Oh no! Where's the JavaScript? Your Web browser does not have JavaScript enabled or does not support JavaScript. Please enable JavaScript on your Web browser to properly view this Web site, or upgrade to a Web browser that does support JavaScript.
Need for Speed (2019)
Need for Speed: Payback
Need for Speed: Edge
Need for Speed (2015)
Need for Speed: No Limits
Need for Speed (film)
Need for Speed: Rivals
Need for Speed: Most Wanted (2012)
Need for Speed: The Run
Shift 2: Unleashed
Need for Speed: Hot Pursuit (2010)
Need for Speed: World
Need for Speed: Nitro
Need for Speed: Shift
Need for Speed: Undercover
Need for Speed: ProStreet
Need for Speed: Carbon
Need for Speed: Most Wanted
Need for Speed: Underground 2
Need for Speed: Underground
Need for Speed: Hot Pursuit 2
Need for Speed: Porsche 2000
Need for Speed: Road Challenge
Need for Speed III: Hot Pursuit
Need for Speed II
The Need for Speed
GAMESCOM 2019
PREZENTACJA NEED FOR SPEED 2019
Artykuły

Shift 2 Unleashed - Zapowiedź

Seria live'>Need For Speed od dawna wzbudza mieszane uczucia. Raz są one pozytywne, a raz negatywne, ale jak to się ma w przypadku ich diamentowego dziecka jakim jest SHIFT? Sama myśl przewodnia by stworzyć grę, gdzie będziemy mieli możliwość ścigania się na przepięknych i malowniczych torach wyścigowych, prowadząc dziką sportową maszynę, musiała wypalić. live'>Need For Speed Shift był czymś, czego nie zapomnimy na pewno na długo, bo jest to jedna z najlepszych do tej pory części sagi NFS. Zdobywa bardzo dobre opinie u wielu graczy, jest dobrze oceniany przez magazyny jak i recenzowany przez portale internetowe.

64133699966824257513.png


Więc, pytanie jakie wielu może sobie zadać, jest takie: "czy nadchodząca druga część tego jakże dobrego tytułu, będzie w stanie zadowolić nas po tym co zostawił Shift i co ważne: czy zagrozi serii live'>Gran Turismo," a szczególnie mowa oczywiście o 5 części owej sagi. Same zapowiedzi producentów Shift 2 Unleashed są takie, że produkt live'>Polyphony Digital zostanie znokautowany przez live'>Slightly Mad Studios.

Zacznijmy więc od tego co już wiemy na temat dwójki.
W live'>Shift 2 Unleashed dostaniemy to, co było siłą poprzedniej części, czyli przede wszystkim świetną oprawę wizualną, wymagający model jazdy, prawdziwe samochody oraz system doświadczenia. Nie zabraknie trybu kariery, dziesiątków tras oraz multiplayera. Jednak nadal nie będzie to gra typowo tunerska, tak więc nie mamy co liczyć na jakieś dopracowanie działu "tun wizualny" a bardziej postawiono na tuning osiągów, co nie zmienia faktu że w porównaniu do pierwowzoru będzie o wiele więcej do zmodyfikowania. Deweloper, natomiast postawił sobie po raz kolejny wyzwanie byśmy grając w Shift 2, czuli się jak prawdziwy kierowca.

24218000992418579145.png


Nowe pojazdy, pozwolą nam odczuć prędkość i wszelkie przeciążenia jeszcze bardziej niż dotychczas. Pokonywanie tras przy widoku z kokpitu ponownie stanie się mocnym przeżyciem – elementy wnętrza samochodu będą drgały pod wpływem wibracji, a kamera, przysłonięta szybką kasku ochronnego, ma realistycznie wychylać się podczas ostrych zakrętów, imitując ruchy głowy kierowcy. Odwzorowane zostaną także reakcje oczy na ogromną prędkość – poświaty, pomroki i rozmycia. Podobno wiele z tych dodatków zasugerowali zawodowcy, poproszeni przez live'>EA o opinię.

