Oh no! Where's the JavaScript? Your Web browser does not have JavaScript enabled or does not support JavaScript. Please enable JavaScript on your Web browser to properly view this Web site, or upgrade to a Web browser that does support JavaScript.
Need for Speed (2019)
Need for Speed: Payback
Need for Speed: Edge
Need for Speed (2015)
Need for Speed: No Limits
Need for Speed (film)
Need for Speed: Rivals
Need for Speed: Most Wanted (2012)
Need for Speed: The Run
Shift 2: Unleashed
Need for Speed: Hot Pursuit (2010)
Need for Speed: World
Need for Speed: Nitro
Need for Speed: Shift
Need for Speed: Undercover
Need for Speed: ProStreet
Need for Speed: Carbon
Need for Speed: Most Wanted
Need for Speed: Underground 2
Need for Speed: Underground
Need for Speed: Hot Pursuit 2
Need for Speed: Porsche 2000
Need for Speed: Road Challenge
Need for Speed III: Hot Pursuit
Need for Speed II
The Need for Speed
EA PLAY 2019
PREZENTACJA NEED FOR SPEED 2019

NFS ProStreet a Windows 8.1

Ostatnia aktualizacja 4 lata temu
P
Udało mi się odkopać konto tutaj więc od razu przejdę do sedna.
Jak wiemy, ProStreet nie był pisany pod Windowsa 7 ani nawet 8, ale taki MoH Allied Assault także, a jednak działa. Moje pytanie brzmi, jak po ludzku odpalić ProStreeta na Win 8.1 bo to co on mi teraz wyprawia przechodzi ludzkie pojęcie(chodź jeszcze jest CoD 2, nawet nie pytajcie się jakim gównem to jest).

- Instalacja przebiega poprawnie. Patch 1.1 także(instalowany "bo patch" i w celu późniejszego unlocku dlc)
- Gra czasem się uruchamia.
- Jeśli tak: jest spowolniona w menu, w wyścigu ograniczona do 30 fpsów, nie pozwala zmienić opcji graficznych(crash), a dłuższe zasiedzenie się w menu może także powodować crash. Dość powszechny błąd po wyścigowy("Kontynuuj" jest nie aktywne) i chyba jeszcze próba przywrócenia zminimalizowanej gry kończy się crashem.
- Jeśli nie: "Gra nie jest przeznaczona na systemy 95, 98....bla bla bla. Zaktualizuj system."

Ogólnie, wiele wskazuje na to, że to wina po prostu systemu i karty graficznej(jest za mocna, a przynajmniej tak mi się wydaje). I taki szczegół, systemowa zgodność to kpina.

System jak i komputer świeży i oryginalny, ProStreet także, płytka raczej bez większych rys bo też jest dość świeża.
Intel i5 4690K
8 GB RAM
Asus Strix GTX970

Ps: Może się przyda, ale wątpię: w tym samym momencie na kompie(jak i tej samej partycji) mam zainstalowanego U2, MW05 i Carbona, wszystkie działają dobrze(MW ma jakieś humory, ale z cyklu: nie masz płyty w napędzie), wszystkie z podbitą rozdzielczością do 1680x1050(dostępną dla ProStreeta normalnie).
M
Naprawdę dziwna sprawa. U mnie na Windows 8.1 64-bit gra śmiga, że aż miło. Gram na laptopie z i7-4700MQ i GT755M. I nie sądzę, żeby to była wina karty - nie spotkałem się jeszcze z przypadkiem, żeby "za mocne" GPU robiło takie jaja. Spróbuj: a) odpalić grę jako administrator b) poszukać cracka No DVD i za jego pomocą odpalić grę. Ja z niego korzystam i gra działa OK*. Możliwe, że to zabezpieczenia gry wchodzą w konflikt z Windowsem, to się zdarza przy starych grach.

Błąd "powyścigowy" zdarza się chyba u większości graczy, jedyną radą na niego jest odczekać parę sekund i dopiero wtedy klikać "Kontynuuj".

* Żeby nie było niedomówień - grę mam oryginalną, mogę zrobić zdjęcie pudła i płyty na dowód; cracków używam wyłącznie z wygody, żebym nie musiał wraz ze swoim laptopem taszczyć wagonu płyt.
Inventer89
A odpalałeś grę bez patcha?

Czy zmieniałeś zgodność systemu na Windows Vista (bez SP i z SP)?

Te 30 FPS wygląda na czasami występujący problem z załączaniem się zintegrowanej karty graficznej zamiast dedykowanej. Ale to problem występujący w laptopach, a tu widzę stacjonarkę. Chyba, że masz płytę główną z Intelem.
i50.tinypic.com/qs3xp5.jpg
P
Spróbowałem z crackiem, efekt jest taki, że gra owszem uruchamia się. Ale dostaje zajoba kiedy chcę przejść do głównego menu("Kontynuuj" nie reaguje). Dla testu wywaliłem profil i podczas tworzenie nowego profilu gra była spowolniona do takiego stopnia, że założenie profilu zajęło mi chyba 2 minuty, a nie, nawet nie skończyłem go zakładać. Tło ładuje się na moich oczach, kolejne kliki ładują się także powoli, ale wpisanie nazwy działa normalnie, lecz dalej nic nie działa bo gra znów nie reaguje, bądź jak przed chwilą, wyrzuca. Próbowałem też nie zakładać nowego profilu, zatrzymał mnie komunikat patcha z podziękowaniami.

