Need for Speed Payback
Need for Speed Edge
Need for Speed
Need for Speed No Limits
Need for Speed (film)
Need for Speed Rivals
Need for Speed Most Wanted (2012)
Need for Speed The Run
Shift 2 Unleashed
Need for Speed Hot Pursuit (2010)
Need for Speed World
Need for Speed Nitro
Need for Speed Shift
Need for Speed Undercover
Need for Speed ProStreet
The Most Wanted: Powrót do Rockport
Need for Speed Carbon
Need for Speed Most Wanted
Need for Speed Underground 2
Need for Speed Underground
Need for Speed Hot Pursuit 2
Need for Speed Porsche 2000
Need for Speed Road Challenge
Need for Speed III: Hot Pursuit
Need for Speed II
The Need for Speed
  • sr_2958
  • sr_2957
  • sr_2956
  • sr_2955
  • sr_2954
  • sr_2953
  • sr_2952
  • sr_2951
  • sr_2950
  • sr_2949
  • sr_2948
  • sr_2947
  • sr_2946
  • sr_2945
  • sr_2944
  • sr_2943
  • sr_2942
  • sr_2941
  • sr_2940
  • sr_2939
  • sr_2938
  • sr_2937
  • sr_2936
  • sr_2935
  • sr_2934

Need for Speed (2015) - Prowadzenie (poradnik)

Witajcie, fani NFS! Jestem Andy Manches, projektant w studiu GHOST. Cieszymy się, że oprócz innych fajnych opcji w najnowszej części Need for Speed powróci możliwość tuningu, obejmująca również zachowanie auta na ulicach Ventura Bay.


NFS - Need for Speed - Prowadzenie

Postawiliśmy na prostotę – do regulacji służy jeden suwak, na krańcach którego znajdują się opcje drift i przyczepność. Przeciągnięcie suwaka w jedną ze stron skonfiguruje znajdujące się niżej kontrolki – możesz dokonać ogólnych zmian w sposobie prowadzenia auta. Możesz też podejść do sprawy bardziej szczegółowo i wybrać ustawienia dla każdego z suwaków z osobna, by jak najlepiej wykorzystać możliwości swojego auta. W ten sposób masz szansę stać się mistrzem tuningu prowadzenia.

Osobiście radzę od razu rzucić się na głęboką wodę, próbować do woli różnych kombinacji i tuningować zgodnie z własnymi upodobaniami. Poniżej znajdziesz kilka porad, dzięki którym lepiej zrozumiesz niektóre opcje gry. Pamiętaj o kupnie wszystkich części ulepszających osiągi, aby móc do woli regulować suwaki i uzyskać dostęp do najbardziej ekstremalnych ustawień.

Wstęp
Aby skutecznie tuningować sposób prowadzenia auta, najprościej podzielić go na trzy etapy:
• jazda bez driftu (nazwiemy go fazą A)
• przejście w drift (faza B)
• zachowanie auta podczas driftu (faza C)
Każdy suwak odpowiadający za sposób, w jaki prowadzi się auto, zmienia jego zachowanie na co najmniej jednym z tych etapów.
Regulowanie sprawi, że suwak główny przesunie się w stronę driftu lub przyczepności. Da ci to ogólny obraz zachowań twojego auta, a także wpływu, jaki mają na nie poczynione przez ciebie zmiany. Choć suwak ten bywa pomocny, pamiętaj, że to tylko czubek góry lodowej. Regulacja poszczególnych suwaków pozwoli ci uzyskać upragniony rezultat na nieskończenie wiele sposobów.
Pamiętaj, że bazowy sposób prowadzenia każdego z aut jest nieco inny, co oznacza, że regulacja suwaków wpłynie na każde z nich inaczej.


