Oh no! Where's the JavaScript? Your Web browser does not have JavaScript enabled or does not support JavaScript. Please enable JavaScript on your Web browser to properly view this Web site, or upgrade to a Web browser that does support JavaScript.
Need for Speed: Heat
Need for Speed: Payback
Need for Speed: Edge
Need for Speed (2015)
Need for Speed: No Limits
Need for Speed (film)
Need for Speed: Rivals
Need for Speed: Most Wanted (2012)
Need for Speed: The Run
Shift 2: Unleashed
Need for Speed: Hot Pursuit (2010)
Need for Speed: World
Need for Speed: Nitro
Need for Speed: Shift
Need for Speed: Undercover
Need for Speed: ProStreet
Need for Speed: Carbon
Need for Speed: Most Wanted (2005)
Need for Speed: Underground 2
Need for Speed: Underground
Need for Speed: Hot Pursuit 2
Need for Speed: Porsche 2000
Need for Speed: Road Challenge
Need for Speed III: Hot Pursuit
Need for Speed II
The Need for Speed
Blog

Darek Zabrocki - Concept Artist

Inventer89Inventer89 Napisane przez 10 miesiące temu
Koncept Artyści odgrywają bardzo ważną rolę w grach komputerowych. Jedną z takich osób jest Darek Zabrocki - młody i utalentowany Polak, który miał przyjemność pracować przy produkcji Need for Speed Payback.



Jak długo jesteś Koncept Artystą?

Grafiką zajmuję się od 2006/2007 roku, profesjonalnie od ponad 6 lat. Pracowałem nad wieloma projektami z firmami takimi jak 20th Century Fox, Warner Bros, EA Games, Blur, CD Projekt, Paramount Pictures, Framestore, MPC, Ubisoft, Sony. W ostatnich miesiącach głównie 20th Century Fox - pracujemy nad filmem, ale jeszcze to trochę potrwa - planujemy premierę w okolicy 2020 roku.



Jak dostałeś się do Ghost Games i jak wyglądała tam Twoja praca?

Dyrektor Artystyczny znalazł mnie w Internecie, a cały proces rekrutacji zlecił swojemu head hunterowi. W większości sytuacji to właśnie osoby decyzyjne przy projekcie - producent lub reżyser znajduje Cię, bo musi sobie dobrać osoby, które w danym momencie pasują do stylistyki, osoby którym chcą powierzyć swoją wizję. Współpraca z EA układała się bardzo dobrze - udostępnili mi apartament, był podstawiony samolot, taksówki. Oczywiście dbanie o pracownika jest zależne od szczebla, ale życzę sobie i innym, by tak każda firma traktowała pracownika. Z EA pracowałem ponad rok - od początku 2017 roku. Dużo rzeczy mieli z Need for Speed (2015), jak modele samochodów, modyfikacje. Względem innych produkcji, dość późno wykorzystali koncept artystów, ale to też jest taka specyficzna produkcja, gdyż prócz samych lokacji, zbyt dużo się nie wymyśli. Nie tworzy się nowych modeli, jedynie części do tuningu zewnętrznego. Jest dużo bardziej intensywny okres produkcyjny. Tworząc lokacje bardzo mocno bazowaliśmy na Las Vegas, ale to Las Vegas miało być trochę wyimaginowane. Musiałem stworzyć reinterpretację tego miejsca ze względu na licencje. Do tego zaprojektowanie krajobrazów wiąże się z troszeczkę inną pracą, dużo bardziej kreatywnym podejściem niż do samego tuningu. Need for Speed jest na tyle specyficzną produkcją, że osoba, która projektuje samochody czy tuninguje je, jest tak samo potrzebna jak osoba, która projektuje mapy. Samochody w tej grze odgrywają główną rolę, ale po jakimś świecie w tej grze musimy się poruszać i tu już wkraczam ja. Need for Speed jest dość przyziemną produkcją - tu nie ma nieograniczonej swobody twórczej, bo to musi być wszystko w miarę realistyczne. Lokacje powinny przypominać te rzeczywiste, nie może być jakiś wyolbrzymionych, nierealistycznych krajobrazów, ani elementów Sci-Fi, dlatego ta produkcja jest dość specyficzna i nie dziwię się, że koncept artyści dość późno do tej produkcji dołączają. W Halo, Assassin's Creed, Doom, czy Quake koncept artyści są zatrudniani dużo wcześniej, bo tam że by cokolwiek powstało, musi być zarys tego jaki będzie charakter np. architektury, czy styl designu, cała estetyka projektu, która jest bardzo ważna na początku, a Need for Speed to samochody i świat oparty o rzeczywistość. Nasza rola jest dość ograniczona w takich produkcjach. Dla kontrastu w Maze Runner: Death Cure projektowałem całe miasto. Tam jako podstawę posłużyło nam miasto Vancover, ale tylko pod kątem infrastruktury, rozstawu ulic, a budynki mogłem już na swój sposób designować, dodawać elementy, projektować cały ten świat, więc praktycznie miałem nieograniczoną swobodę działania.