Zgodność próbowałem na XP z SP3, Viscie, a także Viscie z SP1 i SP2.

Bez patcha zaraz spróbuję, chodź pewnie skończy się na cracku i podobnych problemach.

I fakt, mam Intela(i5 tak?) ale w moim laptopie widzę 2 karty graficzne(HD3000 i GT520M), a w komputerze widzę tylko GTXa 970(tak samo na starszym konfiguracją kompie z i5 2500K i GTX560, tam na Windowsie 7 gra crashowała na początku, później było wszystko dobrze).

Wpadłem na pomysł który może być rozwiązaniem, chodzi mi tu o monitor. W menu mam ponad 3k fpsów(gdzie na wyścigu 30 miałem, na minimalnych) a mimo wszystko gra zamiast zabójczo migać, jest spowolniona(chodź kiedy udawało mi się dostać do menu, grafiki w tle migały standardowo, co zawsze ratowałem Vsyncem), do tego zauważyłem że to animowane tło jest problematyczne przez jego oskryptowanie z menu...zszedłem z tematu. Może monitor jest konfliktowy? To 22 calowy SyncMaster 226bw Samsunga, wpadłem na to gdyż dość niedawno na słabszym sprzęcie(póki nie kupiłem tego) kłócił się z piracką TrackManią United Forever(bez aktualizacji), gra potrafiła zmieniać kolory(np. wjazd do tunelu na krajobrazie Snow najpierw robił obraz czarno-biały, później wracał do normy, wszystko płynnie i "bezbłędnie"). Chodź Nations Forever działała normalnie. Albo monitor, albo sterowniki, tak uważam.

Najpierw zobaczę co z wersją 1.0, później, podłączę go pod mój mniejszy monitor(19 cali 1280x1024)

Edit: 1.0 nic nie zmienia, gra dalej chodzi powoli w prawie 4k fpsów, udało mi się przeklikać do menu, i to czego się spodziewałem, wybierać opcje mogę szybko, prawie dostałem się do dnia wyścigów, lecz nastąpił crash zaraz po załadowaniu pierwszej trasy, dla testu zmniejszyłem trochę osiągi swojej karty(jest od początku lekko podkręcona) ale to też nic nie dało. Mniejszy monitor też. Mnie to ewidentnie wygląda na kartę bądź sterowniki. Zobaczę jeszcze, czy uda mi się gdzieś znaleźć parametr do uruchamiania który wymuszał 60 fps, tak jak kombinowano przy Rivalsie.
Inventer89
Wysoka liczba FPSów w menu to norma. Nie wiem czy to nie wina którejś z aktualizacji do Windows 8.1 (lub w ogóle samej 8.1), bo u mnie też występuje ten problem, a tę grę spokojnie bez problemu uruchamiałem wcześniej na Windows 8.0.
i50.tinypic.com/qs3xp5.jpg
P
Ktoś rzucił opcja odpalenia "Zapobiegania wykonywania danych" dla pliku .exe ProStreeta, nic to nie dało. Ciekawe co powie w przyszłości Windows 10.
P
Dobra, jest jakiś progres.
W Nvidi wymusiłem synchronizację pionową(do tego potrójne buforowanie), gra nagle ożyła, lecz wciąż wywala przy jakiejkolwiek zmianie ustawień, znaczy, robi to dziwnie, przykład z przed chwili: wszedłem normalnie w grafikę, w otoczenie i włączyłem oświetlenie, oświetlenie się zmieniło po czym jest freeze, mogę zmieniać opcję więc schodzę raz w dół, klikam enter, wciąż działa(ale na ekranie freeze), przechodzę na ostatnią opcje(możliwe że ustawienie wysokie czy coś) klik w enter i mam crash. Raz robi tak, raz inaczej, wiem że jakiekolwiek spaskowanie jej nie wchodzi w grę, crash od samego powrotu. Btw, fpsy spadły do 60, nie 4k więc jednak sporo leżało po stronie karty(można mieć za mocny sprzęt, ciekawe tylko dlaczego takie Diablo wyświetla się tylko w 20 fps(bez zmian niczego, nawet zgodność nie była potrzebna). Co do crashów, zobaczy się co dadzą zgodności, reinstale w innych zgodnościach i oczywiście patch i ewentualne cracki.

Sry za brak edita, ale trzeba zwrócić uwagę.

