Oh no! Where's the JavaScript? Your Web browser does not have JavaScript enabled or does not support JavaScript. Please enable JavaScript on your Web browser to properly view this Web site, or upgrade to a Web browser that does support JavaScript.
Need for Speed (2019)
Need for Speed: Payback
Need for Speed: Edge
Need for Speed (2015)
Need for Speed: No Limits
Need for Speed (film)
Need for Speed: Rivals
Need for Speed: Most Wanted (2012)
Need for Speed: The Run
Shift 2: Unleashed
Need for Speed: Hot Pursuit (2010)
Need for Speed: World
Need for Speed: Nitro
Need for Speed: Shift
Need for Speed: Undercover
Need for Speed: ProStreet
Need for Speed: Carbon
Need for Speed: Most Wanted
Need for Speed: Underground 2
Need for Speed: Underground
Need for Speed: Hot Pursuit 2
Need for Speed: Porsche 2000
Need for Speed: Road Challenge
Need for Speed III: Hot Pursuit
Need for Speed II
The Need for Speed
GAMESCOM 2019
PREZENTACJA NEED FOR SPEED 2019
Blog

Darek Zabrocki - Concept Artist

Inventer89Inventer89 Napisane przez 9 miesiące temu
Koncept Artyści odgrywają bardzo ważną rolę w grach komputerowych. Jedną z takich osób jest Darek Zabrocki - młody i utalentowany Polak, który miał przyjemność pracować przy produkcji Need for Speed Payback.



Jak długo jesteś Koncept Artystą?

Grafiką zajmuję się od 2006/2007 roku, profesjonalnie od ponad 6 lat. Pracowałem nad wieloma projektami z firmami takimi jak 20th Century Fox, Warner Bros, EA Games, Blur, CD Projekt, Paramount Pictures, Framestore, MPC, Ubisoft, Sony. W ostatnich miesiącach głównie 20th Century Fox - pracujemy nad filmem, ale jeszcze to trochę potrwa - planujemy premierę w okolicy 2020 roku.



Jak dostałeś się do Ghost Games i jak wyglądała tam Twoja praca?

Dyrektor Artystyczny znalazł mnie w Internecie, a cały proces rekrutacji zlecił swojemu head hunterowi. W większości sytuacji to właśnie osoby decyzyjne przy projekcie - producent lub reżyser znajduje Cię, bo musi sobie dobrać osoby, które w danym momencie pasują do stylistyki, osoby którym chcą powierzyć swoją wizję. Współpraca z EA układała się bardzo dobrze - udostępnili mi apartament, był podstawiony samolot, taksówki. Oczywiście dbanie o pracownika jest zależne od szczebla, ale życzę sobie i innym, by tak każda firma traktowała pracownika. Z EA pracowałem ponad rok - od początku 2017 roku. Dużo rzeczy mieli z Need for Speed (2015), jak modele samochodów, modyfikacje. Względem innych produkcji, dość późno wykorzystali koncept artystów, ale to też jest taka specyficzna produkcja, gdyż prócz samych lokacji, zbyt dużo się nie wymyśli. Nie tworzy się nowych modeli, jedynie części do tuningu zewnętrznego. Jest dużo bardziej intensywny okres produkcyjny. Tworząc lokacje bardzo mocno bazowaliśmy na Las Vegas, ale to Las Vegas miało być trochę wyimaginowane. Musiałem stworzyć reinterpretację tego miejsca ze względu na licencje. Do tego zaprojektowanie krajobrazów wiąże się z troszeczkę inną pracą, dużo bardziej kreatywnym podejściem niż do samego tuningu. Need for Speed jest na tyle specyficzną produkcją, że osoba, która projektuje samochody czy tuninguje je, jest tak samo potrzebna jak osoba, która projektuje mapy. Samochody w tej grze odgrywają główną rolę, ale po jakimś świecie w tej grze musimy się poruszać i tu już wkraczam ja. Need for Speed jest dość przyziemną produkcją - tu nie ma nieograniczonej swobody twórczej, bo to musi być wszystko w miarę realistyczne. Lokacje powinny przypominać te rzeczywiste, nie może być jakiś wyolbrzymionych, nierealistycznych krajobrazów, ani elementów Sci-Fi, dlatego ta produkcja jest dość specyficzna i nie dziwię się, że koncept artyści dość późno do tej produkcji dołączają. W Halo, Assassin's Creed, Doom, czy Quake koncept artyści są zatrudniani dużo wcześniej, bo tam że by cokolwiek powstało, musi być zarys tego jaki będzie charakter np. architektury, czy styl designu, cała estetyka projektu, która jest bardzo ważna na początku, a Need for Speed to samochody i świat oparty o rzeczywistość. Nasza rola jest dość ograniczona w takich produkcjach. Dla kontrastu w Maze Runner: Death Cure projektowałem całe miasto. Tam jako podstawę posłużyło nam miasto Vancover, ale tylko pod kątem infrastruktury, rozstawu ulic, a budynki mogłem już na swój sposób designować, dodawać elementy, projektować cały ten świat, więc praktycznie miałem nieograniczoną swobodę działania.







