Need for Speed Payback
Need for Speed Edge
Need for Speed
Need for Speed No Limits
Need for Speed (film)
Need for Speed Rivals
Need for Speed Most Wanted (2012)
Need for Speed The Run
Shift 2 Unleashed
Need for Speed Hot Pursuit (2010)
Need for Speed World
Need for Speed Nitro
Need for Speed Shift
Need for Speed Undercover
Need for Speed ProStreet
The Most Wanted: Powrót do Rockport
Need for Speed Carbon
Need for Speed Most Wanted
Need for Speed Underground 2
Need for Speed Underground
Need for Speed Hot Pursuit 2
Need for Speed Porsche 2000
Need for Speed Road Challenge
Need for Speed III: Hot Pursuit
Need for Speed II
The Need for Speed
  • sr_3036
  • sr_3035
  • sr_3034
  • sr_3033
  • sr_3032
  • sr_3031
  • sr_3030
  • sr_3029
  • sr_3028
  • sr_3027
  • sr_3026
  • sr_3025
  • sr_3024
  • sr_3023
  • sr_3022
  • sr_3021
  • sr_3020
  • sr_3019
  • sr_3018
  • sr_3017

Need for Speed (2015) - Prowadzenie (poradnik)

Witajcie, fani NFS! Jestem Andy Manches, projektant w studiu GHOST. Cieszymy się, że oprócz innych fajnych opcji w najnowszej części Need for Speed powróci możliwość tuningu, obejmująca również zachowanie auta na ulicach Ventura Bay.


NFS - Need for Speed - Prowadzenie

Postawiliśmy na prostotę – do regulacji służy jeden suwak, na krańcach którego znajdują się opcje drift i przyczepność. Przeciągnięcie suwaka w jedną ze stron skonfiguruje znajdujące się niżej kontrolki – możesz dokonać ogólnych zmian w sposobie prowadzenia auta. Możesz też podejść do sprawy bardziej szczegółowo i wybrać ustawienia dla każdego z suwaków z osobna, by jak najlepiej wykorzystać możliwości swojego auta. W ten sposób masz szansę stać się mistrzem tuningu prowadzenia.

Osobiście radzę od razu rzucić się na głęboką wodę, próbować do woli różnych kombinacji i tuningować zgodnie z własnymi upodobaniami. Poniżej znajdziesz kilka porad, dzięki którym lepiej zrozumiesz niektóre opcje gry. Pamiętaj o kupnie wszystkich części ulepszających osiągi, aby móc do woli regulować suwaki i uzyskać dostęp do najbardziej ekstremalnych ustawień.

Wstęp
Aby skutecznie tuningować sposób prowadzenia auta, najprościej podzielić go na trzy etapy:
• jazda bez driftu (nazwiemy go fazą A)
• przejście w drift (faza B)
• zachowanie auta podczas driftu (faza C)
Każdy suwak odpowiadający za sposób, w jaki prowadzi się auto, zmienia jego zachowanie na co najmniej jednym z tych etapów.
Regulowanie sprawi, że suwak główny przesunie się w stronę driftu lub przyczepności. Da ci to ogólny obraz zachowań twojego auta, a także wpływu, jaki mają na nie poczynione przez ciebie zmiany. Choć suwak ten bywa pomocny, pamiętaj, że to tylko czubek góry lodowej. Regulacja poszczególnych suwaków pozwoli ci uzyskać upragniony rezultat na nieskończenie wiele sposobów.
Pamiętaj, że bazowy sposób prowadzenia każdego z aut jest nieco inny, co oznacza, że regulacja suwaków wpłynie na każde z nich inaczej.


