Need for Speed 2019
Need for Speed Payback
Need for Speed Edge
Need for Speed
Need for Speed No Limits
Need for Speed (film)
Need for Speed Rivals
Need for Speed Most Wanted (2012)
Need for Speed The Run
Shift 2 Unleashed
Need for Speed Hot Pursuit (2010)
Need for Speed World
Need for Speed Nitro
Need for Speed Shift
Need for Speed Undercover
Need for Speed ProStreet
Need for Speed Carbon
Need for Speed Most Wanted
Need for Speed Underground 2
Need for Speed Underground
Need for Speed Hot Pursuit 2
Need for Speed Porsche 2000
Need for Speed Road Challenge
Need for Speed III: Hot Pursuit
Need for Speed II
The Need for Speed
  • sr_3042
  • sr_3041
  • sr_3040
  • sr_3039
  • sr_3038
  • sr_3037
  • sr_3036
  • sr_3035
  • sr_3034
  • sr_3033
  • sr_3032
  • sr_3031
  • sr_3030
  • sr_3029
  • sr_3028
  • sr_3027
  • sr_3026
  • sr_3025
  • sr_3024
  • sr_3023

Need for Speed Underground 2 - Recenzja

Need for Speed Underground okazał się strzałem w dziesiątkę. Gra sprzedała się w niespotykanej wcześniej liczbie egzemplarzy. Undergroundowy klimat i nielegalne wyścigi niemalże całkowicie zawładnęły umysłami graczy. Nic więc dziwnego, że Electronics Arts nie przeszło obok tego obojętnie i postanowiło wydać drugą część tego hitu - Need for Speed Underground 2.

Choć na rynku pojawiły się gry innych firm czerpiących całymi garściami z pomysłu EA (jak chociażby Juiced), żadna z tych produkcji nie odniosła większego sukcesu.
Need for Speed Underground 2 można zdefiniować krótko: Underground do kwadratu. Twórcy przenieśli z pierwowzoru wszystko co najlepsze, poprawiając przy okazji dźwięk i grafikę, usunęli niedoróbki, a także dodali mnóstwo ficzerów urozmaicających grę.

O tym, że Need for Speed Underground 2 jest ścisłą kontynuacją jedynki, dowiadujemy się wybierając tryb kariery. Fabuła (która swoją drogą jest znacznie bardziej rozbudowana od poprzedniczki) stanowi kontynuację wydarzeń, jakie miały miejsce w Olympic City: po zdobyciu samochodu Eddiego staliśmy się gwiazdą ulicznych wyścigów i regularnie pisały o nas największe magazyny motoryzacyjne. Niestety, nasz sukces nie trwał długo. Jeden z kierowców postanowił wyeliminować nas z undergroundowego życia. W efekcie ulegamy wypadkowi, a nasza kariera w Olympic City zostaje zakończona. Pół roku później wylatujemy do Bayview w celu poukładania swojego życia. Na parkingu lotniska czeka na nas należący do Rachel, przyjaciółki Samanthy z Olympic City, Nissan 350Z. Prowadząc go możemy wziąć udział w kilku wyścigach, a następnie udać się do salonu samochodowego w celu wybrania swojego samochodu.


Lista pojazdów dostępnych w grze wzrosła do dwudziestu siedmiu plus dwóch dodatkowych modeli dostępnych w zależności od regionu. I ponownie prym wiodą samochody japońskich koncernów, choć ich udział procentowy już tak nie razi. Jeśli zaś chodzi o klasę tych aut, to niewiele się w tej kwestii zmieniło. W dalszym ciągu są to w większości budżetowe pozycje. Sporą niespodzianką jest obecność trzech SUV-ów - i bynajmniej nie są one po to, by sztucznie podnieść liczbę pozycji na liście - część wyścigów jest dostępna wyłącznie po wybraniu którejś z tych olbrzymich bestii.