Jeśli chodzi o model jazdy to będzie on bardzo podobny do tego z jedynki aczkolwiek no logiczną tezą jest stwierdzenie że i tak będzie on poprawiony i dopracowany lepiej niż oryginał. Mówiąc inaczej, do opanowania wozu potrzeba będzie kilku zakrętów. Naturalnie dzięki różnym poziomom trudności niedoświadczeni kierowcy skorzystają chociażby z linii pomocniczej i innych ułatwień. Za wszystkie dokonania otrzymamy punkty doświadczenia, do których fani wyścigów już zdążyli przywyknąć.

19178461571833005234.png


Diametralnej zmianie ma ulec również efekt podczas zderzeń, kiedy to obraz staje się na krótką chwilę czarno-biały, a wisienką na torcie będzie nocna wersja toru prowadzącego przez belgijskie lasy czy przeprawa przez Szanghaj oświetlony dziesiątkami miejskich świateł. Już na samą myśl tego że przedzierając się nocą po torze, natkniemy się na rywala i niechcący zderzymy się z nim powodując uszkodzenie świateł, zostając tym samym wystawionym na próbę i jazdę po ciemku, czuję się spełniony pisząc tą zapowiedź.

33665862649204883628.png


Zniszczenia będą bardziej wyraziste i głębsze, niż zaledwie lekkie wgniecenia i rysy na karoserii.

52430825948464392387.png


Podczas prezentacji producenci ujawnili że rezygnują z 60 klatek animacji na sekundę na rzecz bardziej widowiskowej, dopracowanej i kolorowej oprawy, która doczeka się kilku poprawek względem pierwowzoru. Wielkiego skoku jakościowego oczywiście nie będzie, ale ładnych widoków ma być w bród.

34597228060244166482.png


Patrząc tak na to wszystko z boku, dochodzę do wniosku że ostatnie produkcje tego typu przekonują nas do tego że nie lubimy ścigać się sami z komputerem, ale że lubimy pojedynki z innymi graczami jak to ma miejsce w live'>Gran Turismo 5 czy live'>Need For Speed Hot Pursuit, i tak pisząc to mam na myśli to że system Autolog'u zostanie wykorzystany również w Shift 2 Unsleashed. Miłośnicy gry studia live'>Criterion Games doskonale wiedzą, o czym mowa: Autolog to kilka powiązanych ze sobą pomysłów na urozmaicenie zabawy i osadzenie jej w sieciowo-społecznym kontekście. Wszystko to pozwoli zbudować społeczność, i zachęcić graczy do przyjaznej rywalizacji co wydłuży żywotność gry.

24723246566182884994.png


live'>Shift 2 Unleashed zapowiada się bardzo obiecująco i nie powinien mieć problemów z zyskaniem wielu fanów nie tylko Shift'a czy Hot Pursuit'a, ale i Gran Turismo 5, które na PC dostępne nie jest. Twórcy, przede wszystkim założyli sobie za cel: poprawę niedociągnięć oraz wprowadzenie efektownych dodatków, co jeszcze bardziej przyciągnie masę graczy. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to dostaniemy widowiskową produkcję, która być może nie wgniecie nas w fotel, ale na pewno podniesie poziom adrenaliny, który zostanie w nas na długo.


Opracował i napisał: Sebastian "range'>Se3a" Cieślak

Inventer89 24. listopad 2010 2033 czytania 5 komentarze 0 oceny Drukuj

5 komentarze

Zostaw komentarz

Zaloguj się, aby napisać komentarz.
  • Matz
    Matz
    Bardzo ciekawie napisane Smile Krótko, ale więcej na temat tej gry na razie nie wiemy, więc myślę, że wyczerpałeś temat Grin Moja ocena (jak w szkole) = 5+/6

