśli jest włączona, możesz w ten sposób wyjść z driftu i odzyskać przyczepność.
Jeśli zaś ją wyłączysz, możesz utrzymać kąt driftu lub nawet go zwiększyć, obracając koła w stronę, w którą porusza się auto, dzięki czemu zwiększysz jego przechył boczny. W takim przypadku najbezpieczniejszym sposobem na wyjście z driftu jest puszczenie pedału gazu.
Na koniec warto dodać, że po wyłączeniu asysty stabilności driftu możesz wykonać manewr zwany skandynawskim szarpnięciem.

Asysta driftu z hamowaniem [efekt: głównie w fazie B]
Opcja ta pozwala ci włączyć lub wyłączyć model jazdy, w którym wystarczy, że lekko naciśniesz hamulec i skręcisz kierownicę, żeby wejść w drift. Opcja ta domyślnie jest włączona, by ułatwić prowadzenie auta. Po jej wyłączeniu samochód będzie zachowywał się jak w starszych tytułach z serii NFS (Underground, MW i inne).
Samochód będzie stabilniej hamował, dzięki czemu bez problemu zwolnisz przed wejściem w zakręt i nie będziesz mieć problemu z precyzyjnym podążaniem za optymalnym torem jazdy. Model zachowań auta znany z ostatnich części gry na to nie pozwalał. Możesz wprawdzie wejść w drift, będzie to jednak wymagało mocnego szarpnięcia za hamulec ręczny.
Rzecz jednak w tym, że jeśli ustawisz auto tak, by przy skręcaniu kierownicy automatycznie wchodziło w drift, samochód zrobi to nawet z wyłączoną asystą driftu z hamowaniem. Nie ma więc znaczenia, czy wciśniesz hamulec, ponieważ wystarczy sam ruch kierownicą.


NFS - Need for Speed - Prowadzenie

Siła hamulca ręcznego [efekt: fazy A,B,C]
Może wydawać się dziwne, że niska siła hamulca ręcznego powiązana jest z driftem – można by się przecież spodziewać, że auto do driftów będzie potrzebowało jak najsilniejszego hamulca ręcznego. Jednak w przypadku Need for Speed mocny hamulec ręczny wiążę się z pewną przesadą. Powstający w rezultacie moment jest w stanie z łatwością obrócić auto o 180 stopni niezależnie od prędkości – jest to niezwykle ważne w przypadku rozgrywki w otwartym świecie z policją.
Hamulec ręczny o niskiej sile lepiej nadaje się do driftów, ponieważ jest on znacznie czulszy, dzięki czemu auto nie traci prędkości, jest jednak w stanie obrócić się na tyle mocno, by wejść w drift.
Odpowiednio wyregulowana siła hamulca może również pomóc ci łączyć ze sobą drifty wykonywane w różne strony, dzięki czemu zyskasz możliwość wykonywania fajnych manewrów w stylu gymkhany.

Kąt obrotu kierownicą [efekt: fazy A,B,C]
Zwiększenie kąta sterowania to popularna metoda tuningowania auta driftowego. W ten sposób możesz uzyskać wyższy kąt poślizgu podczas zakrętu, co zmniejszy nieco przyczepność, a następnie zapewnić sobie możliwość ustawienia kół zgodnie z kierunkiem jazdy, gdy już auto wejdzie w drift.
Osobiście jednak zauważyłem, że fajnie jest samodzielnie wyregulować to ustawienie, także w przypadku aut, których głównym atutem jest przyczepność.
Prowadzenie samochodu o wysokiej przyczepności może się kojarzyć ze starszymi grami z serii NFS, np. Underground. Pedał hamulca służył w nich do kontroli prędkości w zakrętach – nie do rozpoczynania driftów. Prawie niemożliwe było też wejście w drift za pomocą samych manewrów kierownicą – do tego służył przede wszystkim hamulec ręczny.
Obecnie masz możliwość powrotu do tego stanu rzeczy, jeśli wybierzesz pełną przyczepność. Ze swojej strony dodam, że auta stuningowane w ten sposób prowadzą się jak dla mnie nieco zbyt sztywno – zwłaszcza, gdy osiągają niewiarygodnie wysokie prędkości.
Jeśli twoje odczucia są podobne, spróbuj wybrać pełną przyczepność, a następnie zmień kąt obrotu na szeroki. Ten dodatkowy kąt może ci się przydać, jeśli poprzednio twoje auto miało skłonność do podsterowności.


NFS - Need for Speed - Prowadzenie

Ciśnienie w przednich/tylnych oponach [efekt: fazy A,B,C]
Do twojej dyspozycji są dwa suwaki regulujące ciśnienie w oponach – jeden dla opon przednich, drugi dla tylnych. Najlepiej potraktować je jako modyfikatory przyczepności, umożliwiające precyzyjne wyregulowanie przyczepności dla nowych opon, z których korzystasz.
Nieważne, czy zmniejszysz przyczepność z tyłu auta, czy też zwiększysz przyczepność z przodu, efekt będzie podobny. Przód stanie się bardziej stabilny, co będzie miało wpływ na prędkość auta na zakrętach, a w przypadkach ekstremalnych możesz także wejść w drift, mocniej obracając kierownicę.
Tak samo jest też w drugą stronę. Bardziej stabilny tył sprawi, że wejście w drift stanie się trudniejsze, a auto będzie bardziej stabilne. Dzięki temu możesz sprawić, że twoje auto będzie bardziej przewidywalne, a jego tor jazdy stanie się dokładniejszy.
Pamiętaj o kupnie wszystkich części ulepszających osiągi, aby móc do woli regulować suwaki i uzyskać dostęp do najbardziej ekstremalnych ustawień.




