Oh no! Where's the JavaScript? Your Web browser does not have JavaScript enabled or does not support JavaScript. Please enable JavaScript on your Web browser to properly view this Web site, or upgrade to a Web browser that does support JavaScript.
Need for Speed (2019)
Need for Speed: Payback
Need for Speed: Edge
Need for Speed (2015)
Need for Speed: No Limits
Need for Speed (film)
Need for Speed: Rivals
Need for Speed: Most Wanted (2012)
Need for Speed: The Run
Shift 2: Unleashed
Need for Speed: Hot Pursuit (2010)
Need for Speed: World
Need for Speed: Nitro
Need for Speed: Shift
Need for Speed: Undercover
Need for Speed: ProStreet
Need for Speed: Carbon
Need for Speed: Most Wanted
Need for Speed: Underground 2
Need for Speed: Underground
Need for Speed: Hot Pursuit 2
Need for Speed: Porsche 2000
Need for Speed: Road Challenge
Need for Speed III: Hot Pursuit
Need for Speed II
The Need for Speed
GAMESCOM 2019
PREZENTACJA NEED FOR SPEED 2019
Artykuły

Need for Speed Underground - Recenzja

Co roku programiści z Electronics Arts starają się przygotować dla nas grę, która spełni nasze oczekiwania; sprawi że spędzimy przy niej mnóstwo godzin, a i tak nie będziemy mieli jej dość.
Każda część względem poprzedniej, wnosiła poprawioną grafikę, kilka nowych modeli samochodów oraz nowe trasy, w większości umiejscowione w malowniczo położonych terenach zielonych. Pomysł powoli się wyczerpywał. Następna część potrzebowała czegoś, co na nowo pobudzi młodych fanów czterech kółek.

W roku 2001 do kin trafił film Szybcy i wściekli ukazujący środowisko młodych ludzi, którzy nielegalnie ścigali się na ulicach amerykańskich miast. Film został na tyle dobrze przyjęty przez widzów (w znacznej większości nastoletnich), że nakręcono sequel, którego premiera nastąpiła w 2003 roku. Sukcesowi pierwszej części przyjrzało się EA i postanowiło wykorzystać zaistniały fanatyzm nielegalnych imprez z udziałem stuningowanych samochodów. Tak narodził się Need for Speed Underground.

W poprzednich odsłonach nie mieliśmy wyraźnie określonego celu gry. Ścigaliśmy się z losowymi osobami, które nie miały żadnego wpływu na naszą dalszą grę. Pierwsze miejsca zajmowaliśmy, by odblokowywać nowe samochody i wyścigi. W Undergroudzie po raz pierwszy zdecydowano się na wprowadzenie fabuły. Nie jest ona może zbyt skomplikowana i rozbudowana, ale dzięki niej w końcu wyścigi nabrały dla mnie drugiego, głębszego sensu. Już nie ścigam się dla samego ścigania - ścigam się, by przeżyć konkretną historię i sprawia mi to jeszcze większą frajdę. Fabuła jest przedstawiana w dwóch przeplatających się metodach: na kilkusekundowych cut-scenkach oraz w opisach niektórych wyścigów. Jako młody kierowca przybywamy do miasta Olympic City, gdzie wkraczamy w świat rządzony przez samochody, pieniądze i kobiety. Naszym celem jest bycie najszybszym. By to osiągnąć, musimy wygrywać wyścigi, które nie tylko powiększą stan naszego konta, ale też odblokują ulepszenia w postaci mocniejszych silników lub nowej karoserii. Dostępne modyfikacje są konieczne nie tylko po to, by pokonać rywali w wyścigach, ale też by w ogóle wystartować w wyścigu. Kilkukrotnie podczas gry zostałem poproszony o kupienie i zainstalowanie wszystkich możliwych ulepszeń osiągów oraz dodatkowo kilku modyfikacji wizualnych (spoilerów, vinyli). Od samego początku w osiągnięciu szczytu tej nietypowej kariery pomaga nam Samantha. Pierwszy wyścig rozegrałem prowadząc (w marzeniach) stuningowaną Acurę RSX. Niestety, piękną wizję przerwała mi Samantha tłumacząc, że muszę się sporo napracować, aby ją urealnić. Zgodnie z zasadą 'od zera do milionera' zaczynamy od wyboru samochodu z najniższej półki. Mamy też dostęp do kilku wizualnych modyfikacji, jednak ich liczba w tej fazie gry jest na tyle mała (nie mówiąc o wielkości gotówki), że pierwsze wyścigi musiałem rozgrywać "gołym" wózkiem.