Czyli stworzyłeś to miasto, które widzimy w grze?

Tak, jako bazę mieliśmy Vegas, ale w bardzo dużym stopniu pozmienialiśmy te elementy. Na tyle, że można powiedzieć, że stworzyłem to miasto. To wszystko jest bardzo przyziemne, do tego stopnia, że może się wydawać, że to nie jest praca koncept artystów. Projektowania jest dużo, choć mniej w porównaniu do innych, niewyścigowych gier. W NFS bardzo dużą rolę w późniejszym etapie produkcji odgrywała też moja pomoc całemu zespołowi, który tworzył cinematic. Pomagałem m. in. w oświetleniu, gradacji, budowaniu klimatu, doświetlaniu całej lokacji w danym shocie, bo to wszystko miało być bardzo filmowe. Miałem o tyle fajnie, że dyrektor artystyczny dał mi wolną rękę do tego, żebym nadzorował pewne decyzje pod kątem np. światła, czy budowania takiej filmowości w cutscenkach. My (jako zespół cinematic - przyp. red.) wkraczamy w dość późny okres produkcji, gdzie już np. świat i samochody są już stworzone, a my tę produkcję dopieszczamy, tworzymy ją bardziej filmową, dajemy lepsze kolory, bardziej dynamiczne oświetlenie. Do pewnego momentu jest projektowanie świata, a potem to się zamienia w korygowanie prac innych osób, np. tworzących animacje, film lub daną scenerię, jeśli to nie wygląda tak dobrze jak na koncepcie. Poprawiamy to, robimy to bardziej artystyczne, na tyle by była ona ciekawsza.



Jesteś autorem grafik koncepcyjnych do NFS Payback - dużo ich było?

Stworzyłem około 300-400 konceptów. Do sieci wypuściłem kilkanaście grafik reprezentujących wizję, która spełniła się w grze. Wiele prac było bardzo szkicowych. Tak było m.in. w przypadku postaci - zaprojektowałem ich ok. 100. Każdy z bohaterów był w około 15 wersjach. Finalnie wybrano pięciu bohaterów i po 1-2 strojach dla każdego z nich. Niestety nie mogę upublicznić tych strojów, które nie uzyskały akceptacji - studio zastrzega sobie do nich prawo. Nie można upubliczniać każdej pracy, ponieważ czasami wykorzystuje te pomysły w następnych grach. Generalnie wszystkie moje koncepty szły przez dział marketingowy, który musiał zaakceptować jakie auto może być na koncepcie. Gdy tworzymy koncepty, gra ma przede wszystkich wyglądać dobrze - w tym momencie nie myślimy o tym, czy gra posiada licencję na dany model samochodu. Czasami koncept trzeba zmienić pod kątem użytych aut.



Wspomniałeś, że pracowałeś dla CD Projektu…

Tak, robiłem okładkę do dodatku Krew i wino. Studio podesłało mi 2 pomysły. Jednym z nich był obecny, na którym Geralt siedzi na tronie. Rozwinąłem ten pomysł. Podesłałem również kilka innych, swoich szkiców, ale studio je odrzuciło.







Dowiedziałem się, kto użycza swój głos głównym bohaterom i okazało się, że wizerunek aktorów został przeniesiony do gry.

Zgadza się, nad postaciami pracowaliśmy przez ok. miesiąc. Mieliśmy wstępny casting aktorów. Potem casting się zmieniał, bo niektórzy aktorzy nie mogli, inni byli za drodzy, było dużo tasowań. Ale było z góry określone, że ma być mechanik w określonym wieku, główny bohater - chłopak w wieku 25-30 lat, luźny styl, kobieta z lekkim pazurem, itp. I na podstawie szczegółowych wytycznych od mojego art. dyrektora, robiłem koncepty różnych wariacji, różnego ubioru, łącznie z kolorami oraz wzorami koszulek i spodni. Oczywiście w wyniku zmian obsady musiałem na wcześniej stworzone koncepty nakładać twarze nowych aktorów.



Z którego konceptu do Need for Speed Payback jesteś najbardziej dumny?