NFS - Need for Speed - Prowadzenie

Asysta stabilności driftu [efekt: głównie w fazie C]
Asysta stabilności driftu – włączona czy nie? To jedna z najważniejszych decyzji, które musisz podjąć. Domyślnie opcja ta jest włączona, co umożliwia stabilne driftowanie w stylu NFS Rivals. Wyłączając tę opcję uzyskasz możliwość wykonywania głębszych driftów, zwiększysz jednak ryzyko wpadnięcia w poślizg. Musisz podjąć decyzję, czy warto ryzykować – po wyłączeniu asysty masz szansę uzyskać znacznie wyższe wyniki podczas zawodów w drifcie, trudniej ci jednak będzie zapanować nad autem.
Kolejnym czynnikiem, na który wpływa asysta kontroli driftu, jest zachowanie się auta podczas kontrowania w drifcie. Jeśli jest włączona, możesz w ten sposób wyjść z driftu i odzyskać przyczepność.
Jeśli zaś ją wyłączysz, możesz utrzymać kąt driftu lub nawet go zwiększyć, obracając koła w stronę, w którą porusza się auto, dzięki czemu zwiększysz jego przechył boczny. W takim przypadku najbezpieczniejszym sposobem na wyjście z driftu jest puszczenie pedału gazu.
Na koniec warto dodać, że po wyłączeniu asysty stabilności driftu możesz wykonać manewr zwany skandynawskim szarpnięciem.

Asysta driftu z hamowaniem [efekt: głównie w fazie B]
Opcja ta pozwala ci włączyć lub wyłączyć model jazdy, w którym wystarczy, że lekko naciśniesz hamulec i skręcisz kierownicę, żeby wejść w drift. Opcja ta domyślnie jest włączona, by ułatwić prowadzenie auta. Po jej wyłączeniu samochód będzie zachowywał się jak w starszych tytułach z serii NFS (Underground, MW i inne).
Samochód będzie stabilniej hamował, dzięki czemu bez problemu zwolnisz przed wejściem w zakręt i nie będziesz mieć problemu z precyzyjnym podążaniem za optymalnym torem jazdy. Model zachowań auta znany z ostatnich części gry na to nie pozwalał. Możesz wprawdzie wejść w drift, będzie to jednak wymagało mocnego szarpnięcia za hamulec ręczny.
Rzecz jednak w tym, że jeśli ustawisz auto tak, by przy skręcaniu kierownicy automatycznie wchodziło w drift, samochód zrobi to nawet z wyłączoną asystą driftu z hamowaniem. Nie ma więc znaczenia, czy wciśniesz hamulec, ponieważ wystarczy sam ruch kierownicą.


NFS - Need for Speed - Prowadzenie

Siła hamulca ręcznego [efekt: fazy A,B,C]
Może wydawać się dziwne, że niska siła hamulca ręcznego powiązana jest z driftem – można by się przecież spodziewać, że auto do driftów będzie potrzebowało jak najsilniejszego hamulca ręcznego. Jednak w przypadku Need for Speed mocny hamulec ręczny wiążę się z pewną przesadą. Powstający w rezultacie moment jest w stanie z łatwością obrócić auto o 180 stopni niezależnie od prędkości – jest to niezwykle ważne w przypadku rozgrywki w otwartym świecie z policją.
Hamulec ręczny o niskiej sile lepiej nadaje się do driftów, ponieważ jest on znacznie czulszy, dzięki czemu auto nie traci prędkości, jest jednak w stanie obrócić się na tyle mocno, by wejść w drift.
Odpowiednio wyregulowana siła hamulca może również pomóc ci łączyć ze sobą drifty wykonywane w różne strony, dzięki czemu zyskasz możliwość wykonywania fajnych manewrów w stylu gymkhany.