Need for Speed Underground Need for Speed Underground Need for Speed Underground

Samochody w NFS zawsze były licencjonowane - tak jest i tym razem, choć ich liczba oraz klasa nie oszałamia. Nie uświadczymy żadnego modelu Porsche, Lamborghini ani innych typowo sportowych samochodów. Prym wiodą marki japońskie, które zajmują na liście aż 16 z 20 pozycji. Taka lista częściowo odzwierciedlała sytuację panującą w środowisku nielegalnych wyścigów na przełomie wieków. To właśnie tanie modele japońskich marek były najczęściej spotykane na tego rodzaju imprezach. Na szczęście Underground to też (a może przede wszystkim) tuning - zarówno wewnętrzny jak i zewnętrzny. Do każdego modelu możemy dokupić nowy silnik, turbinę, hamulce, nitro, a także zredukować wagę czy obniżyć zawieszenie, co pozytywnie wpłynie na przyspieszenie, prędkość maksymalną lub prowadzenie. Każda modyfikacja występuje w trzech konfiguracjach oraz jednej 'unikalnej', którą odblokowujemy w czasie kariery. Ale prawdziwym rajem jest tuning zewnętrzny. Możemy zmienić praktycznie każdy kawałek samochodu: lakier, kolor szyb, felgi, zderzaki, progi, maski, reflektory na przód i tył, spoilery, końcówki wydechu, a także dodać neony, wloty powietrza i vinyle. Każdy znajdzie coś dla siebie. W miarę postępu kariery kilkukrotnie musiałem zmienić samochód na szybszy. Twórcy w tej kwestii postawili na dość nietypowe rozwiązanie. Mianowicie kupno samochodu odbywa się na zasadzie wymieniamy (za niewielką dopłatą), ale co ważne: nowo wybrany model zachowuje wszystkie dotychczasowe modyfikacje, a więc nie ma potrzeby kupowania tych samych modyfikacji drugi raz.

Wyścigi w grze (wzorem tych prawdziwych) są prowadzone w nocy na ulicach miasta. Olympic City jest dość duże i dobrze oświetlone. Gdzieniegdzie, prócz latarni drogę oświetlają neony i wielkie bilbordy. Piękną scenerię potęgują też karoserie samochodów i wilgotna jezdnia, w których odbijają się liczne światła, a także blur pojawiający się przy większych prędkościach. Niektóre miejsca wyglądają tak wspaniale, że podczas wyścigów miałem chęć zatrzymać się i obejrzeć je dokładniej.

Need for Speed Underground Need for Speed Underground Need for Speed Underground

Model jazdy w grze jest typowo zręcznościowy. Każdy samochód prowadzi się łatwo i przyjemnie, co w połączeniu z dobrze zorganizowanymi trasami wyścigów skutkuje pokonaniem większości drogi 'na pełnym gazie'. Miejsc, w których musiałem ostro przyhamować jest dosłownie kilka. W ostateczności zawsze możemy 'wspomóc się' bandami poustawianymi w strategicznych miejscach. Musimy się jednak liczyć z tym, że takie działanie będzie spowalniało samochód. Mimo, że akcja gry toczy się w nocy, pojawia się niewielki ruch uliczny. Dlatego radzę unikać w niektórych przypadkach jazdy po prąd lub przy krawędzi drogi, by uniknąć zderzenia z innymi samochodami. Kolizje w żaden sposób nie wpływają na stan naszego samochodu, nie ma żadnych wizualnych skutków, prócz tego że nasza prędkość gwałtownie maleje i tracimy cenne sekundy.