    Uważam, że porównywanie SHIFT2 do GT5 to wg mnie czysty absurd, te produkcje nie mają nic wspólnego między sobą poza tym, że się w nich ścigamy (jest jeszcze może kilka mniejszych podobieństw, ale w końcowym rozrachunku nie mają one znaczenia). Podstawową i jakże ważną w tym aspekcie różnicą jest fizyka jazdy. W SHIFcie mówi nam, że to arcade (dobra, powiedzmy, że nieco trudniejszy od tego casualowego), a w GT5, że to 100% symulator, kolejną może być czas przygotowania gry - SHIFT2 6 miesięcy (to jest po prostu śmieszne), GT5 6 lat. Jak to podkreślił ~pytownik, NFS to gra dla mas, choć nie usprawiedliwia to tak krótkiego czasu między premierami kolejnych części, EA po prostu chce zyskać dużo, małym wkładem i tak już jest niestety od czasu Undergrounda 1, po roku mieliśmy 2 i po kolejnym już MW itd itd. Grą podobnie wychodzącą do GT5 jest nasze kochane GTA <3, nie jest to co prawda różnica 6 lat, ale 2,3 są, po to, aby wykorzystać jej caluteńki potencjał Wink

    P.S. Chyba napiszę jakiś artykuł o tym problemie Smile
    - 07. grudzień 2010 12:19
  • Se3a
    Se3a
    Wiesz, porównywać można gdyż Shift to jak na razie jedyna obok Race Driver Grid, gra która może nam oddać w jakiejś części to co czują wszyscy posiadacze konsol i mających na swoich półkach Gran Turismo czy Forze Motorsport...
    - 07. grudzień 2010 14:40
  • Irson
    Irson
    Praca fajna, dobrze się czyta i na temat :]

    Matz, co do czasu przygotowania gry, zgodziłbym się z Tobą, gdyby HP i Shifta 2 przygotowywało to samo studio, ale tak nie jest. O shifcie 2 było już głośno kilka miesięcy temu, więc można wyjść z założenia że rozpoczęli nad nim prace już dawno. Ale i tak rok czasu to za mało, aby przygotować super gierke. Powinni przeznaczyć na to, "minimum" półtora roku. A z kolei GT5 robili za długo. Gra ma dużo błędów i samochody chyba najgorszej klasy i niektóre trasy wyglądają jakby były wycięte z gt4. Zrobienie dobrej gry nie zależy tylko od czasu, ale także od tego, ile pracy i serca włoży się w swoją prace. Grin
    - 07. grudzień 2010 17:44
  • Profesor
    Profesor
    Zapowiedź "Kozak" xD
    - 07. grudzień 2010 21:09
  • Radon
    Radon
    kozacka zapowiedź. Przekonała mnie bardziej do tej gry.
    - 06. styczeń 2011 17:15