Kąt obrotu kierownicą [efekt: fazy A,B,C]
Zwiększenie kąta sterowania to popularna metoda tuningowania auta driftowego. W ten sposób możesz uzyskać wyższy kąt poślizgu podczas zakrętu, co zmniejszy nieco przyczepność, a następnie zapewnić sobie możliwość ustawienia kół zgodnie z kierunkiem jazdy, gdy już auto wejdzie w drift.
Osobiście jednak zauważyłem, że fajnie jest samodzielnie wyregulować to ustawienie, także w przypadku aut, których głównym atutem jest przyczepność.
Prowadzenie samochodu o wysokiej przyczepności może się kojarzyć ze starszymi grami z serii NFS, np. Underground. Pedał hamulca służył w nich do kontroli prędkości w zakrętach – nie do rozpoczynania driftów. Prawie niemożliwe było też wejście w drift za pomocą samych manewrów kierownicą – do tego służył przede wszystkim hamulec ręczny.
Obecnie masz możliwość powrotu do tego stanu rzeczy, jeśli wybierzesz pełną przyczepność. Ze swojej strony dodam, że auta stuningowane w ten sposób prowadzą się jak dla mnie nieco zbyt sztywno – zwłaszcza, gdy osiągają niewiarygodnie wysokie prędkości.
Jeśli twoje odczucia są podobne, spróbuj wybrać pełną przyczepność, a następnie zmień kąt obrotu na szeroki. Ten dodatkowy kąt może ci się przydać, jeśli poprzednio twoje auto miało skłonność do podsterowności.


NFS - Need for Speed - Prowadzenie

Ciśnienie w przednich/tylnych oponach [efekt: fazy A,B,C]
Do twojej dyspozycji są dwa suwaki regulujące ciśnienie w oponach – jeden dla opon przednich, drugi dla tylnych. Najlepiej potraktować je jako modyfikatory przyczepności, umożliwiające precyzyjne wyregulowanie przyczepności dla nowych opon, z których korzystasz.
Nieważne, czy zmniejszysz przyczepność z tyłu auta, czy też zwiększysz przyczepność z przodu, efekt będzie podobny. Przód stanie się bardziej stabilny, co będzie miało wpływ na prędkość auta na zakrętach, a w przypadkach ekstremalnych możesz także wejść w drift, mocniej obracając kierownicę.
Tak samo jest też w drugą stronę. Bardziej stabilny tył sprawi, że wejście w drift stanie się trudniejsze, a auto będzie bardziej stabilne. Dzięki temu możesz sprawić, że twoje auto będzie bardziej przewidywalne, a jego tor jazdy stanie się dokładniejszy.
Pamiętaj o kupnie wszystkich części ulepszających osiągi, aby móc do woli regulować suwaki i uzyskać dostęp do najbardziej ekstremalnych ustawień.




