Oh no! Where's the JavaScript? Your Web browser does not have JavaScript enabled or does not support JavaScript. Please enable JavaScript on your Web browser to properly view this Web site, or upgrade to a Web browser that does support JavaScript.
Need for Speed (2019)
Need for Speed: Payback
Need for Speed: Edge
Need for Speed (2015)
Need for Speed: No Limits
Need for Speed (film)
Need for Speed: Rivals
Need for Speed: Most Wanted (2012)
Need for Speed: The Run
Shift 2: Unleashed
Need for Speed: Hot Pursuit (2010)
Need for Speed: World
Need for Speed: Nitro
Need for Speed: Shift
Need for Speed: Undercover
Need for Speed: ProStreet
Need for Speed: Carbon
Need for Speed: Most Wanted
Need for Speed: Underground 2
Need for Speed: Underground
Need for Speed: Hot Pursuit 2
Need for Speed: Porsche 2000
Need for Speed: Road Challenge
Need for Speed III: Hot Pursuit
Need for Speed II
The Need for Speed
EA PLAY 2019
PREZENTACJA NEED FOR SPEED 2019
Artykuły

Need for Speed Underground 2 - Recenzja

Need for Speed Underground okazał się strzałem w dziesiątkę. Gra sprzedała się w niespotykanej wcześniej liczbie egzemplarzy. Undergroundowy klimat i nielegalne wyścigi niemalże całkowicie zawładnęły umysłami graczy. Nic więc dziwnego, że Electronics Arts nie przeszło obok tego obojętnie i postanowiło wydać drugą część tego hitu - Need for Speed Underground 2.

Choć na rynku pojawiły się gry innych firm czerpiących całymi garściami z pomysłu EA (jak chociażby Juiced), żadna z tych produkcji nie odniosła większego sukcesu.
Need for Speed Underground 2 można zdefiniować krótko: Underground do kwadratu. Twórcy przenieśli z pierwowzoru wszystko co najlepsze, poprawiając przy okazji dźwięk i grafikę, usunęli niedoróbki, a także dodali mnóstwo ficzerów urozmaicających grę.

O tym, że Need for Speed Underground 2 jest ścisłą kontynuacją jedynki, dowiadujemy się wybierając tryb kariery. Fabuła (która swoją drogą jest znacznie bardziej rozbudowana od poprzedniczki) stanowi kontynuację wydarzeń, jakie miały miejsce w Olympic City: po zdobyciu samochodu Eddiego staliśmy się gwiazdą ulicznych wyścigów i regularnie pisały o nas największe magazyny motoryzacyjne. Niestety, nasz sukces nie trwał długo. Jeden z kierowców postanowił wyeliminować nas z undergroundowego życia. W efekcie ulegamy wypadkowi, a nasza kariera w Olympic City zostaje zakończona. Pół roku później wylatujemy do Bayview w celu poukładania swojego życia. Na parkingu lotniska czeka na nas należący do Rachel, przyjaciółki Samanthy z Olympic City, Nissan 350Z. Prowadząc go możemy wziąć udział w kilku wyścigach, a następnie udać się do salonu samochodowego w celu wybrania swojego samochodu.

Need for Speed Underground 2 Need for Speed Underground 2 Need for Speed Underground 2

Lista pojazdów dostępnych w grze wzrosła do dwudziestu siedmiu plus dwóch dodatkowych modeli dostępnych w zależności od regionu. I ponownie prym wiodą samochody japońskich koncernów, choć ich udział procentowy już tak nie razi. Jeśli zaś chodzi o klasę tych aut, to niewiele się w tej kwestii zmieniło. W dalszym ciągu są to w większości budżetowe pozycje. Sporą niespodzianką jest obecność trzech SUV-ów - i bynajmniej nie są one po to, by sztucznie podnieść liczbę pozycji na liście - część wyścigów jest dostępna wyłącznie po wybraniu którejś z tych olbrzymich bestii.

Największą nowością Undergrounda 2 jest możliwość swobodnej jazdy po mieście. Do dyspozycji mamy całkiem duży i zróżnicowany teren: od dzielnicy przemysłowej, przez centrum miasta, aż po kręte trasy na zboczach gór. Oczywiście, nie od razu będziemy mieli do dyspozycji całe miasto - poszczególne dzielnice otwierają się przed nami w miarę postępu kariery. Możliwość swobodnego przemieszczania się znacznie wpłynęła na rozgrywkę, ponieważ teraz praktycznie każde działanie (np. rozpoczęcie wyścigu) wymaga dojechania we wskazane miejsce. Na szczęście twórcy gry dali nam do dyspozycji system GPS, który po zaznaczeniu celu, wskaże najkrótszą drogę. Swobodne poruszanie się po mieście z początku daje wiele frajdy, jednak wraz z postępem kariery staje się coraz bardziej niechcianym elementem towarzyszącym każdemu wyścigowi. Szczególnie gdy ten znajduje się na drugiej stronie miasta.