NFS - Need for Speed - Prowadzenie

Asysta stabilności driftu [efekt: głównie w fazie C]
Asysta stabilności driftu – włączona czy nie? To jedna z najważniejszych decyzji, które musisz podjąć. Domyślnie opcja ta jest włączona, co umożliwia stabilne driftowanie w stylu NFS Rivals. Wyłączając tę opcję uzyskasz możliwość wykonywania głębszych driftów, zwiększysz jednak ryzyko wpadnięcia w poślizg. Musisz podjąć decyzję, czy warto ryzykować – po wyłączeniu asysty masz szansę uzyskać znacznie wyższe wyniki podczas zawodów w drifcie, trudniej ci jednak będzie zapanować nad autem.
Kolejnym czynnikiem, na który wpływa asysta kontroli driftu, jest zachowanie się auta podczas kontrowania w drifcie. Jeśli jest włączona, możesz w ten sposób wyjść z driftu i odzyskać przyczepność.
Jeśli zaś ją wyłączysz, możesz utrzymać kąt driftu lub nawet go zwiększyć, obracając koła w stronę, w którą porusza się auto, dzięki czemu zwiększysz jego przechył boczny. W takim przypadku najbezpieczniejszym sposobem na wyjście z driftu jest puszczenie pedału gazu.
Na koniec warto dodać, że po wyłączeniu asysty stabilności driftu możesz wykonać manewr zwany skandynawskim szarpnięciem.

Asysta driftu z hamowaniem [efekt: głównie w fazie B]
Opcja ta pozwala ci włączyć lub wyłączyć model jazdy, w którym wystarczy, że lekko naciśniesz hamulec i skręcisz kierownicę, żeby wejść w drift. Opcja ta domyślnie jest włączona, by ułatwić prowadzenie auta. Po jej wyłączeniu samochód będzie zachowywał się jak w starszych tytułach z serii NFS (Underground, MW i inne).
Samochód będzie stabilniej hamował, dzięki czemu bez problemu zwolnisz przed wejściem w zakręt i nie będziesz mieć problemu z precyzyjnym podążaniem za optymalnym torem jazdy. Model zachowań auta znany z ostatnich części gry na to nie pozwalał. Możesz wprawdzie wejść w drift, będzie to jednak wymagało mocnego szarpnięcia za hamulec ręczny.
Rzecz jednak w tym, że jeśli ustawisz auto tak, by przy skręcaniu kierownicy automatycznie wchodziło w drift, samochód zrobi to nawet z wyłączoną asystą driftu z hamowaniem. Nie ma więc znaczenia, czy wciśniesz hamulec, ponieważ wystarczy sam ruch kierownicą.


NFS - Need for Speed - Prowadzenie

Siła hamulca ręcznego [efekt: fazy A,B,C]
Może wydawać się dziwne, że niska siła hamulca ręcznego powiązana jest z driftem – można by się przecież spodziewać, że auto do driftów będzie potrzebowało jak najsilniejszego hamulca ręcznego. Jednak w przypadku Need for Speed mocny hamulec ręczny wiążę się z pewną przesadą. Powstający w rezultacie moment jest w stanie z łatwością obrócić auto o 180 stopni niezależnie od prędkości – jest to niezwykle ważne w przypadku rozgrywki w otwartym świecie z policją.
Hamulec ręczny o niskiej sile lepiej nadaje się do driftów, ponieważ jest on znacznie czulszy, dzięki czemu auto nie traci prędkości, jest jednak w stanie obrócić się na tyle mocno, by wejść w drift.
Odpowiednio wyregulowana siła hamulca może również pomóc ci łączyć ze sobą drifty wykonywane w różne strony, dzięki czemu zyskasz możliwość wykonywania fajnych manewrów w stylu gymkhany.

Kąt obrotu kierownicą [efekt: fazy A,B,C]
Zwiększenie kąta sterowania to popularna metoda tuningowania auta driftowego. W ten sposób możesz uzyskać wyższy kąt poślizgu podczas zakrętu, co zmniejszy nieco przyczepność, a następnie zapewnić sobie możliwość ustawienia kół zgodnie z kierunkiem jazdy, gdy już auto wejdzie w drift.
Osobiście jednak zauważyłem, że fajnie jest samodzielnie wyregulować to ustawienie, także w przypadku aut, których głównym atutem jest przyczepność.
Prowadzenie samochodu o wysokiej przyczepności może się kojarzyć ze starszymi grami z serii NFS, np. Underground. Pedał hamulca służył w nich do kontroli prędkości w zakrętach – nie do rozpoczynania driftów. Prawie niemożliwe było też wejście w drift za pomocą samych manewrów kierownicą – do tego służył przede wszystkim hamulec ręczny.
Obecnie masz możliwość powrotu do tego stanu rzeczy, jeśli wybierzesz pełną przyczepność. Ze swojej strony dodam, że auta stuningowane w ten sposób prowadzą się jak dla mnie nieco zbyt sztywno – zwłaszcza, gdy osiągają niewiarygodnie wysokie prędkości.
Jeśli twoje odczucia są podobne, spróbuj wybrać pełną przyczepność, a następnie zmień kąt obrotu na szeroki. Ten dodatkowy kąt może ci się przydać, jeśli poprzednio twoje auto miało skłonność do podsterowności.


