Oh no! Where's the JavaScript? Your Web browser does not have JavaScript enabled or does not support JavaScript. Please enable JavaScript on your Web browser to properly view this Web site, or upgrade to a Web browser that does support JavaScript.
Need for Speed (2019)
Need for Speed: Payback
Need for Speed: Edge
Need for Speed (2015)
Need for Speed: No Limits
Need for Speed (film)
Need for Speed: Rivals
Need for Speed: Most Wanted (2012)
Need for Speed: The Run
Shift 2: Unleashed
Need for Speed: Hot Pursuit (2010)
Need for Speed: World
Need for Speed: Nitro
Need for Speed: Shift
Need for Speed: Undercover
Need for Speed: ProStreet
Need for Speed: Carbon
Need for Speed: Most Wanted
Need for Speed: Underground 2
Need for Speed: Underground
Need for Speed: Hot Pursuit 2
Need for Speed: Porsche 2000
Need for Speed: Road Challenge
Need for Speed III: Hot Pursuit
Need for Speed II
The Need for Speed
EA PLAY 2019
PREZENTACJA NEED FOR SPEED 2019
Artykuły

Need for Speed (2015) - Prowadzenie (poradnik)

Witajcie, fani NFS! Jestem Andy Manches, projektant w studiu GHOST. Cieszymy się, że oprócz innych fajnych opcji w najnowszej części Need for Speed powróci możliwość tuningu, obejmująca również zachowanie auta na ulicach Ventura Bay.


NFS - Need for Speed - Prowadzenie

Postawiliśmy na prostotę – do regulacji służy jeden suwak, na krańcach którego znajdują się opcje drift i przyczepność. Przeciągnięcie suwaka w jedną ze stron skonfiguruje znajdujące się niżej kontrolki – możesz dokonać ogólnych zmian w sposobie prowadzenia auta. Możesz też podejść do sprawy bardziej szczegółowo i wybrać ustawienia dla każdego z suwaków z osobna, by jak najlepiej wykorzystać możliwości swojego auta. W ten sposób masz szansę stać się mistrzem tuningu prowadzenia.

Osobiście radzę od razu rzucić się na głęboką wodę, próbować do woli różnych kombinacji i tuningować zgodnie z własnymi upodobaniami. Poniżej znajdziesz kilka porad, dzięki którym lepiej zrozumiesz niektóre opcje gry. Pamiętaj o kupnie wszystkich części ulepszających osiągi, aby móc do woli regulować suwaki i uzyskać dostęp do najbardziej ekstremalnych ustawień.

Wstęp
Aby skutecznie tuningować sposób prowadzenia auta, najprościej podzielić go na trzy etapy:
• jazda bez driftu (nazwiemy go fazą A)
• przejście w drift (faza B)
• zachowanie auta podczas driftu (faza C)
Każdy suwak odpowiadający za sposób, w jaki prowadzi się auto, zmienia jego zachowanie na co najmniej jednym z tych etapów.
Regulowanie sprawi, że suwak główny przesunie się w stronę driftu lub przyczepności. Da ci to ogólny obraz zachowań twojego auta, a także wpływu, jaki mają na nie poczynione przez ciebie zmiany. Choć suwak ten bywa pomocny, pamiętaj, że to tylko czubek góry lodowej. Regulacja poszczególnych suwaków pozwoli ci uzyskać upragniony rezultat na nieskończenie wiele sposobów.
Pamiętaj, że bazowy sposób prowadzenia każdego z aut jest nieco inny, co oznacza, że regulacja suwaków wpłynie na każde z nich inaczej.