Need for Speed Underground 2 Need for Speed Underground 2 Need for Speed Underground 2

Liczba wyścigów w grze jest ogromna. W trybie kariery, by się ścigać, musimy najpierw dojechać w określone miejsce. Większość wyścigów jest zaznaczona na mapie, jednak jest też kilkadziesiąt ukrytych, które samodzielnie musimy zlokalizować. Gra oferuje nam kilka rodzajów wyścigów, w tym te, znane już z poprzedniej części gry: tor, sprint, drift, drag i próba czasowa. Ten pierwszy to klasyczny wyścig składający się z kilku okrążeń. Sprint polega na przejeździe z jednego punktu do drugiego po z góry wytyczonej trasie. Drag to typowy wyścig na 1/4 mili z użyciem manualnej skrzyni biegów. W drifcie czas odgrywa rolę drugorzędną. Tu najważniejsze są punkty zdobywane podczas ślizgów. Im dłuższy i bardziej skomplikowany drift, tym zdobywamy więcej punktów. Pewną nowością w grze jest Street-X. To wyścig składający się z kilku okrążeń, ale rozgrywany na niewielkich, zamkniętych torach. Dodatkowo, na czas jego trwania dezaktywowane jest nitro. W próbach czasowych naszym jedynym przeciwnikiem jest czas. Na dodatek nie ma wyznaczonej konkretnej trasy dojazdu do celu. Ten rodzaj wyścigów pojawia się tylko przy okazji zdobywania okładek magazynów i DVD, a także w celu uzyskania unikalnych części do samochodu. Co jakiś czas możemy brać udział w Lidze Nielegalnych Wyścigów (URL) - turnieju składającym się z kilku wyścigów rozgrywanych na zamkniętych torach. Zupełną nowością są wyścigi Outrun. Polega on na zbliżeniu się podczas zwykłej jazdy po mieście do potencjalnego rywala i zasygnalizowaniu, że chcemy się z nim ścigać. Wyścig kończy się, gdy jeden z zawodników wyprzedzi przeciwnika na odległość jednej mili.

To, co odróżnia Undergrounda, od poprzednich Need for Speedów, to tuning. Jeśli ktoś myślał, że nie można stworzyć bardziej szczegółowego trybu modyfikacji niż ten z jedynki, to jest w dużym błędzie. Twórcy gry postanowili nie przebierać w środkach i to co nam zaproponowali, przeszło wszelkie wyobrażenie. Teraz mamy np. możliwość zamontowania neonu nie tylko pod samochodem, ale też w silniku, czy w bagażniku. A jeśli Wam mało, to w bagażniku możecie zamontować kilka głośników, ekranów LCD czy butli z nitrem. Ponieważ drzewo modyfikacji znacznie się rozrosło, twórcy gry postanowili podzielić je na 4 grupy i w trybie kariery każdą z grup umieścić w innym sklepie w Bayview. W sklepie tuningowym kupujemy części wpływające na osiągi samochodu. By pomalować jakikolwiek fragment czy kupić naklejki, udajemy się do sklepu graficznego. Nowe zderzaki, spoilery i wloty powietrza nabywamy w sklepie z karoserią, a modyfikacji wnętrza dokonujemy z kolei w sklepie z dodatkami. Każdy sklep ma kilka lokalizacji, dzięki czemu nie ma większych problemów z dojazdem. Sam tuning pełni w grze dość istotną rolę. Kupując pakiety silnika, skrzyni biegów lub turbo możemy znacznie zwiększyć moc naszych czterech kółek do tego stopnia, że praktycznie całą karierę na poziomie łatwym i średnim możemy przejść kierując jedynie dwoma samochodami. Z kolei tuning wizualny jest niezbędny do zdobywania okładek magazynów i DVD, zaś te są potrzebne, by przejść grę. Wspomniane okładki również przeszły modyfikację. Niestety w dalszym ciągu nie mamy możliwości wybierania modelek i ich pozycji, ale możemy za to odpowiednio przygotować nasz samochód do zdjęcia przestawiając go w ładniejsze miejsce lub otwierając drzwi i stuningowany wcześniej bagażnik.

