Oh no! Where's the JavaScript? Your Web browser does not have JavaScript enabled or does not support JavaScript. Please enable JavaScript on your Web browser to properly view this Web site, or upgrade to a Web browser that does support JavaScript.
Need for Speed (2019)
Need for Speed: Payback
Need for Speed: Edge
Need for Speed (2015)
Need for Speed: No Limits
Need for Speed (film)
Need for Speed: Rivals
Need for Speed: Most Wanted (2012)
Need for Speed: The Run
Shift 2: Unleashed
Need for Speed: Hot Pursuit (2010)
Need for Speed: World
Need for Speed: Nitro
Need for Speed: Shift
Need for Speed: Undercover
Need for Speed: ProStreet
Need for Speed: Carbon
Need for Speed: Most Wanted
Need for Speed: Underground 2
Need for Speed: Underground
Need for Speed: Hot Pursuit 2
Need for Speed: Porsche 2000
Need for Speed: Road Challenge
Need for Speed III: Hot Pursuit
Need for Speed II
The Need for Speed
GAMESCOM 2019
PREZENTACJA NEED FOR SPEED 2019
Artykuły

Need for Speed (2015) - Prowadzenie (poradnik)

Witajcie, fani NFS! Jestem Andy Manches, projektant w studiu GHOST. Cieszymy się, że oprócz innych fajnych opcji w najnowszej części Need for Speed powróci możliwość tuningu, obejmująca również zachowanie auta na ulicach Ventura Bay.


NFS - Need for Speed - Prowadzenie

Postawiliśmy na prostotę – do regulacji służy jeden suwak, na krańcach którego znajdują się opcje drift i przyczepność. Przeciągnięcie suwaka w jedną ze stron skonfiguruje znajdujące się niżej kontrolki – możesz dokonać ogólnych zmian w sposobie prowadzenia auta. Możesz też podejść do sprawy bardziej szczegółowo i wybrać ustawienia dla każdego z suwaków z osobna, by jak najlepiej wykorzystać możliwości swojego auta. W ten sposób masz szansę stać się mistrzem tuningu prowadzenia.

Osobiście radzę od razu rzucić się na głęboką wodę, próbować do woli różnych kombinacji i tuningować zgodnie z własnymi upodobaniami. Poniżej znajdziesz kilka porad, dzięki którym lepiej zrozumiesz niektóre opcje gry. Pamiętaj o kupnie wszystkich części ulepszających osiągi, aby móc do woli regulować suwaki i uzyskać dostęp do najbardziej ekstremalnych ustawień.

Wstęp
Aby skutecznie tuningować sposób prowadzenia auta, najprościej podzielić go na trzy etapy:
• jazda bez driftu (nazwiemy go fazą A)
• przejście w drift (faza B)
• zachowanie auta podczas driftu (faza C)
Każdy suwak odpowiadający za sposób, w jaki prowadzi się auto, zmienia jego zachowanie na co najmniej jednym z tych etapów.
Regulowanie sprawi, że suwak główny przesunie się w stronę driftu lub przyczepności. Da ci to ogólny obraz zachowań twojego auta, a także wpływu, jaki mają na nie poczynione przez ciebie zmiany. Choć suwak ten bywa pomocny, pamiętaj, że to tylko czubek góry lodowej. Regulacja poszczególnych suwaków pozwoli ci uzyskać upragniony rezultat na nieskończenie wiele sposobów.
Pamiętaj, że bazowy sposób prowadzenia każdego z aut jest nieco inny, co oznacza, że regulacja suwaków wpłynie na każde z nich inaczej.