Edit: ani crack, ani 1.1 nie naprawiły wysypywania się gry, ona wciąż freezuje i dalej wiadomo, a nie mogę jej odpalić w trybie zgodności bo wtedy nie wiem dlaczego wyłącza mi vsync z nvidii i nic nie mogę zrobić.
Inventer89
V-sync to dostosowanie liczby FPSów gry do odświeżania monitora (zazwyczaj 60). Walczyłem 2 dni i wygląda na to, że jest to problem ze sterownikami/kartą graficzną nVidii. U mnie gra działa i nie wywala tylko wtedy, gdy uruchamiam ją na zintegrowanym Intelu. Każda próba odpalenia gry na nVidii kończy się komunikatem proces nfs.exe zakończył pracę. Wszystko robiłem na wersji 1.1 DVD.
i50.tinypic.com/qs3xp5.jpg
P
To muszę przeprowadzić inny test, w tym momencie nie możliwy. Zobaczyć, czy to wina sterowników dla Win8, czyli efekt będzie taki, że na Win7 przy tej samej konfiguracji kompa będzie działać. Czy też wina karty i jej sterowników, to znaczy że przy moim GTXie nie odpali nigdzie wcale.
Chyba pozostaje mi chyba uruchomić Intel HD w moim procku, bo musi się jakoś dać. ProStreeta powinien uciągnąć spokojnie.
Inventer89
Intel HD 4000 ciągnie w 30 FPS (swoją drogą nigdy nie zwracałem uwagi, że gra ma ogranicznik FPSów) na Full HD, wyłączony AA (i nie ma opcji, żeby go włączyć), wszystko na max.
i50.tinypic.com/qs3xp5.jpg
P
30 FPS zauważyłem po instalacji patcha 1.1, to chyba jego wina.
Co do grafiki, ciekawe jak ją włączyć w desktopie, bo chwila szukania w necie m nie pomogła(laptop wykrywa ją automatycznie, to wiem).
Inventer89
Klikasz prawym na ikonie EXE gry i wybierasz Uruchom z procesorem graficznym i potem wybierasz odpowiednią kartę graficzną. Jeśli chcesz na stałe to zmienić, to klikasz na Zmień domyślny procesor graficzny. Otwiera się Panel Sterowania nVidia. W Zarządzaniu ustawieniami 3D w karcie Ustawienia programu odszukujesz Need for Speed ProStreet i w sekcji 2 wybierasz Zintegrowana karta graficzna. W ten sposób gra zawsze będzie się uruchamiać na danej karcie grafiki.
i50.tinypic.com/qs3xp5.jpg
M
Spróbowałem odpalić u siebie tego NFS-a po paru tygodniach niegrania i rzeczywiście, zaczął się sypać - co jest o tyle dziwne, że wcześniej na tym samym sprzęcie działał prawidłowo. Wiecie, co u mnie pomogło? Zmiana nazwy pliku wykonywalnego. Gra teraz działa stabilnie, jak dawniej.

Wygląda na to, że w którejś wersji sterowników Nvidia coś schrzaniłą i po prostu profil ProStreeta ma jakieś ustawienie, które powoduje takie a nie inne zachowanie gry. Tak więc PTR - zamiast uruchamiać grę na Intelu, spróbuj zrobić to, co ja. Zobaczymy, jak się wtedy zachowa Twój ProStreet.
Inventer89
Rzeczywiście, dzięki, potwierdzam, że teraz wszystko gra na nVidii :) No to chyba wiemy jak się będzie nazywał EXE nowego NFSa i już możemy przypuszczać, że znów trzeba będzie modyfikować rejestr by móc zainstalować obie gry jak to jest w przypadku U1 i MW'05.
i50.tinypic.com/qs3xp5.jpg
M
Jak to modyfikować rejestr? :P Wystarczyło zainstalować jedną z tych gier, zmienić nazwę pliku exe (albo całego folderu), zainstalować drugą grę i przywrócić poprzednią nazwę exe/folderu. Nie trzeba było modyfikować rejestru ;)
P
Po pierwsze, U1 i MW miał prostą zabawę, wyciągałeś jeden z plików .exe ze swojego folderu, instalowałeś drugiego i działa.

Po drugie, możliwe że znam rozwiązanie problemu.
Nie daję głowy, ale czy Need For Speed nie był prezentowany na PC? Jeśli tak, musiał stać na Nvidii, a jeśli tak, musiał coś na jego temat mieć i pewnie miał to w najnowszych sterownikach. Dlatego nfs.exe się kłóci z "nieistniejącym" nfs.exe(2015).

A sam ProStreet? Na razie się instaluje :)
Inventer89
Możliwe. Mam zainstalowane wszystkie NFSy od U2 i przejrzałem EXEki i nfs.exe ma również Undercover, który nie ma problemu z uruchomieniem, nawet gdy EXE ProStreeta nazywa się identycznie... Chyba nie doszukamy się tu logiki.
i50.tinypic.com/qs3xp5.jpg
P
Jak jest, WG Logic, Rito Logic to trzeba do tego zestawu dodać EA Logic.

Ale to nie ważne. Działa i to jak. Szkoda że w 30 fps na wyścig, ale kij z tym. Działa to działa.
You can view all discussion threads in this forum.
You cannot start a new discussion thread in this forum.
You cannot reply in this discussion thread.
You cannot start on a poll in this forum.
You cannot upload attachments in this forum.
You cannot download attachments in this forum.