NFS - Need for Speed - Prowadzenie

Asysta stabilności driftu [efekt: głównie w fazie C]
Asysta stabilności driftu – włączona czy nie? To jedna z najważniejszych decyzji, które musisz podjąć. Domyślnie opcja ta jest włączona, co umożliwia stabilne driftowanie w stylu NFS Rivals. Wyłączając tę opcję uzyskasz możliwość wykonywania głębszych driftów, zwiększysz jednak ryzyko wpadnięcia w poślizg. Musisz podjąć decyzję, czy warto ryzykować – po wyłączeniu asysty masz szansę uzyskać znacznie wyższe wyniki podczas zawodów w drifcie, trudniej ci jednak będzie zapanować nad autem.
Kolejnym czynnikiem, na który wpływa asysta kontroli driftu, jest zachowanie się auta podczas kontrowania w drifcie. Jeśli jest włączona, możesz w ten sposób wyjść z driftu i odzyskać przyczepność.
Jeśli zaś ją wyłączysz, możesz utrzymać kąt driftu lub nawet go zwiększyć, obracając koła w stronę, w którą porusza się auto, dzięki czemu zwiększysz jego przechył boczny. W takim przypadku najbezpieczniejszym sposobem na wyjście z driftu jest puszczenie pedału gazu.
Na koniec warto dodać, że po wyłączeniu asysty stabilności driftu możesz wykonać manewr zwany skandynawskim szarpnięciem.

Asysta driftu z hamowaniem [efekt: głównie w fazie B]
Opcja ta pozwala ci włączyć lub wyłączyć model jazdy, w którym wystarczy, że lekko naciśniesz hamulec i skręcisz kierownicę, żeby wejść w drift. Opcja ta domyślnie jest włączona, by ułatwić prowadzenie auta. Po jej wyłączeniu samochód będzie zachowywał się jak w starszych tytułach z serii NFS (Underground, MW i inne).
Samochód będzie stabilniej hamował, dzięki czemu bez problemu zwolnisz przed wejściem w zakręt i nie będziesz mieć problemu z precyzyjnym podążaniem za optymalnym torem jazdy. Model zachowań auta znany z ostatnich części gry na to nie pozwalał. Możesz wprawdzie wejść w drift, będzie to jednak wymagało mocnego szarpnięcia za hamulec ręczny.
Rzecz jednak w tym, że jeśli ustawisz auto tak, by przy skręcaniu kierownicy automatycznie wchodziło w drift, samochód zrobi to nawet z wyłączoną asystą driftu z hamowaniem. Nie ma więc znaczenia, czy wciśniesz hamulec, ponieważ wystarczy sam ruch kierownicą.


NFS - Need for Speed - Prowadzenie

Siła hamulca ręcznego [efekt: fazy A,B,C]
Może wydawać się dziwne, że niska siła hamulca ręcznego powiązana jest z driftem – można by się przecież spodziewać, że auto do driftów będzie potrzebowało jak najsilniejszego hamulca ręcznego. Jednak w przypadku Need for Speed mocny hamulec ręczny wiążę się z pewną przesadą. Powstający w rezultacie moment jest w stanie z łatwością obrócić auto o 180 stopni niezależnie od prędkości – jest to niezwykle ważne w przypadku rozgrywki w otwartym świecie z policją.
Hamulec ręczny o niskiej sile lepiej nadaje się do driftów, ponieważ jest on znacznie czulszy, dzięki czemu auto nie traci prędkości, jest jednak w stanie obrócić się na tyle mocno, by wejść w drift.
Odpowiednio wyregulowana siła hamulca może również pomóc ci łączyć ze sobą drifty wykonywane w różne strony, dzięki czemu zyskasz możliwość wykonywania fajnych manewrów w stylu gymkhany.

Kąt obrotu kierownicą [efekt: fazy A,B,C]
Zwiększenie kąta sterowania to popularna metoda tuningowania auta driftowego. W ten sposób możesz uzyskać wyższy kąt poślizgu podczas zakrętu, co zmniejszy nieco przyczepność, a następnie zapewnić sobie możliwość ustawienia kół zgodnie z kierunkiem jazdy, gdy już auto wejdzie w drift.
Osobiście jednak zauważyłem, że fajnie jest samodzielnie wyregulować to ustawienie, także w przypadku aut, których głównym atutem jest przyczepność.
Prowadzenie samochodu o wysokiej przyczepności może się kojarzyć ze starszymi grami z serii NFS, np. Underground. Pedał hamulca służył w nich do kontroli prędkości w zakrętach – nie do rozpoczynania driftów. Prawie niemożliwe było też wejście w drift za pomocą samych manewrów kierownicą – do tego służył przede wszystkim hamulec ręczny.
Obecnie masz możliwość powrotu do tego stanu rzeczy, jeśli wybierzesz pełną przyczepność. Ze swojej strony dodam, że auta stuningowane w ten sposób prowadzą się jak dla mnie nieco zbyt sztywno – zwłaszcza, gdy osiągają niewiarygodnie wysokie prędkości.
Jeśli twoje odczucia są podobne, spróbuj wybrać pełną przyczepność, a następnie zmień kąt obrotu na szeroki. Ten dodatkowy kąt może ci się przydać, jeśli poprzednio twoje auto miało skłonność do podsterowności.