NFS - Need for Speed - Prowadzenie

Asysta stabilności driftu [efekt: głównie w fazie C]
Asysta stabilności driftu – włączona czy nie? To jedna z najważniejszych decyzji, które musisz podjąć. Domyślnie opcja ta jest włączona, co umożliwia stabilne driftowanie w stylu NFS Rivals. Wyłączając tę opcję uzyskasz możliwość wykonywania głębszych driftów, zwiększysz jednak ryzyko wpadnięcia w poślizg. Musisz podjąć decyzję, czy warto ryzykować – po wyłączeniu asysty masz szansę uzyskać znacznie wyższe wyniki podczas zawodów w drifcie, trudniej ci jednak będzie zapanować nad autem.
Kolejnym czynnikiem, na który wpływa asysta kontroli driftu, jest zachowanie się auta podczas kontrowania w drifcie. Jeśli jest włączona, możesz w ten sposób wyjść z driftu i odzyskać przyczepność.
Jeśli zaś ją wyłączysz, możesz utrzymać kąt driftu lub nawet go zwiększyć, obracając koła w stronę, w którą porusza się auto, dzięki czemu zwiększysz jego przechył boczny. W takim przypadku najbezpieczniejszym sposobem na wyjście z driftu jest puszczenie pedału gazu.
Na koniec warto dodać, że po wyłączeniu asysty stabilności driftu możesz wykonać manewr zwany skandynawskim szarpnięciem.

Asysta driftu z hamowaniem [efekt: głównie w fazie B]
Opcja ta pozwala ci włączyć lub wyłączyć model jazdy, w którym wystarczy, że lekko naciśniesz hamulec i skręcisz kierownicę, żeby wejść w drift. Opcja ta domyślnie jest włączona, by ułatwić prowadzenie auta. Po jej wyłączeniu samochód będzie zachowywał się jak w starszych tytułach z serii NFS (Underground, MW i inne).
Samochód będzie stabilniej hamował, dzięki czemu bez problemu zwolnisz przed wejściem w zakręt i nie będziesz mieć problemu z precyzyjnym podążaniem za optymalnym torem jazdy. Model zachowań auta znany z ostatnich części gry na to nie pozwalał. Możesz wprawdzie wejść w drift, będzie to jednak wymagało mocnego szarpnięcia za hamulec ręczny.
Rzecz jednak w tym, że jeśli ustawisz auto tak, by przy skręcaniu kierownicy automatycznie wchodziło w drift, samochód zrobi to nawet z wyłączoną asystą driftu z hamowaniem. Nie ma więc znaczenia, czy wciśniesz hamulec, ponieważ wystarczy sam ruch kierownicą.


NFS - Need for Speed - Prowadzenie

Siła hamulca ręcznego [efekt: fazy A,B,C]
Może wydawać się dziwne, że niska siła hamulca ręcznego powiązana jest z driftem – można by się przecież spodziewać, że auto do driftów będzie potrzebowało jak najsilniejszego hamulca ręcznego. Jednak w przypadku Need for Speed mocny hamulec ręczny wiążę się z pewną przesadą. Powstający w rezultacie moment jest w stanie z łatwością obrócić auto o 180 stopni niezależnie od prędkości – jest to niezwykle ważne w przypadku rozgrywki w otwartym świecie z policją.
Hamulec ręczny o niskiej sile lepiej nadaje się do driftów, ponieważ jest on znacznie czulszy, dzięki czemu auto nie traci prędkości, jest jednak w stanie obrócić się na tyle mocno, by wejść w drift.
Odpowiednio wyregulowana siła hamulca może również pomóc ci łączyć ze sobą drifty wykonywane w różne strony, dzięki czemu zyskasz możliwość wykonywania fajnych manewrów w stylu gymkhany.