Czyli stworzyłeś to miasto, które widzimy w grze?

Tak, jako bazę mieliśmy Vegas, ale w bardzo dużym stopniu pozmienialiśmy te elementy. Na tyle, że można powiedzieć, że stworzyłem to miasto. To wszystko jest bardzo przyziemne, do tego stopnia, że może się wydawać, że to nie jest praca koncept artystów. Projektowania jest dużo, choć mniej w porównaniu do innych, niewyścigowych gier. W NFS bardzo dużą rolę w późniejszym etapie produkcji odgrywała też moja pomoc całemu zespołowi, który tworzył cinematic. Pomagałem m. in. w oświetleniu, gradacji, budowaniu klimatu, doświetlaniu całej lokacji w danym shocie, bo to wszystko miało być bardzo filmowe. Miałem o tyle fajnie, że dyrektor artystyczny dał mi wolną rękę do tego, żebym nadzorował pewne decyzje pod kątem np. światła, czy budowania takiej filmowości w cutscenkach. My (jako zespół cinematic - przyp. red.) wkraczamy w dość późny okres produkcji, gdzie już np. świat i samochody są już stworzone, a my tę produkcję dopieszczamy, tworzymy ją bardziej filmową, dajemy lepsze kolory, bardziej dynamiczne oświetlenie. Do pewnego momentu jest projektowanie świata, a potem to się zamienia w korygowanie prac innych osób, np. tworzących animacje, film lub daną scenerię, jeśli to nie wygląda tak dobrze jak na koncepcie. Poprawiamy to, robimy to bardziej artystyczne, na tyle by była ona ciekawsza.



Jesteś autorem grafik koncepcyjnych do NFS Payback - dużo ich było?

Stworzyłem około 300-400 konceptów. Do sieci wypuściłem kilkanaście grafik reprezentujących wizję, która spełniła się w grze. Wiele prac było bardzo szkicowych. Tak było m.in. w przypadku postaci - zaprojektowałem ich ok. 100. Każdy z bohaterów był w około 15 wersjach. Finalnie wybrano pięciu bohaterów i po 1-2 strojach dla każdego z nich. Niestety nie mogę upublicznić tych strojów, które nie uzyskały akceptacji - studio zastrzega sobie do nich prawo. Nie można upubliczniać każdej pracy, ponieważ czasami wykorzystuje te pomysły w następnych grach. Generalnie wszystkie moje koncepty szły przez dział marketingowy, który musiał zaakceptować jakie auto może być na koncepcie. Gdy tworzymy koncepty, gra ma przede wszystkich wyglądać dobrze - w tym momencie nie myślimy o tym, czy gra posiada licencję na dany model samochodu. Czasami koncept trzeba zmienić pod kątem użytych aut.



Wspomniałeś, że pracowałeś dla CD Projektu…

Tak, robiłem okładkę do dodatku Krew i wino. Studio podesłało mi 2 pomysły. Jednym z nich był obecny, na którym Geralt siedzi na tronie. Rozwinąłem ten pomysł. Podesłałem również kilka innych, swoich szkiców, ale studio je odrzuciło.







Dowiedziałem się, kto użycza swój głos głównym bohaterom i okazało się, że wizerunek aktorów został przeniesiony do gry.

Zgadza się, nad postaciami pracowaliśmy przez ok. miesiąc. Mieliśmy wstępny casting aktorów. Potem casting się zmieniał, bo niektórzy aktorzy nie mogli, inni byli za drodzy, było dużo tasowań. Ale było z góry określone, że ma być mechanik w określonym wieku, główny bohater - chłopak w wieku 25-30 lat, luźny styl, kobieta z lekkim pazurem, itp. I na podstawie szczegółowych wytycznych od mojego art. dyrektora, robiłem koncepty różnych wariacji, różnego ubioru, łącznie z kolorami oraz wzorami koszulek i spodni. Oczywiście w wyniku zmian obsady musiałem na wcześniej stworzone koncepty nakładać twarze nowych aktorów.



Z którego konceptu do Need for Speed Payback jesteś najbardziej dumny?