Ocena zawartości jest dostępna tylko dla użytkowników. Proszę Zaloguj się lub Zarejestruj się by zagłosować.
10 (0)0 %
9 (0)0 %
8 (0)0 %
7 (0)0 %
6 (0)0 %
5 (0)0 %
4 (0)0 %
3 (0)0 %
2 (0)0 %
1 (0)0 %
Ostatnio poruszane tematy
 TematOstatni post
Witam :)
w Przedstaw się
23 1 AreQ
17-07-2019 00:05
własna playlista w grze
w Need for Speed Rivals
36 1 Inventer89
11-07-2019 19:22
Nie można zmienić sterowania
w Need for Speed (2015)
154 4 fallout5450
22-06-2019 12:06
Porzucone samochody
w Need for Speed Payback
222 3 michciu1907
19-06-2019 17:16
Problem ze sterowaniem w menu
w Need for Speed Carbon
109 4 michciu1907
17-06-2019 15:27
Problemy z Carbonem
w Need for Speed Carbon
88 0 Masno
13-06-2019 13:39
Porzucone samochody
w Need for Speed Payback
166 4 werner24
10-06-2019 18:53
Piosenka dnia
w Muzyka
342371 1408 Radzio
01-06-2019 17:49
Problem z kierownicą
w Need for Speed Most Wanted
89 0 Wafelek135
30-05-2019 17:45
Gdzie kupić?
w Need for Speed Underground 2
337 9 Inventer89
22-05-2019 06:55
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby opublikować wiadomość.
G
Gwozdek3 dni temu
No dokładnie, aż mnie gęsia skórka brała, jak słuchałem tego Tylera. Fajne są wyścigi terenowe, mapa i lista aut, ale te dwie rzeczy wcześniej wspominane, skutecznie mnie odpychają.
crizu
crizu3 dni temu
W paybacku nie podobaja mi sie dialogi, nie wiem czy tylko w polskim tlumaczeniu tak dennie brzmia... ale rozmowy miedzy postaciami w tej grze sa dla mnie na poziomie gnojkow z podstawowki
G
Gwozdek3 dni temu
Payback to najmniej lubiana przeze mnie odsłona. Serio, przy Undercoverze lepiej się bawiłem. Żenująca fabuła (cały motyw 'zemsty' taki z ... sami wiecie Smile) i głupie losowanie części swoje zrobiły.
A
AreQ4 dni temu
Złożyłem kompa za 2k +stare GPU tylko po to, żeby Payback działał. Skoro już grę kupiłem i nie mogłem zwrócić, to pasuje pograć, co nie?
Inventer89
Inventer894 dni temu
Minimum 30 FPS... marzenie ściętej głowy Grin No ale jeszcze 2-3 miesiące Smile Na razie szukam obudowy
crizu
crizu4 dni temu
a tak to okolo 80
crizu
crizu4 dni temu
to ja w krytycznych momentach mam 30FPS Pfft
Inventer89
Inventer894 dni temu
Ja też zmieniam. 15 FPSów podczas pościgów, to ciut za mało Smile
Radzio
Radzio4 dni temu
Dlatego ja gram na konsoli Grin Na PS3 przeszedłem 7 odsłon NFS. A co przerażające - na PS4 zaledwie 2 części! Tegoroczna będzie 3cia, a następna w 2021 roku to już PS5.
crizu
crizu5 dni temu
Na moim PC juz chyba nie pogram w nowego Payback ledwo daje rade
Inventer89
Inventer895 dni temu
Taki cykl życia portali danych serii Smile
Radzio
Radzio5 dni temu
Ożyje jak pokażą nowego NFS Wink
crizu
crizu5 dni temu
Czy to forum jeszcze zyje ?? Smile
Danio
Danio7 dni temu
Ciekawe czy jeszcze w lipcu coś powiedzą czy nadal cisza
Inventer89
Inventer897 dni temu
Trochę z tego licznika zrobiło się odliczanie do końca wakacji Smile
Inventer89
Inventer8910 dni temu
:O Ło Panie! Siema!
Sudri
Sudri11 dni temu
Akuku
Inventer89
Inventer8918 dni temu
Ben Walke jest na wakacjach, więc będzie ciężko
Radzio
Radzio19 dni temu
Jeszcze tylko 50 dni xd
Danio
Danio19 dni temu
Mogliby już coś powiedzieć o NFS więcej w pierwszej połowie lipca, ile można czekać Pfft
Inventer89
Inventer8929 dni temu
Siemanko Smile
Radon
Radon29 dni temu
Siemano ;D
Inventer89
Inventer891 miesiąc temu
Jest zbyt małe zainteresowanie. Zawsze się dziwiłem - po co się instaluje ten mod w przypadku obsługiwania rozdzielczości 16:9.
MadaFaster
MadaFaster1 miesiąc temu
będzie window mode dla prostreeta do pobrania w sekcji download?
Lee Rover Fural
Lee Rover Fural1 miesiąc temu
Rozwiązanie może i ciekawe, ale ile pokazują na targach i trailerach a ile faktycznie do gry zostanie zaimplementowane? Tak samo na pierwsze "Psy" był hajp a wyszła średniawa.
Ostatnie komentarze
Ostatnio dostępni
Luqgreg
Luqgreg
msg
E
ever27
msg
E
eldonb0a
msg
S
scarface964
msg
A
AreQ
msg
G
Gerhard447
msg
Pirr
Pirr
msg
M
MadMax14
msg
michciu1907
michciu1907
msg
Inventer89
Inventer89
msg
Nissan
Nissan
msg
K
kacper1255
msg
M
Mvniek
msg
O
OBIONE
msg
Albercikowski
Albercikowski
msg
A
Awhsest
msg
M
Miki1357
msg
crizu
crizu
msg
Radzio
Radzio
msg
L
Lloyd
msg
N
Nemmm21
msg
D
danioXD
msg
D
davec9a
msg
R
RaKu
msg
D
DesterloW
msg
Ankiety
Podoba Ci się nowa odsłona NFSZone.pl?