NFS - Need for Speed - Prowadzenie

Ciśnienie w przednich/tylnych oponach [efekt: fazy A,B,C]
Do twojej dyspozycji są dwa suwaki regulujące ciśnienie w oponach – jeden dla opon przednich, drugi dla tylnych. Najlepiej potraktować je jako modyfikatory przyczepności, umożliwiające precyzyjne wyregulowanie przyczepności dla nowych opon, z których korzystasz.
Nieważne, czy zmniejszysz przyczepność z tyłu auta, czy też zwiększysz przyczepność z przodu, efekt będzie podobny. Przód stanie się bardziej stabilny, co będzie miało wpływ na prędkość auta na zakrętach, a w przypadkach ekstremalnych możesz także wejść w drift, mocniej obracając kierownicę.
Tak samo jest też w drugą stronę. Bardziej stabilny tył sprawi, że wejście w drift stanie się trudniejsze, a auto będzie bardziej stabilne. Dzięki temu możesz sprawić, że twoje auto będzie bardziej przewidywalne, a jego tor jazdy stanie się dokładniejszy.
Pamiętaj o kupnie wszystkich części ulepszających osiągi, aby móc do woli regulować suwaki i uzyskać dostęp do najbardziej ekstremalnych ustawień.




Dodaj komentarz
Porzucony BMW M3 E30
LOKALIZACJA
20 / 1184
8 / 560
4 / 42
0 / 31
710 / 29136
152 / 9642
79 / 1493
58 / 3900
2 / 89
0 / 21
0 / 289
2 / 48
0 / 41
1 / 87
4 / 75
4 / 101
2 / 80
2 / 115
1 / 79
3 / 124
avatar
Slight
23-02-2018 09:14
Jeżeli chodzi o kompy to obecnie jest mega lipa z cenami, karty graficzne znikają, a ich cena jest chora, z pamięciami podobna sprawa. A sprawa wróci do normy jak skończy się szaleństwo na kryptowaluty
avatar
Slight
23-02-2018 08:59
Może dlatego że powstało to lata temu kiedy każdy tutaj się w to bawił i wtedy undergroundy, most wanted, ps i shifty były na porządku dziennym
avatar
Yosimoro
23-02-2018 08:26
Nie wiem jak dokładnie wyglądają te walki o miejsca na BL, ale jeśli będę kiedyś brał w tym udział to nie wyobrażam sobie TF na NFS starej generacji.
avatar
Siekierka
23-02-2018 06:13
Allur, co nie zmienia faktu że to, że muszę ściągać Carbona by bronić #1 (a to i tak dla mnie najlepsza opcja) jest trochu śmiszne. Proszę Cię idź do pracy i zarób na kompa te 2 klocki chociaż
avatar
Allure
23-02-2018 05:27
Szybko ale teraz jak już jest przeruchany to coś wartego uwagi ciężko zrobić. A Auto Miesiąca autem z UG2 kiedyś zdobyłem, przeciwko czterem pracom z NfS 15.
avatar
Yosimoro
22-02-2018 21:30
Już dawno mówiłem, że 5 pkt. to przesada, tym bardziej, że większość TF'ów jest z U2, w którym tuninguje się naprawdę szybko. Auto Miesiąca ma tyle samo punktów, a zdobycie go projektem w U2 jest raczej mało prawdopodobne. Moim zdaniem to trochę nielogiczne. Ponadto znalezienie kogoś kto podejmie TF w innej grze niż U2 też jest ciężkie.
avatar
Inventer89
22-02-2018 21:20
Powiem tak: teraz na samych TFach można się łatwo wbić na podium Czarnej Listy - chyba jednak przeszarżowałem z tymi punktami, ale... do dzieła tunerzy!
avatar
Gregi
22-02-2018 21:16
No cześć UÅ›miech