Stworzyłem kilka ciekawych konceptów związanych z lotniskiem, ale najbardziej podoba mi się ta oficjalna. Programiści bardzo dobrze odwzorowali lotnisko na podstawie tego konceptu. To niesamowite, jak dokładnie można odtworzyć w grze koncept, który wykonałeś!



W którym momencie tworzenia gry producent zleca wykonanie grafik?

W większości koncepty tworzy się na początku produkcji. Inaczej jest przy pracy nad grami - tu trzeba konceptować cały czas. Pomoc grafików i designerów jest ważna przez cały czas. W filmach jest inaczej. Zazwyczaj jest okres preprodukcji, gdzie piczuje się projekt do studia, które ma go finansować. Po akceptacji jest okres preprodukcji, w której przygotowuje się propsy, lokacje, wygląd postaci, przeciwników, pojazdy itd. Graficy robią ostateczne wersje tła, mappaintingi lub podmalówki np. efektów specjalnych. Cały okres projektowania odbywa się na początku. Przy produkcji gier koncepty są tworzone na początku i w czasie produkcji. Grafika koncepcyjna przekazuje wizje, które są urzeczywistniane przez programistów oraz animatorów i analogicznie zaczyna się budowa świata. Często koncept trzeba douzupełnić i znów przekazać do realizacji. Praca grafika koncepcyjnego trwa dłużej niż w filmach i jest nieodzowną częścią produkcji, która cały czas się rozwija.



Podczas całej produkcji Need for Speed Payback miałem dostęp do builda gry. Mogliśmy latać po mapie, patrzeć co się w danej chwili zmienia w grze, np. jak nasze koncepty zostawały zaimportowane do świata. Możesz np. zrobić dane ujęcie z gry i na nim tworzyć, malować design danego budynku, dodać światło. Gorzej jest w przypadku pracy zdalnej, część pracy zrobiłem zdalnie, ze swojego studia. Wówczas musiałem prosić kolegów z zespołu, albo art. Dyrektora, żeby mi wysyłał screenshoty z gry. Czasami się wciąga ludzi, designerów, koncept artystów designerów w jak najwcześniejszy etap produkcji, bo każdy może jakiś fajny pomysł podrzucić i może to dać do myślenia producentowi czy reżyserowi na tyle, że zostaną one wprowadzone do produkcji.







Twórczość Darka możecie podziwiać na jego oficjalnej stronie oraz na Instagramie.

Jeśli chcielibyście zgłębić wiedzę na temat koncept artu, zapraszamy na oficjalną stronę szkoły Focal Point. Możecie ją także śledzić na Instagramie i Facebooku.

O mnie Inventer89

Na stronie jestem jako Super administrator. Na stronie jestem od: 26-09-2010. . Mieszkam w: Warszawa. Możesz do mnie pisać na mój adres e-mail: pgdanski@hotmail.com

Komentarze

Zaloguj się, aby napisać komentarz.
  • Brak komentarzy. Może chcesz dodać swój?