Dodaj komentarz
Retro granie w Hot Pursuit 2010
3 / 1769
98 / 1748
2 / 362
8 / 1057
0 / 51
1407 / 243124
9 / 3903
4 / 106
0 / 140
19 / 2591
20 / 1813
2 / 102
898 / 79890
5 / 585
3 / 246
3 / 223
2 / 370
25 / 1502
1 / 253
1 / 336
avatar
Inventer89
18-09-2018 11:55
12:25 już uciekałem przed policją UÅ›miech
avatar
michciu1907
18-09-2018 11:41
BMW M3 GTR "Most Wanted" do zebrania w tym tygodniu
avatar
Allure
17-09-2018 06:33
Żaden błąd, taki jest zamysł gry, musisz na bieżąco instalować nowe części wizualne.
avatar
sebastianek
16-09-2018 20:25
Mi się jeszcze tak nie zdarzyło kiedy grałem w U2. Może jaki błąd gry ?
avatar
Xsardass
16-09-2018 19:30
Będe próbował dzięki.
avatar
Pirr
16-09-2018 19:26
Tak, by pojawił się kolejny Special Event, za każdą okrągłą ilość gwiazdek.
avatar
Pirr
16-09-2018 19:26
Jakkolwiek głupio to nie brzmi, podniesienie ilości gwiazdek i wykonanie zdjęć do DVD/magazynów może odblokować dalszy postęp kariery. Ew. przejedź jeden czy dwa z wyścigów ukrytych...
avatar
Xsardass
16-09-2018 19:24
Dzięki a ile powinno być twoim zdaniem ?.
avatar
Pirr
16-09-2018 19:23
Spróbuj podbić rating wizualny samochodu.
avatar
Xsardass
16-09-2018 19:23
Bardzo proszę o pomoc.
avatar
Xsardass
16-09-2018 19:18
Mam pytanie.
Gram w Need For Speed Underground 2 na mapie miasta mam zaliczone 3 etapy kariery i cisza. Jeżdzę po całym mieście ukrytych wyścigów nie widzę co robić. Jeżdzę mazdą mx-5
avatar
sebastianek
16-09-2018 19:11
coś tam w poczekalni jest UÅ›miech
avatar
sebastianek
16-09-2018 18:40
siema Uśmiech
avatar
Kajmanv8
15-09-2018 17:04
Ja oststnio zaczalem ale zatrzynalem sie w ostatnim rozdziale
avatar
Inventer89
14-09-2018 22:57
Kto z Was jest świeżo po lub w trakcie fabuły Payback?
avatar
Oxoniq
09-09-2018 17:43
Dziękuje <3
avatar
Inventer89
09-09-2018 16:24
Na górnej osi odszukaj Most Wanted 2005, kliknij okładkę i w menu odszukaj odblokowywanie ulepszeń UÅ›miech
avatar
Oxoniq
09-09-2018 15:51
Siemka, moglby mi ktos napisac jakie czesci (do osiagow) odblokowuja bossowie w nfs mw 2005? Bo wgralem mody i odblokowalo mi wszystko, a ja nie wiem teraz co moge ulepszyc by uczciwie grac. A teraz uninstall i instalowanie wszystkiego od nowa mi sie nie widzi ;/ Jestem po Izzy i nie wiem co moge ulepszyc :C
avatar
Inventer89
08-09-2018 22:31
A ja poznaję coraz więcej ludzi 25+, którzy grają w gry. Okazuje się, że nie codziennie, ale 2-3 wieczory w tygodniu to standard dla takich osób UÅ›miech
avatar
Allure
08-09-2018 21:46
Guzdaw, i tak nie pograsz pewnie więc po co się napalasz, za starzy na NfSy jesteśmy. xd W ogóle na gry, czuję się strasznie staro siedząc przy lapku. xdd
Ostatnie komentarze
MadaFaster
20-09-2018 16:53
MadaFaster
20-09-2018 16:47
Inventer89
16-09-2018 12:27
Inventer89
16-09-2018 12:25
Filipek
15-09-2018 14:39
LeonFilipYT
15-09-2018 11:27
Filipek
15-09-2018 02:00
Lee Rover Fural
10-09-2018 16:22
Allure
10-09-2018 16:20
Kuchsee
30-08-2018 19:47
Kuchsee
30-08-2018 19:46
Allure
30-08-2018 17:10
Robakeu01
30-08-2018 12:33
Robakeu01
30-08-2018 12:32
Inventer89
30-08-2018 01:14
MadaFaster
30-08-2018 00:09
MadaFaster
30-08-2018 00:04
Allure
29-08-2018 11:49
Kajmanv8
29-08-2018 04:02
Radzio
25-08-2018 09:15
Allure
19-08-2018 21:57
sebastianek
15-08-2018 01:43
Allure
14-08-2018 22:23
Inventer89
14-08-2018 20:37
Allure
14-08-2018 20:10
Twój ulubiony członek ekipy to:

Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.


Archiwum ankiet
Ostatnio dostępni użytkownicy
PSP
Polska Strefa Pr?dko?ci
Sponsor
Meta Tags
nfszone nfs need for speed needforspeed forum download support pomoc książka nfs paypack nfs 2016 nfs 2015 edge no limits rivals most wanted 2012 the run hot pursuit 2010 world shift undercover prostreet carbon most wanted 2005 underground 2