Tryb fabuły składa się z nieco ponad stu wyścigów. I tu również spotkamy się z kilkoma nowościami - oprócz czasówek, torów i sprintów możemy brać udział w driftach czy dragach. Te ostatnie to wyścigi na 1/4 mili, w których używamy wyłącznie manualnej skrzyni biegów, a każde zderzenie z otoczeniem bądź innym pojazdem lub zatarcie silnika kończy wyścig. Dragi trwają średnio ok. 30 sekund, więc by wygrać nie możemy popełnić żadnego błędu. W drifcie jeździmy na zamkniętym, krętym torze. Naszym zadaniem jest wykonanie jak najdłuższych poślizgów przy jak największej prędkości - czas ukończenia ma tu drugorzędne znaczenie. Eliminacje i tor to z kolei wyścigi rozgrywane na zamkniętej trasie, składające się z kilku okrążeń. Jedyną różnicą jest to, że w pierwszym przypadku po każdym okrążeniu odpada zawodnik, który zajmuje ostatnie miejsce. W próbie czasowej naszym celem jest dojechanie do wyznaczonego punktu przed upływem określonego czasu. Za wygraną w tego typu wyścigach najczęściej otrzymujemy jakąś unikatową część, oferowaną przez osobę rzucającą wyzwanie. Zwieńczeniem kilku zwycięstw są mistrzostwa - turniej składający się z kilku (najczęściej czterech) tras jednego trybu. Każde miejsce jest odpowiednio punktowane. By wybrać mistrzostwa musimy w głównej klasyfikacji zająć pierwsze miejsce. Jeśli chcemy się zapoznać dokładnie z trasą któregoś z wyścigów, możemy go uruchomić w trybie dowolnego wyścigu. Jest to swojego rodzaju wolna jazda, ale tylko po wyznaczonej trasie. Nie ma możliwości zwiedzania terenów poza nią. Każdy z wyścigów ma trzy poziomy trudności, które wybieramy tuż przed przystąpieniem do zawodów, a nie na początku kariery jak to bywa w większości gier. Im trudniejszy, tym więcej pieniędzy możemy zdobyć w przypadku zwycięstwa. Taki wybór jest o tyle wygodny, że wyścigi w których czułem się dobrze, przeszedłem na wyższym poziomie zgarniając więcej gotówki, a te które mi 'nie leżały' i z którymi się męczyłem (jak niektóre dragi), przeszedłem na łatwym. Wygranych wyścigów nie da się powtórzyć, jednak gotówka jaką otrzymujemy przechodząc wszystko nawet na łatwym poziomie, spokojnie wystarczy na najbardziej rozbudowany pakiet tuningu. W większości zawodów oprócz nas startuje jeszcze trzech innych zawodników, a ich umiejętności są zależne od poziomu trudności jaki wybraliśmy.

Need for Speed Underground Need for Speed Underground Need for Speed Underground

Ścieżka dźwiękowa w grze jest wyśmienita. Utwory bardzo dobrze współgrają z tym co się dzieje na ekranie. Podczas wyścigów możemy liczyć na szybkie kawałki rocka i techno, natomiast siedząc w trybie tuningu z głośników lecieć będą hip-hopowe utwory. Za to dużo gorzej wypadają odgłosy silników, którym niekiedy dużo brakuje do oryginałów.

Need for Speed Underground jest świetną grą. Wprowadzenie fabuły znacznie ją ożywiło - w końcu przechodzenie wyścigów miało większy sens niż zwykłe odblokowywanie nowych tras i samochodów. A tuning… no cóż. Rozbudowane opcje sprawiają, że możemy zarwać niejeden wieczór na tworzenie samochodu marzeń. Choć pod wieloma aspektami nie przypomina poprzednich części, to trzeba przyznać, że EA stanęła na wysokości zadania i stworzyło grę, która zapewni nam wiele godzin doskonałej rozrywki.

Inventer89 14. maj 2003 1318 czytania 0 komentarze Drukuj

0 komentarze

Zostaw komentarz

Zaloguj się, aby napisać komentarz.
  • Brak komentarzy. Może chcesz dodać swój?