Największą nowością Undergrounda 2 jest możliwość swobodnej jazdy po mieście. Do dyspozycji mamy całkiem duży i zróżnicowany teren: od dzielnicy przemysłowej, przez centrum miasta, aż po kręte trasy na zboczach gór. Oczywiście, nie od razu będziemy mieli do dyspozycji całe miasto - poszczególne dzielnice otwierają się przed nami w miarę postępu kariery. Możliwość swobodnego przemieszczania się znacznie wpłynęła na rozgrywkę, ponieważ teraz praktycznie każde działanie (np. rozpoczęcie wyścigu) wymaga dojechania we wskazane miejsce. Na szczęście twórcy gry dali nam do dyspozycji system GPS, który po zaznaczeniu celu, wskaże najkrótszą drogę. Swobodne poruszanie się po mieście z początku daje wiele frajdy, jednak wraz z postępem kariery staje się coraz bardziej niechcianym elementem towarzyszącym każdemu wyścigowi. Szczególnie gdy ten znajduje się na drugiej stronie miasta.


Liczba wyścigów w grze jest ogromna. W trybie kariery, by się ścigać, musimy najpierw dojechać w określone miejsce. Większość wyścigów jest zaznaczona na mapie, jednak jest też kilkadziesiąt ukrytych, które samodzielnie musimy zlokalizować. Gra oferuje nam kilka rodzajów wyścigów, w tym te, znane już z poprzedniej części gry: tor, sprint, drift, drag i próba czasowa. Ten pierwszy to klasyczny wyścig składający się z kilku okrążeń. Sprint polega na przejeździe z jednego punktu do drugiego po z góry wytyczonej trasie. Drag to typowy wyścig na 1/4 mili z użyciem manualnej skrzyni biegów. W drifcie czas odgrywa rolę drugorzędną. Tu najważniejsze są punkty zdobywane podczas ślizgów. Im dłuższy i bardziej skomplikowany drift, tym zdobywamy więcej punktów. Pewną nowością w grze jest Street-X. To wyścig składający się z kilku okrążeń, ale rozgrywany na niewielkich, zamkniętych torach. Dodatkowo, na czas jego trwania dezaktywowane jest nitro. W próbach czasowych naszym jedynym przeciwnikiem jest czas. Na dodatek nie ma wyznaczonej konkretnej trasy dojazdu do celu. Ten rodzaj wyścigów pojawia się tylko przy okazji zdobywania okładek magazynów i DVD, a także w celu uzyskania unikalnych części do samochodu. Co jakiś czas możemy brać udział w Lidze Nielegalnych Wyścigów (URL) - turnieju składającym się z kilku wyścigów rozgrywanych na zamkniętych torach. Zupełną nowością są wyścigi Outrun. Polega on na zbliżeniu się podczas zwykłej jazdy po mieście do potencjalnego rywala i zasygnalizowaniu, że chcemy się z nim ścigać. Wyścig kończy się, gdy jeden z zawodników wyprzedzi przeciwnika na odległość jednej mili.

To, co odróżnia Undergrounda, od poprzednich Need for Speedów, to tuning. Jeśli ktoś myślał, że nie można stworzyć bardziej szczegółowego trybu modyfikacji niż ten z jedynki, to jest w dużym błędzie. Twórcy gry postanowili nie przebierać w środkach i to co nam zaproponowali, przeszło wszelkie wyobrażenie. Teraz mamy np. możliwość zamontowania neonu nie tylko pod samochodem, ale też w silniku, czy w bagażniku. A jeśli Wam mało, to w bagażniku możecie zamontować kilka głośników, ekranów LCD czy butli z nitrem. Ponieważ drzewo modyfikacji znacznie się rozrosło, twórcy gry postanowili podzielić je na 4 grupy i w trybie kariery każdą z grup umieścić w innym sklepie w Bayview. W sklepie tuningowym kupujemy części wpływające na osiągi samochodu. By pomalować jakikolwiek fragment czy kupić naklejki, udajemy się do sklepu graficznego. Nowe zderzaki, spoilery i wloty powietrza nabywamy w sklepie z karoserią, a modyfikacji wnętrza dokonujemy z kolei w sklepie z dodatkami. Każdy sklep ma kilka lokalizacji, dzięki czemu nie ma większych problemów z dojazdem. Sam tuning pełni w grze dość istotną rolę. Kupując pakiety silnika, skrzyni biegów lub turbo możemy znacznie zwiększyć moc naszych czterech kółek do tego stopnia, że praktycznie całą karierę na poziomie łatwym i średnim możemy przejść kierując jedynie dwoma samochodami. Z kolei tuning wizualny jest niezbędny do zdobywania okładek magazynów i DVD, zaś te są potrzebne, by przejść grę. Wspomniane okładki również przeszły modyfikację. Niestety w dalszym ciągu nie mamy możliwości wybierania modelek i ich pozycji, ale możemy za to odpowiednio przygotować nasz samochód do zdjęcia przestawiając go w ładniejsze miejsce lub otwierając drzwi i stuningowany wcześniej bagażnik.