Kąt obrotu kierownicą [efekt: fazy A,B,C]
Zwiększenie kąta sterowania to popularna metoda tuningowania auta driftowego. W ten sposób możesz uzyskać wyższy kąt poślizgu podczas zakrętu, co zmniejszy nieco przyczepność, a następnie zapewnić sobie możliwość ustawienia kół zgodnie z kierunkiem jazdy, gdy już auto wejdzie w drift.
Osobiście jednak zauważyłem, że fajnie jest samodzielnie wyregulować to ustawienie, także w przypadku aut, których głównym atutem jest przyczepność.
Prowadzenie samochodu o wysokiej przyczepności może się kojarzyć ze starszymi grami z serii NFS, np. Underground. Pedał hamulca służył w nich do kontroli prędkości w zakrętach – nie do rozpoczynania driftów. Prawie niemożliwe było też wejście w drift za pomocą samych manewrów kierownicą – do tego służył przede wszystkim hamulec ręczny.
Obecnie masz możliwość powrotu do tego stanu rzeczy, jeśli wybierzesz pełną przyczepność. Ze swojej strony dodam, że auta stuningowane w ten sposób prowadzą się jak dla mnie nieco zbyt sztywno – zwłaszcza, gdy osiągają niewiarygodnie wysokie prędkości.
Jeśli twoje odczucia są podobne, spróbuj wybrać pełną przyczepność, a następnie zmień kąt obrotu na szeroki. Ten dodatkowy kąt może ci się przydać, jeśli poprzednio twoje auto miało skłonność do podsterowności.


NFS - Need for Speed - Prowadzenie

Ciśnienie w przednich/tylnych oponach [efekt: fazy A,B,C]
Do twojej dyspozycji są dwa suwaki regulujące ciśnienie w oponach – jeden dla opon przednich, drugi dla tylnych. Najlepiej potraktować je jako modyfikatory przyczepności, umożliwiające precyzyjne wyregulowanie przyczepności dla nowych opon, z których korzystasz.
Nieważne, czy zmniejszysz przyczepność z tyłu auta, czy też zwiększysz przyczepność z przodu, efekt będzie podobny. Przód stanie się bardziej stabilny, co będzie miało wpływ na prędkość auta na zakrętach, a w przypadkach ekstremalnych możesz także wejść w drift, mocniej obracając kierownicę.
Tak samo jest też w drugą stronę. Bardziej stabilny tył sprawi, że wejście w drift stanie się trudniejsze, a auto będzie bardziej stabilne. Dzięki temu możesz sprawić, że twoje auto będzie bardziej przewidywalne, a jego tor jazdy stanie się dokładniejszy.
Pamiętaj o kupnie wszystkich części ulepszających osiągi, aby móc do woli regulować suwaki i uzyskać dostęp do najbardziej ekstremalnych ustawień.

Radzio 17. maj 2015 2118 czytania 0 komentarze Drukuj

0 komentarze

Zostaw komentarz

Zaloguj się, aby napisać komentarz.
  • Brak komentarzy. Może chcesz dodać swój?