Stworzyłem kilka ciekawych konceptów związanych z lotniskiem, ale najbardziej podoba mi się ta oficjalna. Programiści bardzo dobrze odwzorowali lotnisko na podstawie tego konceptu. To niesamowite, jak dokładnie można odtworzyć w grze koncept, który wykonałeś!



W którym momencie tworzenia gry producent zleca wykonanie grafik?

W większości koncepty tworzy się na początku produkcji. Inaczej jest przy pracy nad grami - tu trzeba konceptować cały czas. Pomoc grafików i designerów jest ważna przez cały czas. W filmach jest inaczej. Zazwyczaj jest okres preprodukcji, gdzie piczuje się projekt do studia, które ma go finansować. Po akceptacji jest okres preprodukcji, w której przygotowuje się propsy, lokacje, wygląd postaci, przeciwników, pojazdy itd. Graficy robią ostateczne wersje tła, mappaintingi lub podmalówki np. efektów specjalnych. Cały okres projektowania odbywa się na początku. Przy produkcji gier koncepty są tworzone na początku i w czasie produkcji. Grafika koncepcyjna przekazuje wizje, które są urzeczywistniane przez programistów oraz animatorów i analogicznie zaczyna się budowa świata. Często koncept trzeba douzupełnić i znów przekazać do realizacji. Praca grafika koncepcyjnego trwa dłużej niż w filmach i jest nieodzowną częścią produkcji, która cały czas się rozwija.



Podczas całej produkcji Need for Speed Payback miałem dostęp do builda gry. Mogliśmy latać po mapie, patrzeć co się w danej chwili zmienia w grze, np. jak nasze koncepty zostawały zaimportowane do świata. Możesz np. zrobić dane ujęcie z gry i na nim tworzyć, malować design danego budynku, dodać światło. Gorzej jest w przypadku pracy zdalnej, część pracy zrobiłem zdalnie, ze swojego studia. Wówczas musiałem prosić kolegów z zespołu, albo art. Dyrektora, żeby mi wysyłał screenshoty z gry. Czasami się wciąga ludzi, designerów, koncept artystów designerów w jak najwcześniejszy etap produkcji, bo każdy może jakiś fajny pomysł podrzucić i może to dać do myślenia producentowi czy reżyserowi na tyle, że zostaną one wprowadzone do produkcji.







Twórczość Darka możecie podziwiać na jego oficjalnej stronie oraz na Instagramie.

Jeśli chcielibyście zgłębić wiedzę na temat koncept artu, zapraszamy na oficjalną stronę szkoły Focal Point. Możecie ją także śledzić na Instagramie i Facebooku.

O mnie Inventer89

Na stronie jestem jako Super administrator. Na stronie jestem od: 26-09-2010. . Mieszkam w: Warszawa. Możesz do mnie pisać na mój adres e-mail: pgdanski@hotmail.com

0 komentarze

Zostaw komentarz

Zaloguj się, aby napisać komentarz.
  • Brak komentarzy. Może chcesz dodać swój?