Oprawa graficzna względem pierwszej części uległa poprawie, choć nie ma jakiś ogromnych różnic. Samochody prowadzone zarówno przez nas jak i przeciwników są bardzo szczegółowo odwzorowane. Ponieważ pojazdy są licencjonowane, nie mamy co liczyć na jakiekolwiek zniszczenia w przypadku zderzenia. Jedynymi efektami kolizji jest dźwięk tłuczonego szkła oraz pękająca na kilka sekund szyba. Przynajmniej tyle mogła zrobić EA w tej kwestii. Nie można się też przyczepić do otoczenia - układ ulic i budynków jest przemyślany i odpowiednio dobrany. Na pochwałę zasługują też warunki atmosferyczne, których zmiana następuje płynnie, a krople deszczu padające na ekran monitora są znakomicie odwzorowane. Najgorzej wypadły pojazdy ruchu publicznego - wyglądają jak kartonowe pudła i nijak mają się do poziomu szczegółowości pozostałej części gry.

Model jazdy jest typowo arcade'owy, toteż samochody prowadzi się łatwo i przyjemnie. Nikogo nie powinny też dziwić zbyt długie drifty nawet podczas zwykłej jazdy po mieście. Niestety trzeba uważać na hamulec ręczny - używanie jego na zakrętach bardziej przeszkadza niż pomaga.

Electronics Arts zawsze przywiązywało ogromną wagę do ścieżki dźwiękowej. Nie inaczej jest i tym razem. Utwory zostały podzielone na dwie grupy: w menu gry i tuningu usłyszymy wolniejsze, typowo hiphopowe kawałki, natomiast na ulicach Bayview jazdę umilą nam bardziej żwawe, rockowe utwory. W jedynce wielu graczy narzekało na dość płytkie i prawie identyczne odgłosy samochodów. Teraz wyraźnie słychać różnicę, a gdy jeszcze wymienimy silnik, skrzynię biegów i turbo, to przy dodaniu gazu usłyszymy ryk, jakim nie pogardziłaby część sportowych aut.

Bez wątpienie Need for Speed Underground 2 jest bardzo udaną produkcją. Twórcy wyciągnęli właściwe wnioski i poprawili niedogodności z jedynki. Dodanie swobodnej jazdy urozmaiciło rozgrywkę, szczególnie w wyzwaniach Outrun, w których długość i trasy wyścigów zależą od startujących. I mimo, że gra jest tylko rozwinięciem pomysłu sprzed roku, prezentuje się świetnie. Zapraszam na ulice Bayview - naprawdę warto.