Ostatnio poruszane tematy
 TematOstatni post
Witam :)
w Przedstaw się
20 1 AreQ
17-07-2019 00:05
własna playlista w grze
w Need for Speed Rivals
31 1 Inventer89
11-07-2019 19:22
Nie można zmienić sterowania
w Need for Speed (2015)
153 4 fallout5450
22-06-2019 12:06
Porzucone samochody
w Need for Speed Payback
219 3 michciu1907
19-06-2019 17:16
Problem ze sterowaniem w menu
w Need for Speed Carbon
109 4 michciu1907
17-06-2019 15:27
Problemy z Carbonem
w Need for Speed Carbon
85 0 Masno
13-06-2019 13:39
Porzucone samochody
w Need for Speed Payback
165 4 werner24
10-06-2019 18:53
Piosenka dnia
w Muzyka
342291 1408 Radzio
01-06-2019 17:49
Problem z kierownicą
w Need for Speed Most Wanted
89 0 Wafelek135
30-05-2019 17:45
Gdzie kupić?
w Need for Speed Underground 2
328 9 Inventer89
22-05-2019 06:55
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby opublikować wiadomość.
G
Gwozdek2 dni temu
No dokładnie, aż mnie gęsia skórka brała, jak słuchałem tego Tylera. Fajne są wyścigi terenowe, mapa i lista aut, ale te dwie rzeczy wcześniej wspominane, skutecznie mnie odpychają.
crizu
crizu2 dni temu
W paybacku nie podobaja mi sie dialogi, nie wiem czy tylko w polskim tlumaczeniu tak dennie brzmia... ale rozmowy miedzy postaciami w tej grze sa dla mnie na poziomie gnojkow z podstawowki
G
Gwozdek2 dni temu
Payback to najmniej lubiana przeze mnie odsłona. Serio, przy Undercoverze lepiej się bawiłem. Żenująca fabuła (cały motyw 'zemsty' taki z ... sami wiecie Smile) i głupie losowanie części swoje zrobiły.
A
AreQ2 dni temu
Złożyłem kompa za 2k +stare GPU tylko po to, żeby Payback działał. Skoro już grę kupiłem i nie mogłem zwrócić, to pasuje pograć, co nie?
Inventer89
Inventer892 dni temu
Minimum 30 FPS... marzenie ściętej głowy Grin No ale jeszcze 2-3 miesiące Smile Na razie szukam obudowy
crizu
crizu3 dni temu
a tak to okolo 80
crizu
crizu3 dni temu
to ja w krytycznych momentach mam 30FPS Pfft
Inventer89
Inventer893 dni temu
Ja też zmieniam. 15 FPSów podczas pościgów, to ciut za mało Smile
Radzio
Radzio3 dni temu
Dlatego ja gram na konsoli Grin Na PS3 przeszedłem 7 odsłon NFS. A co przerażające - na PS4 zaledwie 2 części! Tegoroczna będzie 3cia, a następna w 2021 roku to już PS5.
crizu
crizu3 dni temu
Na moim PC juz chyba nie pogram w nowego Payback ledwo daje rade
Inventer89
Inventer893 dni temu
Taki cykl życia portali danych serii Smile
Radzio
Radzio4 dni temu
Ożyje jak pokażą nowego NFS Wink
crizu
crizu4 dni temu
Czy to forum jeszcze zyje ?? Smile
Danio
Danio6 dni temu
Ciekawe czy jeszcze w lipcu coś powiedzą czy nadal cisza
Inventer89
Inventer896 dni temu
Trochę z tego licznika zrobiło się odliczanie do końca wakacji Smile
Inventer89
Inventer899 dni temu
:O Ło Panie! Siema!
Sudri
Sudri9 dni temu
Akuku
Inventer89
Inventer8917 dni temu
Ben Walke jest na wakacjach, więc będzie ciężko
Radzio
Radzio18 dni temu
Jeszcze tylko 50 dni xd
Danio
Danio18 dni temu
Mogliby już coś powiedzieć o NFS więcej w pierwszej połowie lipca, ile można czekać Pfft
Inventer89
Inventer8928 dni temu
Siemanko Smile
Radon
Radon28 dni temu
Siemano ;D
Inventer89
Inventer8930 dni temu
Jest zbyt małe zainteresowanie. Zawsze się dziwiłem - po co się instaluje ten mod w przypadku obsługiwania rozdzielczości 16:9.
MadaFaster
MadaFaster31 dni temu
będzie window mode dla prostreeta do pobrania w sekcji download?
Lee Rover Fural
Lee Rover Fural1 miesiąc temu
Rozwiązanie może i ciekawe, ale ile pokazują na targach i trailerach a ile faktycznie do gry zostanie zaimplementowane? Tak samo na pierwsze "Psy" był hajp a wyszła średniawa.
Ostatnie komentarze
Ostatnio dostępni
Inventer89
Inventer89
msg
Nissan
Nissan
msg
D
DesterloW
msg
Pirr
Pirr
msg
A
AreQ
msg
P
patrykweremij
msg
Kakarotto18
Kakarotto18
msg
N
Nemmm21
msg
E
elhebano
msg
crizu
crizu
msg
K
KitsunePhantomFox
msg
X
xkulson
msg
S
scarface964
msg
Radzio
Radzio
msg
K
kicaj9
msg
Luqgreg
Luqgreg
msg
D
danioXD
msg
S
Szymon12125
msg
zbiku12
zbiku12
msg
Z
zyskowsky
msg
V
vaperek122
msg
L
Lloyd
msg
K
Kocyku
msg
XXXEMDEKAXXX
XXXEMDEKAXXX
msg
G
Gwozdek
msg
Ankiety
Podoba Ci się nowa odsłona NFSZone.pl?