Need for Speed Underground 2 Need for Speed Underground 2 Need for Speed Underground 2

Oprawa graficzna względem pierwszej części uległa poprawie, choć nie ma jakiś ogromnych różnic. Samochody prowadzone zarówno przez nas jak i przeciwników są bardzo szczegółowo odwzorowane. Ponieważ pojazdy są licencjonowane, nie mamy co liczyć na jakiekolwiek zniszczenia w przypadku zderzenia. Jedynymi efektami kolizji jest dźwięk tłuczonego szkła oraz pękająca na kilka sekund szyba. Przynajmniej tyle mogła zrobić EA w tej kwestii. Nie można się też przyczepić do otoczenia - układ ulic i budynków jest przemyślany i odpowiednio dobrany. Na pochwałę zasługują też warunki atmosferyczne, których zmiana następuje płynnie, a krople deszczu padające na ekran monitora są znakomicie odwzorowane. Najgorzej wypadły pojazdy ruchu publicznego - wyglądają jak kartonowe pudła i nijak mają się do poziomu szczegółowości pozostałej części gry.

Model jazdy jest typowo arcade'owy, toteż samochody prowadzi się łatwo i przyjemnie. Nikogo nie powinny też dziwić zbyt długie drifty nawet podczas zwykłej jazdy po mieście. Niestety trzeba uważać na hamulec ręczny - używanie jego na zakrętach bardziej przeszkadza niż pomaga.

Electronics Arts zawsze przywiązywało ogromną wagę do ścieżki dźwiękowej. Nie inaczej jest i tym razem. Utwory zostały podzielone na dwie grupy: w menu gry i tuningu usłyszymy wolniejsze, typowo hiphopowe kawałki, natomiast na ulicach Bayview jazdę umilą nam bardziej żwawe, rockowe utwory. W jedynce wielu graczy narzekało na dość płytkie i prawie identyczne odgłosy samochodów. Teraz wyraźnie słychać różnicę, a gdy jeszcze wymienimy silnik, skrzynię biegów i turbo, to przy dodaniu gazu usłyszymy ryk, jakim nie pogardziłaby część sportowych aut.

Bez wątpienie Need for Speed Underground 2 jest bardzo udaną produkcją. Twórcy wyciągnęli właściwe wnioski i poprawili niedogodności z jedynki. Dodanie swobodnej jazdy urozmaiciło rozgrywkę, szczególnie w wyzwaniach Outrun, w których długość i trasy wyścigów zależą od startujących. I mimo, że gra jest tylko rozwinięciem pomysłu sprzed roku, prezentuje się świetnie. Zapraszam na ulice Bayview - naprawdę warto.

Inventer89 11. maj 2004 1365 czytania 0 komentarze Drukuj

0 komentarze

Zostaw komentarz

Zaloguj się, aby napisać komentarz.
  • Brak komentarzy. Może chcesz dodać swój?