avatar
sebastianek
22-02-2018 21:15
Siemanko Uśmiech
avatar
Slight
22-02-2018 08:30
Nie opłaca się, lepiej nowe zrobić
avatar
Radzio
21-02-2018 21:17
Na przykład ja xddd
avatar
Allure
21-02-2018 20:18
Tak, bywali tu tacy co poprawiali dobre auta.
avatar
Allure
21-02-2018 20:17
Jeśli poprawiasz i tak dobre auto to nie wrzucaj, bo nikt kolejny raz za darmo dobrej oceny nie da. Chyba że wrzucasz poprawionego gniota to ok.
avatar
Yosimoro
21-02-2018 19:58
Warto wrzucać poprawione projekty swoich wcześniejszych aut do SR? Wiem, że repliki nie są zbyt pożądane i z automatu są traktowane gorzej, przynajmniej takie odnoszę wrażenie. Dlatego pytam, czy nie zostanę zrównany z ziemią za sam fakt, że wrzucam tę samą pracę. Chciałbym wrzucić wszystkie autka z NFS15 z poprawką na wasze uwagi i sugestie.
avatar
MadaFaster
21-02-2018 19:32
Ma ktoś dobre, bezproblemowe źródło do spolszczenia GTA SA?
avatar
Reev
21-02-2018 09:21
shots fired
avatar
Inventer89
21-02-2018 00:21
SIekierka - tak - head admin - to nie jest blog, ani grupa FB (gdzie panuje "informacyjny ściek" i tu obowiązują inne zasady. Forum ma na celu jedną, acz ważną rzecz - być bazą danych. Po to, by użytkownik pytający piąty raz o to samo nie musiał czekać, aż ktoś odpowie, tylko szybciej znalazł odpowiedź sam. Przerabiam to co tydzień w prywatnych wiadomościach na fanpage portalu. Apogeum było przy zapadaniach się pod ziemię w NFS'15.
avatar
Inventer89
20-02-2018 22:28
Pisz nowy post UÅ›miech Blokada jest po to, by osoby, które mają jakieś stare sensowne posty nie zmieniały ich treści lub nie wstawiały reklam. Z tego co pamiętam aktywowałem blokadę w czasie dodawania pkt na Black List, by nikt nie usunął mojego dopisku "dodane" po dodaniu pkt.
avatar
Gregi
20-02-2018 22:27
Serio, chciałem zaktualizować swój post dotyczący posiadanych samochodów o moje nowe doświadczenie z samochodami. No ale ok.
avatar
Inventer89
20-02-2018 22:24
Tak - blokują się po kilku dniach
Ostatnie komentarze
DamiNova506
23-02-2018 09:23
MadaFaster
23-02-2018 00:04
Inventer89
22-02-2018 21:13
Dominik
22-02-2018 14:57
Dominik
22-02-2018 14:52
Dominik
22-02-2018 14:49
DiggingPluto3
22-02-2018 13:11
Slight
22-02-2018 04:49
Siekierka
21-02-2018 22:10
Kajmanv8
21-02-2018 20:50
Allure
21-02-2018 20:20
Yosimoro
21-02-2018 19:25
nasti888
21-02-2018 19:22
Reev
21-02-2018 19:19
Inventer89
21-02-2018 19:13
Kuchsee
21-02-2018 19:11
Dominik
21-02-2018 18:58
Allure
21-02-2018 14:59
Kuchsee
21-02-2018 14:13
MadaFaster
21-02-2018 13:20
Chad_MC
21-02-2018 11:20
MadaFaster
21-02-2018 09:07
Kubaa
21-02-2018 06:44
Inventer89
21-02-2018 00:34
MadaFaster
20-02-2018 19:22
Twój ulubiony członek ekipy to:

Tyler Morgan
48%
Jessica Miller
15%
Sean McAlister
37%
Ogółem głosów: 73
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 25.11.17

Archiwum ankiet
Ostatnio dostępni użytkownicy
PSP
Polska Strefa Pr?dko?ci
Reklama