Ostatnio poruszane tematy
 TematOstatni post
nfs the run autolog dodawan...
w Need for Speed The Run
4 0 marcinesq92
25-08-2019 08:49
[Ankieta] Kolekcja gier z serii Need ...
w Ogólnie o serii NFS
554 2 michciu1907
23-08-2019 20:17
Siemanko!
w Przedstaw się
33 3 Inventer89
21-08-2019 21:37
Kariera w grze
w Need for Speed Most Wanted ...
86 2 Wiatraczeg
14-08-2019 21:11
Porzucone samochody
w Need for Speed Payback
404 5 Inventer89
28-07-2019 16:14
Piosenka dnia
w Muzyka
346303 1409 Radon
27-07-2019 22:02
Witam :)
w Przedstaw się
146 1 AreQ
17-07-2019 00:05
własna playlista w grze
w Need for Speed Rivals
130 1 Inventer89
11-07-2019 19:22
Nie można zmienić sterowania
w Need for Speed (2015)
262 4 fallout5450
22-06-2019 12:06
Porzucone samochody
w Need for Speed Payback
421 3 michciu1907
19-06-2019 17:16
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby opublikować wiadomość.
Radzio
Radzio2 godziny temu
Kuchsee - dla mnie projekty KS są absolutnie niesamowite i bardzo się jaram że w końcu trafią do gry Smile
Adamo
Adamo9 godziny temu
A mi weszło bez problemu screen z tel i już 😋
Inventer89
Inventer8910 godziny temu
Hmmmm... dziwne, prześlij mi pliki na mail(malpka)nfszone.pl. Robiliśmy wiele testów i wszystko było ok. Grin tak, zaszyfrował się
Kuchsee
Kuchsee10 godziny temu
inventer, chyba zaszyfrowałeś ten link xD
Kuchsee
Kuchsee10 godziny temu
khyzyl saleem był niepotrzebny, wszystkie jego części wyglądają dziwnie jakby w ogóle nie pasowały do samochodu, ale jak się komuś podobają to niech będą
Siekierka
Siekierka10 godziny temu
Gucio - albo masz gotowe rozwiązanie online do kompresji PNG czyli chyba pngpanda, jakoś tak, albo Photoshop, eksportuj albo alt+ctrl+shift+W i przy ustawieniach .png zaznaczasz bodajże 8-bitowe.
MadaFaster
MadaFaster11 godziny temu
kurde no, JPEGów nie przyjmuje, PNG zmniejszyłem do 1800x900 i ważą max 3,7 MB sztuka i nie idzie Angry
MadaFaster
MadaFaster12 godziny temu
...jak przerzucanie firmowych wlep wdłuż osi x i y czy niemożność kolorowania napisów mimo że są z sekcji gdzie można im zmieniać kolor xP
MadaFaster
MadaFaster12 godziny temu
to tam małe piwo, bo musisz obserwować listę. Bardziej mnie irytuje np że front czy tył nie uwzględnia oklejania dokładek jakie są w Volvo chociażby czy inne niuanse...
Adamo
Adamo12 godziny temu
Ale jeden minus dla h studio nie jest zaznaczona aktywna warstwa i nie wiadomo co aktualnie można edytowac
nasti888
nasti88812 godziny temu
Hejka. Khyzyk Saalem zrobił moim zdaniem świetną robotę dla NFS HeatWink auto na nocnych screenach wyglądają genialnie.
Adamo
Adamo12 godziny temu
Komentujecie moja furkę😁
Inventer89
Inventer8913 godziny temu
4K i 5 MB - to nasze limity
S
SlavicBoy14 godziny temu
Czy tylko mnie denerwuje brak po raz kolejny większej ilości niskich spoilerow i fajnie stylizowanych lotek? Znowu skupili się na tych wielkich skrzydłach... z tego co wiem sporo osób o to prosilo.
MadaFaster
MadaFaster15 godziny temu
No ja coś tam lepię przy Volvo XD
AuresR
AuresR18 godziny temu
https://m.youtube...amp;t=131s ciekawy wywiad, kilka ciekawych newsoów!
Slight
Slight18 godziny temu
Jaaa taki edytor na telefony dali? Chyba też coś wyskrobie haha ;D
Adamo
Adamo1 dzień temu
NFS heat schowroom
Adamo
Adamo1 dzień temu
Pierwsza fura z NFS zaliczona Smile
Sebagts
Sebagts2 dni temu
Witajcie Mała aktualizacja Smile https://nfszone.p...post_26976
Inventer89
Inventer892 dni temu
Jeśli macie jakieś nagrania Heat warte przejrzenia, podrzucajcie je tu https://nfszone.pl/forum/thread/1467/...d=0#post_0.
Siekierka
Siekierka2 dni temu
W Forzie za dużo do roboty, za dużo aut, nie wiadomo co robić. I nie da się wejść pograć 10 minut.
Kuchsee
Kuchsee2 dni temu
forza nie umywa się do nfs? xD
Adamo
Adamo2 dni temu
nara czas spać zaglądne tu jeszcze czasemGrin
Adamo
Adamo2 dni temu
A pracuje w holandi wynajmuje mieszkanie w niemczech i nie bardzo jest czas ale cos mnie tknęło żeby tu zaglądnąćPfft jakiś sentyment mam do tejgo portalu Grin
Ostatnie komentarze
Ostatnio dostępni
R
RLuqaz
msg
AuresR
AuresR
msg
Ziutek68
Ziutek68
msg
Bazyl
Bazyl
msg
Szymongie
Szymongie
msg
N
Nemmm21
msg
Inventer89
Inventer89
msg
Radzio
Radzio
msg
M
marcinesq92
msg
S
SlavicBoy
msg
nasti888
nasti888
msg
Danio
Danio
msg
Adamo
Adamo
msg
MadaFaster
MadaFaster
msg
A
Aleksy132
msg
P
Pepciu98
msg
Wyroba96
Wyroba96
msg
Siekierka
Siekierka
msg
Kuchsee
Kuchsee
msg
Matt26
Matt26
msg
Mangatorh
Mangatorh
msg
Tobiasz Malicki
Tobiasz Malicki
msg
R
RudyKN46
msg
Kajmanv8
Kajmanv8
msg
G
Grzesiu03
msg
Ankiety
Podoba Ci się nowa odsłona NFSZone.pl?