NFS - Need for Speed - Prowadzenie

Ciśnienie w przednich/tylnych oponach [efekt: fazy A,B,C]
Do twojej dyspozycji są dwa suwaki regulujące ciśnienie w oponach – jeden dla opon przednich, drugi dla tylnych. Najlepiej potraktować je jako modyfikatory przyczepności, umożliwiające precyzyjne wyregulowanie przyczepności dla nowych opon, z których korzystasz.
Nieważne, czy zmniejszysz przyczepność z tyłu auta, czy też zwiększysz przyczepność z przodu, efekt będzie podobny. Przód stanie się bardziej stabilny, co będzie miało wpływ na prędkość auta na zakrętach, a w przypadkach ekstremalnych możesz także wejść w drift, mocniej obracając kierownicę.
Tak samo jest też w drugą stronę. Bardziej stabilny tył sprawi, że wejście w drift stanie się trudniejsze, a auto będzie bardziej stabilne. Dzięki temu możesz sprawić, że twoje auto będzie bardziej przewidywalne, a jego tor jazdy stanie się dokładniejszy.
Pamiętaj o kupnie wszystkich części ulepszających osiągi, aby móc do woli regulować suwaki i uzyskać dostęp do najbardziej ekstremalnych ustawień.

Radzio 17. maj 2015 2058 czytania 0 komentarze Drukuj

0 komentarze

Zostaw komentarz

Zaloguj się, aby napisać komentarz.
  • Brak komentarzy. Może chcesz dodać swój?