Dodaj komentarz
2 / 18
0 / 21
2 / 47
19 / 3097
3 / 100
2 / 100
2 / 286
9 / 1112
2 / 336
902 / 138575
6 / 2779
1 / 244
5 / 354
4 / 458
1 / 241
1 / 255
0 / 326
2 / 398
0 / 205
1 / 337
avatar
Radzio
15-02-2019 17:01
Co to za szit xd
avatar
sebastianek
13-02-2019 23:10
Need For Speed Nation Uśmiech
https://www.youtube.com/watch?v=GTJ-grAX88o
avatar
Inventer89
12-02-2019 16:47
Będzie o tym news, zwłaszcza że jest więcej informacji
avatar
KRATOS_WIELKI_
12-02-2019 14:02
Lotus Exige w edycji walentynkowej znajduje sie ----no wlasnie po co o tym pisac :-)
avatar
Inventer89
11-02-2019 19:15
Rotacje samochodów zataczają już trzecie koło. Od nowego roku już skupiamy się na informacjach o NFS 2019, dlatego przestały się pojawiać informacje o cotygodniowej rotacji porzuconego samochodu. Co innego, gdy pojawi się samochód z nowym malowaniem.
avatar
KRATOS_WIELKI_
11-02-2019 11:02
Radzio moze i masz racje ze sie powtarzaja w kolko i ile mozna pisac--gram dopiero od stycznia 2019 i jak przegladalem strone do do dnia porzuconego lamborgini lokalizacje nie powtarzaly sie w kolko??? czy moze w starym roku kolko bylo bardziej kanciaste??----ok juz sie nie czepiam bo to malo wazne--wiecej nie bede zawracal DUPY
avatar
Inventer89
10-02-2019 20:37
Cała redakcja jest zaangażowana w "ważne rzeczy" UÅ›miech
avatar
Radzio
10-02-2019 20:08
Przecież te auta i lokalizacje powtarzają się w kółko - ile można o tym pisać. Mamy ważniejsze rzeczy do robienia o czym przekonacie się niebawem Z przymrużeniem oka
avatar
KRATOS_WIELKI_
10-02-2019 18:41
Jak widac sezon ogorkowy trwa nadal jak to ktos napisal--ostatnia informacja na temat porzuconego auta jest z 29.12.2018--jak widac w tym roku jest to juz nie wazne --no coz fajnie bylo ale.........
avatar
KRATOS_WIELKI_
09-02-2019 16:25
witam -podpowie moze kto -w jakim rejonie szukac kolejnego auta??
avatar
damiano123
09-02-2019 11:09
XD
avatar
Inventer89
05-02-2019 22:37
Konferencja jeszcze trwa
avatar
Kuchsee
05-02-2019 22:11
bf tez to samo, tylko zmienia cyfrę xD
avatar
MadaFaster
05-02-2019 22:09
już sobie to wyobrażam
"To będzie to samo, tylko zmienimy rok XD"
avatar
Inventer89
05-02-2019 22:06
Omówili BF, teraz mówią o FIFie
avatar
Inventer89
05-02-2019 22:05
Trwa przedstawianie wyników finansowych przez EA. Podczas tej prezentacji poznamy gry, króre wyjdą w ciągu następnych 12 miesięcy.
avatar
Kuchsee
05-02-2019 22:00
chyba nic się nie stało xD
avatar
MadaFaster
05-02-2019 21:57
Po co, jak za ponad 2 minuty poznamy odpowiedź xD
avatar
Inventer89
05-02-2019 20:54
Pytacie, jakie wydarzenie odlicza ten licznik. Mała podpowiedź: poszukajcie archiwalnych newsów z przełomu stycznia i lutego i napiszcie, czego dotyczą UÅ›miech
avatar
KRATOS_WIELKI_
31-01-2019 19:45
znalazlem auto jest z prawej strony mapy w poblizu jednego z naszych garazy -garazy jest 4 wiec nie bedzie trudno znalesc--niestety nie potrafie zrobic linka wiec pomagam jak potrafie Fajne
Ostatnie komentarze
Inventer89
13-02-2019 15:19
Darkos211
09-02-2019 12:35
Inventer89
07-02-2019 18:08
michciu1907
07-02-2019 11:06
Kamilos446
03-02-2019 21:39
Kakarotto18
03-02-2019 20:50
piatek1
31-01-2019 10:15
piatek1
31-01-2019 10:14
Gregi
27-01-2019 22:38
Kubaa
23-01-2019 21:00
MadaFaster
22-01-2019 16:34
Inventer89
18-01-2019 20:35
MadaFaster
17-01-2019 22:24
Inventer89
15-01-2019 21:09
JulekJDM
10-01-2019 20:05
Inventer89
09-01-2019 23:24
Kuchsee
09-01-2019 22:19
MCMruYT
08-01-2019 16:30
robert23bryla
08-01-2019 05:40
BacaQ
07-01-2019 06:46
Radzio
03-01-2019 21:38
zbiku12
02-01-2019 15:31
Radzio
29-12-2018 18:46
Inventer89
29-12-2018 18:28
zbiku12
29-12-2018 16:36
Twój ulubiony członek ekipy to:

Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.


Archiwum ankiet
Ostatnio dostępni użytkownicy
PSP
Polska Strefa Pr?dko?ci
Sponsor
Meta Tags
nfs need for speed polska forum download support pomoc nfs 2019 paypack nfs 2016 nfs 2015 edge no limits rivals most wanted 2012 the run hot pursuit 2010 world carbon most wanted 2005 underground 2