Ostatnio poruszane tematy
 TematOstatni post
Witam :)
w Przedstaw się
23 1 AreQ
17-07-2019 00:05
własna playlista w grze
w Need for Speed Rivals
36 1 Inventer89
11-07-2019 19:22
Nie można zmienić sterowania
w Need for Speed (2015)
154 4 fallout5450
22-06-2019 12:06
Porzucone samochody
w Need for Speed Payback
222 3 michciu1907
19-06-2019 17:16
Problem ze sterowaniem w menu
w Need for Speed Carbon
109 4 michciu1907
17-06-2019 15:27
Problemy z Carbonem
w Need for Speed Carbon
88 0 Masno
13-06-2019 13:39
Porzucone samochody
w Need for Speed Payback
166 4 werner24
10-06-2019 18:53
Piosenka dnia
w Muzyka
342371 1408 Radzio
01-06-2019 17:49
Problem z kierownicą
w Need for Speed Most Wanted
89 0 Wafelek135
30-05-2019 17:45
Gdzie kupić?
w Need for Speed Underground 2
337 9 Inventer89
22-05-2019 06:55
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby opublikować wiadomość.
G
Gwozdek3 dni temu
No dokładnie, aż mnie gęsia skórka brała, jak słuchałem tego Tylera. Fajne są wyścigi terenowe, mapa i lista aut, ale te dwie rzeczy wcześniej wspominane, skutecznie mnie odpychają.
crizu
crizu3 dni temu
W paybacku nie podobaja mi sie dialogi, nie wiem czy tylko w polskim tlumaczeniu tak dennie brzmia... ale rozmowy miedzy postaciami w tej grze sa dla mnie na poziomie gnojkow z podstawowki
G
Gwozdek3 dni temu
Payback to najmniej lubiana przeze mnie odsłona. Serio, przy Undercoverze lepiej się bawiłem. Żenująca fabuła (cały motyw 'zemsty' taki z ... sami wiecie Smile) i głupie losowanie części swoje zrobiły.
A
AreQ4 dni temu
Złożyłem kompa za 2k +stare GPU tylko po to, żeby Payback działał. Skoro już grę kupiłem i nie mogłem zwrócić, to pasuje pograć, co nie?
Inventer89
Inventer894 dni temu
Minimum 30 FPS... marzenie ściętej głowy Grin No ale jeszcze 2-3 miesiące Smile Na razie szukam obudowy
crizu
crizu4 dni temu
a tak to okolo 80
crizu
crizu4 dni temu
to ja w krytycznych momentach mam 30FPS Pfft
Inventer89
Inventer894 dni temu
Ja też zmieniam. 15 FPSów podczas pościgów, to ciut za mało Smile
Radzio
Radzio4 dni temu
Dlatego ja gram na konsoli Grin Na PS3 przeszedłem 7 odsłon NFS. A co przerażające - na PS4 zaledwie 2 części! Tegoroczna będzie 3cia, a następna w 2021 roku to już PS5.
crizu
crizu5 dni temu
Na moim PC juz chyba nie pogram w nowego Payback ledwo daje rade
Inventer89
Inventer895 dni temu
Taki cykl życia portali danych serii Smile
Radzio
Radzio5 dni temu
Ożyje jak pokażą nowego NFS Wink
crizu
crizu5 dni temu
Czy to forum jeszcze zyje ?? Smile
Danio
Danio7 dni temu
Ciekawe czy jeszcze w lipcu coś powiedzą czy nadal cisza
Inventer89
Inventer897 dni temu
Trochę z tego licznika zrobiło się odliczanie do końca wakacji Smile
Inventer89
Inventer8910 dni temu
:O Ło Panie! Siema!
Sudri
Sudri11 dni temu
Akuku
Inventer89
Inventer8918 dni temu
Ben Walke jest na wakacjach, więc będzie ciężko
Radzio
Radzio19 dni temu
Jeszcze tylko 50 dni xd
Danio
Danio19 dni temu
Mogliby już coś powiedzieć o NFS więcej w pierwszej połowie lipca, ile można czekać Pfft
Inventer89
Inventer8929 dni temu
Siemanko Smile
Radon
Radon29 dni temu
Siemano ;D
Inventer89
Inventer891 miesiąc temu
Jest zbyt małe zainteresowanie. Zawsze się dziwiłem - po co się instaluje ten mod w przypadku obsługiwania rozdzielczości 16:9.
MadaFaster
MadaFaster1 miesiąc temu
będzie window mode dla prostreeta do pobrania w sekcji download?
Lee Rover Fural
Lee Rover Fural1 miesiąc temu
Rozwiązanie może i ciekawe, ale ile pokazują na targach i trailerach a ile faktycznie do gry zostanie zaimplementowane? Tak samo na pierwsze "Psy" był hajp a wyszła średniawa.
Ostatnie komentarze
Ostatnio dostępni
Luqgreg
Luqgreg
msg
E
ever27
msg
E
eldonb0a
msg
S
scarface964
msg
A
AreQ
msg
G
Gerhard447
msg
Pirr
Pirr
msg
M
MadMax14
msg
michciu1907
michciu1907
msg
Inventer89
Inventer89
msg
Nissan
Nissan
msg
K
kacper1255
msg
M
Mvniek
msg
O
OBIONE
msg
Albercikowski
Albercikowski
msg
A
Awhsest
msg
M
Miki1357
msg
crizu
crizu
msg
Radzio
Radzio
msg
L
Lloyd
msg
N
Nemmm21
msg
D
danioXD
msg
D
davec9a
msg
R
RaKu
msg
D
DesterloW
msg
Ankiety
Podoba Ci się nowa odsłona NFSZone.pl?