Ostatnio poruszane tematy
 TematOstatni post
Need For Speed Underground 2
w Need for Speed Underground 2
65 9 Inventer89
22-05-2019 06:55
Obniżka na wykupienie 90dni...
w Need for Speed No Limits
33 2 suhotnik
20-05-2019 19:47
Pytanie o VIP Level 4
w Need for Speed No Limits
1338 6 suhotnik
19-05-2019 11:50
Download
w Need for Speed Carbon
205 1 Inventer89
04-05-2019 16:55
Przerywniki ze spolszczeniem
w Need for Speed Most Wanted
122 2 Wiatraczeg
26-04-2019 22:52
Uruchomienie gry na Windows 10
w Need for Speed Underground
657 6 Plajer
22-04-2019 02:00
Pleas update your nvidia ge...
w Need for Speed Payback
355 3 Kuchsee
18-04-2019 22:16
Nieprawidłowa zawartość kar...
w Need for Speed No Limits
338 2 suhotnik
01-03-2019 15:50
Problem z dźwiękami NFS U2
w Need for Speed Underground 2
252 2 Sivio
22-02-2019 20:13
Szukam Audi S4 B5 do UG2
w Need for Speed Underground 2
605 1 sejmo
16-02-2019 21:17
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby opublikować wiadomość.
Kuchsee
Kuchsee1 dzień temu
akurat payback jest latwiejszy na klawiaturze niż na padzie XD
A
AreQ1 dzień temu
Jak się całe życie gra na klawiaturze to w nowe tytuły też da się grać. Nie chce mi się kupować specjalnie pada do 1-2 gier więc gram tak.
I
ilumix1 dzień temu
Ja jeszcze niedawno grałem w payback na klawiaturze bo trochę mi się zeszło zanim znalazłem działający sposób na emulować DS3 na Windows 10.
Radzio
Radzio1 dzień temu
Kto gra w gry wyścigowe na klawiaturze xdd Jeszcze w te starsze NFSy to jakoś dało radę, ale tera... panie Grin
Inventer89
Inventer892 dni temu
Na padzie do XO.
Kuchsee
Kuchsee2 dni temu
zakładam, że grasz na klawiaturze?
Inventer89
Inventer892 dni temu
Shift 2 - jedyny NFS, którego kupiłem i do dziś nie ruszyłem. W Shifcie 1 mam koło 42%. Po prostu nie ten typ gry. Ale zamierzam przejść obie gry na 100%.
MadaFaster
MadaFaster2 dni temu
I to brakowało w G2, ale dwójka też ma swoje plusy :p
MadaFaster
MadaFaster2 dni temu
Mnie tam jakoś pierwszy Grid bawił. Touge, Styl wolny w drifcie, wyścigi po SF i Le Mans w całym 24 godzinnym (co prawda przyspieszonym) cyklu to były naprawdę zajebiste rzeczy moim zdaniem
Kuchsee
Kuchsee3 dni temu
grid zawsze był średni, ta gra to jeszcze większy arcade niż nowe nfsy xDDD
Radzio
Radzio3 dni temu
Rozgrywkę z GRID widziałem i mi się nie podoba. Ani to Gran Turismo ani NFS Shift 2, jakoś nie czuję tego.
Radzio
Radzio3 dni temu
Mam nadzieję, że równo za tydzień tj. 29 maja coś się zadzieje Smile
Danio
Danio3 dni temu
Grid już pokazał gameplay (premiera we wrześniu), NFS pewnie będzie miał premierę w listopadzie, a tu dalej cisza Pfft
MadaFaster
MadaFaster4 dni temu
Też miło wspominam pierwszego Gdrida, ale po przeżyciach z G2 trochę boli mnie zmienili handling autek na złe xP
michciu1907
michciu19074 dni temu
Świetnie! Bardzo mnie cieszy że tą serię chcą reaktywować, bo miło ją wspominam Smile
MadaFaster
MadaFaster4 dni temu
Nom, motyw wyścigu w nocy + uszkodzenia jak wyrwany z S2U. I znowu tak harde arcade'owe sterowanie T_T
Radzio
Radzio4 dni temu
Nowy GRID zapowiedziany. Widzieliście? Strasznie mi przypomina Shift 2 Grin
I
ilumix5 dni temu
Na forum. Nawet gdy wybiorę "load more items" to nic się nie dzieje. https://imgur.com...
Pirr
Pirr5 dni temu
ilumix - a w którym konkretnie? Na forum, w showroomie, w dreamshotach czy gdzieś indziej?
I
ilumix5 dni temu
Inventer89 - w dziale Need for Speed Payback nie działa przejście na drugą stronę cały czas jest 1 z 2. Poza tym nie wiem czy to problem czy taka fizyka tego Nissana?
Inventer89
Inventer895 dni temu
ilumix - jeśli masz problem, poszukaj odpowiedzi na forum lub załóż nowy temat. 25. to sobota, więc raczej mało prawdopodobne.
Danio
Danio5 dni temu
Skoro nadal cisza o nowym NFS, to myślę, że ujawnią go 25 maja w 25 rocznicę serii Grin
michciu1907
michciu19075 dni temu
Pobaw się tuningiem w jeździe dowolnej (strzałkę na padzie trzeba którąś nacisnąć o ile dobrze pamiętam)
I
ilumix5 dni temu
siema, gra tutaj ktoś jeszcze w payback? bo mam problem w Nissanie GT-R który nie chce skręcać.
Lee Rover Fural
Lee Rover Fural6 dni temu
Z tego co kojarzę z obserwacji zanim się zarejestrowałem to na pewno Siekierka był nr 1 i Chad_MC. No i Allure teraz, nie wiedziałem nawet.
Ostatnie komentarze
Ostatnio dostępni
G
Gorovitz
msg
Danio
Danio
msg
A
AreQ
msg
S
syd922sq
msg
milek334
milek334
msg
I
ilumix
msg
Luqgreg
Luqgreg
msg
Mangatorh
Mangatorh
msg
Inventer89
Inventer89
msg
Chad_MC
Chad_MC
msg
B
Broadwater7
msg
M
mic
msg
D
DiXXo
msg
Kuchsee
Kuchsee
msg
nfszonka
nfszonka
msg
M
MARDUDII
msg
Kakarotto18
Kakarotto18
msg
Radzio
Radzio
msg
D
Degoriol
msg
Pirr
Pirr
msg
E
epgwfwtvy30
msg
K
Krime
msg
W
Waniliowy
msg
S
syd522hj
msg
H
Hipplerc
msg
Ankiety
Podoba Ci się nowa odsłona NFSZone.pl?