Ostatnio poruszane tematy
 TematOstatni post
Need For Speed Underground 2
w Need for Speed Underground 2
76 9 Inventer89
22-05-2019 06:55
Obniżka na wykupienie 90dni...
w Need for Speed No Limits
33 2 suhotnik
20-05-2019 19:47
Pytanie o VIP Level 4
w Need for Speed No Limits
1341 6 suhotnik
19-05-2019 11:50
Download
w Need for Speed Carbon
213 1 Inventer89
04-05-2019 16:55
Przerywniki ze spolszczeniem
w Need for Speed Most Wanted
125 2 Wiatraczeg
26-04-2019 22:52
Uruchomienie gry na Windows 10
w Need for Speed Underground
660 6 Plajer
22-04-2019 02:00
Pleas update your nvidia ge...
w Need for Speed Payback
360 3 Kuchsee
18-04-2019 22:16
Nieprawidłowa zawartość kar...
w Need for Speed No Limits
345 2 suhotnik
01-03-2019 15:50
Problem z dźwiękami NFS U2
w Need for Speed Underground 2
255 2 Sivio
22-02-2019 20:13
Szukam Audi S4 B5 do UG2
w Need for Speed Underground 2
606 1 sejmo
16-02-2019 21:17
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby opublikować wiadomość.
michciu1907
michciu190714 godziny temu
Czekamy z niecierpliwością Smile
Inventer89
Inventer8915 godziny temu
Nie ma bata Smile
Radzio
Radzio17 godziny temu
Już w przyszłym tygodniu Smile
nfszonka
nfszonka1 dzień temu
Też się nie mogę doczekać Smile
Danio
Danio1 dzień temu
Byłby lepszy, gdyby było jakieś info o NFS Wink
nfszonka
nfszonka1 dzień temu
Hejka misiaczki, jak mija weekend?
Kuchsee
Kuchsee2 dni temu
akurat payback jest latwiejszy na klawiaturze niż na padzie XD
A
AreQ2 dni temu
Jak się całe życie gra na klawiaturze to w nowe tytuły też da się grać. Nie chce mi się kupować specjalnie pada do 1-2 gier więc gram tak.
I
ilumix2 dni temu
Ja jeszcze niedawno grałem w payback na klawiaturze bo trochę mi się zeszło zanim znalazłem działający sposób na emulować DS3 na Windows 10.
Radzio
Radzio2 dni temu
Kto gra w gry wyścigowe na klawiaturze xdd Jeszcze w te starsze NFSy to jakoś dało radę, ale tera... panie Grin
Inventer89
Inventer893 dni temu
Na padzie do XO.
Kuchsee
Kuchsee3 dni temu
zakładam, że grasz na klawiaturze?
Inventer89
Inventer893 dni temu
Shift 2 - jedyny NFS, którego kupiłem i do dziś nie ruszyłem. W Shifcie 1 mam koło 42%. Po prostu nie ten typ gry. Ale zamierzam przejść obie gry na 100%.
MadaFaster
MadaFaster4 dni temu
I to brakowało w G2, ale dwójka też ma swoje plusy :p
MadaFaster
MadaFaster4 dni temu
Mnie tam jakoś pierwszy Grid bawił. Touge, Styl wolny w drifcie, wyścigi po SF i Le Mans w całym 24 godzinnym (co prawda przyspieszonym) cyklu to były naprawdę zajebiste rzeczy moim zdaniem
Kuchsee
Kuchsee4 dni temu
grid zawsze był średni, ta gra to jeszcze większy arcade niż nowe nfsy xDDD
Radzio
Radzio4 dni temu
Rozgrywkę z GRID widziałem i mi się nie podoba. Ani to Gran Turismo ani NFS Shift 2, jakoś nie czuję tego.
Radzio
Radzio4 dni temu
Mam nadzieję, że równo za tydzień tj. 29 maja coś się zadzieje Smile
Danio
Danio4 dni temu
Grid już pokazał gameplay (premiera we wrześniu), NFS pewnie będzie miał premierę w listopadzie, a tu dalej cisza Pfft
MadaFaster
MadaFaster5 dni temu
Też miło wspominam pierwszego Gdrida, ale po przeżyciach z G2 trochę boli mnie zmienili handling autek na złe xP
michciu1907
michciu19075 dni temu
Świetnie! Bardzo mnie cieszy że tą serię chcą reaktywować, bo miło ją wspominam Smile
MadaFaster
MadaFaster5 dni temu
Nom, motyw wyścigu w nocy + uszkodzenia jak wyrwany z S2U. I znowu tak harde arcade'owe sterowanie T_T
Radzio
Radzio5 dni temu
Nowy GRID zapowiedziany. Widzieliście? Strasznie mi przypomina Shift 2 Grin
I
ilumix6 dni temu
Na forum. Nawet gdy wybiorę "load more items" to nic się nie dzieje. https://imgur.com...
Pirr
Pirr6 dni temu
ilumix - a w którym konkretnie? Na forum, w showroomie, w dreamshotach czy gdzieś indziej?
Ostatnie komentarze
Ostatnio dostępni
A
AreQ
msg
I
ilumix
msg
Danio
Danio
msg
Radzio
Radzio
msg
Inventer89
Inventer89
msg
Kakarotto18
Kakarotto18
msg
Luqgreg
Luqgreg
msg
Kuchsee
Kuchsee
msg
milek334
milek334
msg
S
syd682xz
msg
Milirthar
Milirthar
msg
M
marciin
msg
W
Wiatraczeg
msg
michciu1907
michciu1907
msg
K
Kapigren
msg
S
syd761ox
msg
G
Gwozdek
msg
MadaFaster
MadaFaster
msg
nfszonka
nfszonka
msg
B
Bordasec
msg
S
syd038tl
msg
Pirr
Pirr
msg
S
skaater730
msg
G
Gorovitz
msg
S
syd922sq
msg
Ankiety
Podoba Ci się nowa odsłona NFSZone.pl?