Ostatnio poruszane tematy
 TematOstatni post
Nie można zmienić sterowania
w Need for Speed (2015)
54 4 fallout5450
22-06-2019 12:06
Porzucone samochody
w Need for Speed Payback
86 3 michciu1907
19-06-2019 17:16
Problem ze sterowaniem w menu
w Need for Speed Carbon
47 4 michciu1907
17-06-2019 15:27
Problemy z Carbonem
w Need for Speed Carbon
45 0 Masno
13-06-2019 13:39
Porzucone samochody
w Need for Speed Payback
99 4 werner24
10-06-2019 18:53
Piosenka dnia
w Muzyka
340974 1408 Radzio
01-06-2019 17:49
Problem z kierownicą
w Need for Speed Most Wanted
60 0 Wafelek135
30-05-2019 17:45
Gdzie kupić?
w Need for Speed Underground 2
204 9 Inventer89
22-05-2019 06:55
Obniżka na wykupienie 90dni...
w Need for Speed No Limits
92 2 suhotnik
20-05-2019 19:47
Pytanie o VIP Level 4
w Need for Speed No Limits
1447 6 suhotnik
19-05-2019 11:50
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby opublikować wiadomość.
Inventer89
Inventer895 dni temu
Siemanko Smile
Radon
Radon5 dni temu
Siemano ;D
Inventer89
Inventer898 dni temu
Jest zbyt małe zainteresowanie. Zawsze się dziwiłem - po co się instaluje ten mod w przypadku obsługiwania rozdzielczości 16:9.
MadaFaster
MadaFaster8 dni temu
będzie window mode dla prostreeta do pobrania w sekcji download?
Lee Rover Fural
Lee Rover Fural14 dni temu
Rozwiązanie może i ciekawe, ale ile pokazują na targach i trailerach a ile faktycznie do gry zostanie zaimplementowane? Tak samo na pierwsze "Psy" był hajp a wyszła średniawa.
A
AreQ14 dni temu
Rozwijanie jednej postaci nie będzie wynagradzające, a po jej stracie - frustrujące
Kuchsee
Kuchsee15 dni temu
watch dogs mnie zawiódł tymi postaciami, niepokoi mnie to, że fabuła może być przez to rozwiązanie bardzo poplątana i nie będzie w tej grze jakiegoś większego celu ani historii
Inventer89
Inventer8915 dni temu
No jak - a Watch Dogs Legion? Sterowanie jakąkolwiek postacią... nie kojarzę drugiego podobnego tytułu - na pewno kupię.
Kuchsee
Kuchsee15 dni temu
start wars jedi fallen order i minecraft dungeons to jedyne gry, które mnie w tym roku zainteresowały
Radzio
Radzio15 dni temu
Dla nas największym plusem jest to, że Need for Speed nie będzie miał w tym roku żadnej konkurencji i jeśli Ghost się postara to mają szanse na duży sukces.
Radzio
Radzio15 dni temu
Mam wrażenie, że wstrzymują się do przyszłego roku z największymi hitami zapowiedziami ze względu na premierę nowej generacji.
Radzio
Radzio15 dni temu
Chyba najsłabsze E3 jakie do tej pory oglądałem. Większość prezentacji to dodatki i rozszerzenia do istniejących produkcji. Mało zapowiedzi nowych dużych gier AAA.
Inventer89
Inventer8917 dni temu
Lego w Forzie Horizon... no chyba się skuszę Grin
Inventer89
Inventer8917 dni temu
No to 16.04.2020 mnie nie ma Grin
Inventer89
Inventer8917 dni temu
Jeśli to planowany wyciek, to sklep musiał dać sporo siana, bo taka promocja nie jest tania.
Radzio
Radzio17 dni temu
"wyciekła" hehe
Inventer89
Inventer8917 dni temu
Inventer89
Inventer8917 dni temu
Nic. Ben milczy i bierze udziały w biegach bijąc swoje życiówki.
Danio
Danio17 dni temu
Wyhaczyliście coś ciekawego od Bena Walke na Reddicie o NFS? Kiedyś odpowiedział komuś, że sprinty autami do dragu to był błąd i to nie wróci. Niby pierdoła, ale zawsze coś Smile
Radzio
Radzio17 dni temu
A no i zapomniałem o Star Wars - dla fanów uniwersum na pewno szykuje się fajna gierka.
Radzio
Radzio17 dni temu
Szczerze mówiąc EA w tym roku bardzo marnie. Właściwie tylko FIFA 20 wprowadziła trochę świeżości. Ja czekam na jakieś niespodzianki Smile Liczę, że Ubisoft zaskoczy czymś fajnym Smile
Inventer89
Inventer8917 dni temu
Ja chyba dla tego trybu kupię FIFĘ. Nie na premierę, ale jak się trafi jakaś wyprzedaż, to jak najbardziej. Te Steetowe mecze mają fajny klimat
Danio
Danio17 dni temu
Bardzo mnie zaciekawił powrót FIFY Street (teraz o nazwie Volta) w Fifie 20 Wink
Inventer89
Inventer8917 dni temu
Podmieniłem stream EA Play na E3 i dodałem rozpiskę - na jakie gry czekacie?
Inventer89
Inventer8918 dni temu
Stream EA Play: https://nfszone.p...
Ostatnie komentarze
Ostatnio dostępni
Q
QuazZ99
msg
I
Issaja
msg
S
Stage
msg
WarriorRmi
WarriorRmi
msg
Danio
Danio
msg
M
M1gicCat
msg
P
pes570xr
msg
P
pes320ff
msg
P
pes230zb
msg
A
AreQ
msg
B
Bezi115
msg
N
Nemmm21
msg
Inventer89
Inventer89
msg
Radzio
Radzio
msg
Kakarotto18
Kakarotto18
msg
S
Silrad
msg
P
Pawlas19
msg
A
Araudewa8
msg
B
Bogusz758
msg
W
wenc16
msg
G
gardziej
msg
P
pes457pp
msg
MadaFaster
MadaFaster
msg
S
Sruba
msg
Pirr
Pirr
msg
Ankiety
Podoba Ci się nowa odsłona NFSZone.pl?