Dodaj komentarz
PSP
Polska Strefa Pr?dko?ci
Twój ulubiony członek ekipy to:

Tyler Morgan
33%
Jessica Miller
21%
Sean McAlister
45%
Ogółem głosów: 33
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 25.11.17

Archiwum ankiet
44 / 1321
2 / 133
3 / 86
0 / 60
17 / 1074
10 / 133
71 / 1359
515 / 15160
3 / 49
2 / 76
1395 / 149481
1 / 85
9 / 384
4 / 207
26 / 6210
3 / 98
57 / 8518
4 / 95
3 / 132
11 / 1963
avatar
Inventer89
10-12-2017 20:20
Z carlistą czekamy do update, bo być może będą zmiany w nieobecnych samochodach.
avatar
Radzio
10-12-2017 20:10
Tam jest wszystko poplątane. Ale to wina artykułu na needforspeed.com - to oni tam namieszali i nic nie zgadza się z rzeczywistością, ceny też. Niedługo wszystko poprawimy.
avatar
Danio
10-12-2017 19:59
Trzeba będzie zaktualizować carlistę Payback, bo m.in. jest napisane, że M5 rzekomo nie jest dostępne w klasie Ucieczka.
avatar
Yosimoro
10-12-2017 16:11
uruchom menadżera i zakończ zadanie. Potem włącz od nowa, powinno zadziałać.
avatar
Beast69Pl
10-12-2017 15:59
siema. jak tam ? też macie problem z Originem ? uruchamiam apke, potem gre, pokazuje że włączona a nic sie nie dzieje...
avatar
MadaFaster
10-12-2017 13:05
Fraps sobie ogarnij i cykaj Pokazuje język
avatar
Allure
10-12-2017 10:39
Bee20, print screenem.
avatar
Kuchsee
10-12-2017 08:18
Ja za to nie umiem nawet przenieść naklejki w ps
avatar
Bee20
10-12-2017 07:41
Jak robić screeny w NFS Most Wanted? Jak ktoś napisze to wielkie dziękiUÅ›miech UÅ›miech
avatar
MadaFaster
09-12-2017 22:51
Kuch - spokojnie, muszę najpierw opanować ten edytor, bo strasznie niewygodny jest w obsłudze... przyzwyczajenia z PS wychodzą xD
avatar
Danio
09-12-2017 22:50
Holtzman pokonany Szeroki uÅ›miech Może w kolejny weekend dojdę do Gonitwy Banitów xDD
avatar
Radzio
09-12-2017 21:53
Ja tam nigdy nie używałem matowych winyli xd
avatar
SlavicBoy
09-12-2017 20:56
Z tym kolorem to wiadomo Ale potem oklejanie winylami odpada bo jest zepsute dobieranie materiału każda naklejka jest w połysku lub chrome nie działają nadal vinyle matowe
avatar
Bee20
09-12-2017 20:47
Jak wstawić zdjęcia aut do showroomu bo nie wiem jeśli ktoś powie to dzięki wiem gdzie ale jak zrobić zdjęcie
avatar
Kuchsee
09-12-2017 20:38
mada, najpierw dokończ to camaro w Pb albo je sprzedam x D
avatar
Gregi
09-12-2017 18:56
Panowie i panie, jeżeli ktoś płci żeńskiej tu jest, wyjeżdżam na tydzień, więc pewnie mnie tyle na stronie nie będzie. Au revoir!
avatar
MadaFaster
09-12-2017 18:23
Na ten rok na pewno jeszcze jedno auto poleci, potem już mi tam rybka Pokazuje jÄ™zyk
avatar
Slight
09-12-2017 18:18
Nie chce Ci dowalać ale może wyskilluj i wtedy coś lepszego wyjdzie w tych nowych nfsach
avatar
MadaFaster
09-12-2017 18:15
Bywa :v
avatar
Slight
09-12-2017 18:12
Ale ty tego PSa tak średnio opanowałeś xd
Ostatnie komentarze
Dominik
10-12-2017 12:42
Yosimoro
10-12-2017 12:22
MadaFaster
10-12-2017 11:24
Allure
10-12-2017 10:47
Allure
10-12-2017 10:46
Allure
10-12-2017 10:43
Allure
10-12-2017 10:42
Allure
10-12-2017 10:40
Dominik
09-12-2017 23:09
Dominik
09-12-2017 23:05
Dominik
09-12-2017 22:59
Kuchsee
09-12-2017 20:33
Kuchsee
09-12-2017 20:31
Siekierka
09-12-2017 18:24
Siekierka
09-12-2017 18:22
Radzio
09-12-2017 18:07
Radzio
09-12-2017 18:04
Slight
09-12-2017 18:04
Slight
09-12-2017 17:57
Radzio
09-12-2017 17:56
MadaFaster
09-12-2017 17:56
MadaFaster
09-12-2017 17:33
SlavicBoy
09-12-2017 17:18
Yosimoro
09-12-2017 17:04
laster
09-12-2017 17:02
Ostatnio dostępni użytkownicy
Reklama